Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  4 i 1 header spørgsmål??

Tags:
No tags yet.

(permalink) hategan Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hey folkens, har monteret en header på min 54 bobbel og flangen hvor den går sammen er noget højt oppe, synes jeg... for at få en rørbøjning videre til potten, skal jeg skære lidt af kanten på skærmen for at den kan være der? Kan det virkelig passe??? =)

Skære ikke noget før jeg har hørt nogle expert svar =))

På forhånd tak

Mvh Daniel

photo 24-03-12 15.22.51.jpg

-------------------------------------------
Daniel_hategan@hotmail.com
31660733
(permalink) hategan Member
Skrev for 12 years siden | | | |

P.S.-Det er en 1200 motor, hvis det skulle have noget at sige i højden...

-------------------------------------------
Daniel_hategan@hotmail.com
31660733
(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis jeg var dig ville jeg måle hvor meget at flangen er for "højt oppe, og dernæst pille headeren af og bukke rørene med flangen på et tilsvarende stykke nedad ved af varme rørene godt op med ilt/gas det/ eller de steder hvor at du vil bukke rørene.
Flangen skal jo nok stadig være rimelig lodret efter operationen for at potten ikke skal komme til at skrabe henad vejen.
Spybuggy :>)

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kører du evt. med en nyere gearkasse (61 og frem) og så "glemt" at bruge det rigtige skiftehus (fra type2-67) og det forreste gearksseophæng fra samme ?
Så kommer motoren nemlig til at sidde for højt i bagenden.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hategan Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak, Spybuggy! =) Og takker Frank, ikke noget jeg har skiftet, men vil lige kigge på koden af gearkassen og se om det kan være det =)

-------------------------------------------
Daniel_hategan@hotmail.com
31660733
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er næsehuset du skal kigge på...

766677.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hategan Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak Rasser =) Før jeg fik monteret header så den ud som på billedet. Original potte og de to afgangsrør sad som fod i hose i skærmen, burde de ikke sidde klemt så?

bobbel 016.jpg

-------------------------------------------
Daniel_hategan@hotmail.com
31660733
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det ser rigtigt ud.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.