Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  automatgear converter

(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hvad skal der gøres med automatgear converteren, efter den har ligget løst ved siden af, skal man sende den til noget opfyldning, ? og hvor kan man evt få lavet det henne.
eller kan man rense converter selv,

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) jpwest Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Normalt er der sat en prop i hullet,eller afdækket på en eller anden måde,jeg tømmer den altid for alt gammelt olie og fylder op med nyt,min erfaring siger mig de ikke er specielt følsomme,efter jeg skilte en af hvor alle koblingerne var revet af,den blev samlet igen med samme Converter,dog er de meget lidt glade for metal partikler

West

(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

der er godt nok ikke noget hul, men man kan vel bore et i svejsningen, skal man bare fylde den helt op?

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) chefen. Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis ikke der var alt for meget slam i gearkassen før den blev renoveret, kan du rense sådan her:
Læg converteren med hullet opaf. Tag en tynd plasticslange og brug "hævert" systemet. Dvs. sug olien op i plasticslangen, og når den er suget et godt stykke op, ca. 0,5m ( du vender dig til smagen) trykker du slangen flad og drejer den nedaf og stikker slangen ned i din oliebakke, og lader det løbe af. Det kan være at den løber tør inde i converteren, fordi olien er lidt tykflydende, men så suger du bare igen igen, indtil du ikke ka få mere ud. Så kan du godt hælde noget frisk olie iden for at skylle den, og vende den rundt til du bliver træt i armene, og så tømme den igen på samme måde som før. Og hold øje med farven på olien der kommer ud, den skal være fin klar rød. Spørg løs hvis du er i tvivl.


Reply

You must log in to post.