Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ladelampe/generator

Tags:
No tags yet.

(permalink) Biffo Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg er ved at lægge sidste hånd på et "nybygget" ledningsnet i min buggy.
Så er jeg blevet lidt usikker på det med opkoblingen af ladelampen på generatoren..

Som jeg har forstået det, får ladelampen spænding efter tænding på "det ene ben" - og det andet forbindes til D+ på generatoren. Når tænding sættes på, får lampen stel gennem D+ på generatoren - og når motoren starter, sendes 12v tilbage fra D+, og lampen slukker...
Så prøver jeg lige at "teste" D+ med et ohm meter. Når der måles modstand fra D+ til stel, falder modstanden til nul ohm brøkdelen af et sekund, hvorefter den går tilbage på uendelig..

Det forstår jeg så ikke lige helt - der burde da være fuld stel på D+ indtil motoren starter, eller er jeg galt på den..?

ladelampe.jpg

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Dit diagram er rigtigt. En pære lyser ikke fordi den får "plus" og "stel". Den lyser fordi der er en spændingsforskel. Lad være med at måle på, bare gør det som dit diagram viser.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Biffo Member
Skrev for 12 years siden | | | |

1000 tak Frank..


Reply

You must log in to post.