Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  31pict 3 vs 34 pict 3..

Tags:
No tags yet.

(permalink) karsten s Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej alle. Skal have skiftet min gamle karburator ud med en ny og har købt en 34 pict-3. motoren er en 1500 enkeltport og den originale karburator er en 31 pict-3. Nogle siger det er vanskeligt at Få til at fungere rigtigt. Hvad er jeres mening...?

-------------------------------------------
6700 Esbjerg
(permalink) konstantin Member
Skrev for 12 years siden | | | |

34 pict3 passer ikke på dit 30 pict 1 manifold og en 34 pict 3 er en 1600 ccm buskarburator, så du skal ud i en ombygning der vist ikke er helt holdbar

-------------------------------------------
Står der vw på blokken, ligger du forrest i flokken.
(permalink) konstantin Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvorfor vil du have en 34 pict3 på? det lugter af du har en type 1 1968, den kører rigtig godt med standard karburator, hvis bare den er justeret rigtigt. har selv type 1 68 1500.....

-------------------------------------------
Står der vw på blokken, ligger du forrest i flokken.
(permalink) karsten s Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har forresten købt en adapter til den manifold, så det kan vel ik gå så galt ( håber jeg).. Har hørt det er noget vakuum halløj der er lidt bøvlet.

-------------------------------------------
6700 Esbjerg
(permalink) konstantin Member
Skrev for 12 years siden | | | |

uden for min viden:-)

-------------------------------------------
Står der vw på blokken, ligger du forrest i flokken.
(permalink) karsten s Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Bilen er fra 71 aner ik hvor gammel motoren er..karburatoren er slidt og det kan ik svare sig at lave den.

-------------------------------------------
6700 Esbjerg
(permalink) konstantin Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg vil tro Bornholmer har en kommentar/viden her.... han er på:-)

-------------------------------------------
Står der vw på blokken, ligger du forrest i flokken.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

nej ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) konstantin Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kom nu Bornholmer.... du må da vide om det giver problemer med vacum

-------------------------------------------
Står der vw på blokken, ligger du forrest i flokken.
(permalink) karsten s Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er nød til At smutte nu.. Håber i kan komme med nogle gode løsninger..

-------------------------------------------
6700 Esbjerg
(permalink) TLS Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej hvis det er sådan en adapter du har købt
så kan du nok ikke bruge den, for den er nok
modsat dette du har brugfor. Til den manifold
du har, har selv lavet en om så den bliver modsat.
Og så er der noget med strømfordeler NR.

lll.jpg

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) karsten s Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det er den rigtige adapter jeg har købt(pict31 til pict34) det er en 009 bosch strømfordeler.

-------------------------------------------
6700 Esbjerg
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hvis du kører med 009 fordeler, så har du ingen vacuum problemer. Du blænder bare af hvad du skal have blændet af på karburatoren. Kombinationen skal nok virke men spørgsmål er om det er optimalt. Smid din 009 fordeler ud og monter den fordeler der hører til, evt. brug en 1200 fordeler fra 60/61 (den store model). Det virker rigtig godt til en 1500 motor

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) karsten s Member
Skrev for 12 years siden | | | |

nu er sgu i tvivl om hvilken fordeler jeg har, for der sidder en vakuum ting på siden der er forbundet til karburatoren

-------------------------------------------
6700 Esbjerg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis du kører med 31-3 eller 34-3 skal du bruge en fordeler fra en 1303.
Jeg ville vælge den lille karburator. Det hjælper ikke noget at sætte en større karburator på din originale manifold.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) karsten s Member
Skrev for 12 years siden | | | |

har hørt at 34-3 er bedre end 31-3

-------------------------------------------
6700 Esbjerg
(permalink) TLS Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej du har fået gode svar fra Frank og andre.
Mener at det er den fordeler med dette Nr du skal bruge.
Som passer til 31-3

fordeler.jpg

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) karsten s Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej igen... Så har j endelig fået monteret en 34-3 karburator på min 31-3 manifold... Går fint i tomgang men når jeg gasser op er det som om den ikke får foder nok.. Skal karburatoren dyses om....?

-------------------------------------------
6700 Esbjerg
(permalink) karsten s Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej igen... Så har j endelig fået monteret en 34-3 karburator på min 31-3 manifold... Går fint i tomgang men når jeg gasser op er det som om den ikke får foder nok.. Det berømte "flat spot".... Hvad er der galt...?

-------------------------------------------
6700 Esbjerg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du er gået flere "numre" op i karburatorstørrelse. En 1500 kørte kun med 30mm. Derfor foreslog jeg at du skulle køre med 31mm, da den trods alt kan køre på en 1300. Om en 34 kan dyses til at køre på en 1500 må komme an på en (din egen) prøve. Evt. i et rullefelt med lambda eller co måler, så du kan se hvad den gerne vil -
Virker accellerationspumpen som den skal ?
Du skal have en strømfordeler med den lille dåse, hvor VW-nummeret starter med 113- Den på billedet starter med 043- og er til en sen 76-79 type2. De er noget korte og sløve i avanceringen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ove wikander Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hva' hulen skulle vi gøre uden Farmer, Frank, Bornholmer og alle I andre orakler her inde, der tilsyneladende kender hver eneste lille problem, og tålmodigt forklarer for 117 gang til os, omend ikke begyndere så dog ikke eksperter, hvad vi skal gøre. Tak fordi I gider og har tid og tålmodighed. En forhåbentlig god og veloverstået påske til alle herinde.
Hilsen lambove

-------------------------------------------
lambove
(permalink) karsten s Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak for jeres svar gutter/gutinder... Har droppet det der karburator projekt fuldstændig...forhandleren har fået den tilbage

-------------------------------------------
6700 Esbjerg

Reply

You must log in to post.