Hvor sidder jeres filter og køler? Jeg syntes ikke jeg kan finde plads til det, for filtret skal vel stå op.
A
Bus me around
Hvor sidder jeres filter og køler? Jeg syntes ikke jeg kan finde plads til det, for filtret skal vel stå op.
A
Mit sidder i venstre side ( førerside) under pladen indtil motorrummet
Køleren sidder lige under gearkassen, der er fint flow forbi den,dog har jeg også bundplader på...
Du kan se billede af kølermontering i denne tråd, ca. halvt ned på side 5:
http://vwnettet.dk/topic/142730/page/5
Køler og filterkonsol er købt hos Farmer...
Okay. Jeg syntes bare at olie slangerne kommer tæt på udstødningen, men det er måske det samme på din?
Jep..de er betrukket med noget varmeisolering og hænger frit i luften fra pumpe til filter under nederste rør...
Er det ikke det samme på bobler, hvor de også sidder i skærmrummet ?
kører du ekstremt sænket - kan du sætte køleren op ved siden af gearkassen - så ville jeg dog montere en elektrisk thermostat blæser - på min syntes jeg den sidder lidt for udsat i bunden - man kan dog evt lave en stenslagsgitter uden om den.
men har ikke kørt med det endnu - det er kun test monteret - så aner ikke om det virker godt nok. men under alle omstændigheder er ekstra olie køling godt på busser - de er elendig til at suge kold køleluft til motoren kontra andre vw'er - på min samba var olietemperaturen 10 grader højerer i bussen på den samme motor som når den lå i en bobbel. 10 grader kan godt blive kritisk på en ekstrem varm sommerdag.
Jeg tror jeg prøver at montere den foran toritionsrøret. Er der "regler" for hvor lang sådanne et oliekabel må være?
næh bare det kan holde til trykket er det fint...
her er alternativet til oliekøler - scoooooops ;0)
ikke så meget thumps up over det ;0)
har siddet på min på et tidspunkt - og det skal ikke på igen ;0)
Hehe. Nej jeg tror også det må være sidste udvej...
Nu skal man jo også lige huske på at bussen er 300kg tungere og yder mere vindmodstand end en type1. Det alene hæver presset betydeligt på motoren.
Pærer og bananer..... Eller det der
en splitbus har bedre data tal på vindmodstanden end en bobbel har - om der er hold i det er måske lidt tvivlsomt ;0)
Vis mig det, lyder utroligt.
Min sidder netop beskyttet af bøjlen under gearkassen, fylder mindre i højden end bøjlen..
Desuden er der, som mit billede viser rustfri plade uden om køleren, og JO den køler stadig fint..
Motor temp med 1400 kg bus/møbler - 120Km/t - 3000 omd. - før montage af køler ca. 110grader
efter...ca. 90-100 Grader...
aner ikke hvad jeg skal søge på for at finde det igen - læste det på samba for laaang tid siden, og blev også forbavset. derfor lader jeg tvivlen komme til gode denne gang. og fordi det lyder usandsynligt.
Kender ikke engang det danske ord for vindmodstand i en målbar enhed.
Cw
Nok om det.... Kan godt li Clausens montering af oliekøleren. Mht. slangerne som skal forbi udst., så er det lidt nervepirrende, men så længe slanger osv. er ordentlig fikseret, og har lidt afstand til røret, så plejer det at gå fint. Det er som der nævnes samme problemstilling på type1.
Hvad bruger i til at varmeisolere slangerne med?
tror man normalt isolerer udstødningen og ikke slangerne - med feks det der exhaust wrap
der er delte meninger om at bruge det - da det kan være lidt af en brandfælde - en personlig vudering.
Farmer har nogle varme beskyttende strømper, var nemme og monterer og kan på sættes helt stramt, så det ser ok ud..
Har også brugt dem til at beskytte slanger hvor de kører over kanter i bunden...
Har desværre den anden bus på liften, ellers ville jeg gerne have smidt nogle billeder...
Jeg vil dog have mine slanger byttet ud med nogle steelflex ( hedder de det ? ) ikke pga. varme , men tror de er mere sikre i fittings..
Satte vi ikke stålarmerede teflon slanger på din Clausen ? -vi tænkte måske kun på det :-)
Routing af olieslanger er nok noget af det mest irriterende ved super comp udstødningen. Der er NADA plads bortset fra nedenom. Men med gode slanger, lidt afstand og godt fixeret og/eller med termosikring på er det ikke et faremoment.
T
Ja det Wrap vil jeg helst ikke køre med. Jeg prøver istedet, at få slangerne ned under blokken, og forbi udstødningsrørene i sikker afstand:)
Ib, forvirringen med type1 VS type2 er rimelig godt forklaret herunder:
"Let's clear up a few misconceptions floating around in this discussion.
First, the bus has a lower drag coefficient than does a bug, but not less drag. The drag coefficient is multiplied by the area presented to the wind to get the drag. Since the bus has a significantly larger area, it has more drag. It does have a lower drag coefficient, which means that the shape of a bus is a more efficient shape that that of a bug.
"
"
krusher wrote:
Looks like your better off with a split bus than a bug
Remember that drag coefficient is just the multiplier... that is, you multiply total frontal area X drag coefficient to figure out how easily your car punches a hole through the air.
Total frontal area is is best described this way, <I'm paraphrasing championship drag racer Warren "The professor" Johnson>
get yourself a big pile of red bricks and build a wall by stacking them with no mortar. Now drive your car into that wall. Count up all of the bricks that you punched out the other side, multiply the brick's length and height, and you will get pretty close to knowing the total frontal area of your vehicle.
A Ghia not only has a slightly better Cd number, but less total frontal area. A bus? Well, not so much
In fact, I have been daydreaming on how to improve the bus I will be racing from Vancouver BC to Esenada MX in this summer's Beetle Ball 24hr Rally. Maybe a bumper w/air dam? How about a huge blow-moulded plexiglass bubble screwed over the front "
Hej
Min ligger foran toritionsrøret ala Clausens, dog uden tunnel på, har købt en elektrisk thermostat blæse til en mere køler men den montere jeg ikke til at starte med.
Håber farten vinden gør sit.
mvh jesper
Jeg er i tvivl Om hvor denne her ventil(eller hvad det er) skal sætte? Altså om det er mellem motor og filter, eller mellem køler og filter. Håber i kan hjælpe:-)
Det er en termostatventil og den skal sidde mellem køler og filter.
Hvis du monterer den mellem motor og filter får du jo kun olie gennem filteret når olien er over 80 grader hvilket ikke er godt.
Takker:-)