Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Forslag til forum (dato)

Tags:
No tags yet.

(permalink) Nicholai85 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hold da op hvor er folk flabet... man skulle ikke tro det var voksne mennesker!!

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu har jeg været væk fra vw-nettet i et godt stykke tid, det var i mange år mit yndlings-site..

Så loggede jeg på og læste denne tråd, og blev i dårligt humør. Så nu går der nok et godt stykke tid igen, før jeg kommer her igen...

Og det synes jeg er pænt trist!!!

Hilsen en af de RIGTIG gamle vwnettere..

-------------------------------------------
(permalink) t34 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

JUHUU HURRA HURRA, endnu engang en gang surt opkast herinde i dette forum. Synes desværre det er for tit man støder på medlemmer herinde der har en anden opfattelse af høflig og normal opførsel end mange af os andre.
Vi har alle forskellige holdninger, meninger og opfattelser og vi kan ikke altid være enige, men der skal sgu være plads til os alle og alle skal sgu svare hinanden på en høflig måde og alle skal sgu have lov til at komme med ideer og spørgsmål uden at man bliver overfust af folk der elsker at høre på dem selv. runesten stiller et reelt spørgsmål på en sober voksen måde, og straks kommer der brok, pis og papir. Jeg er i bund og grund også komplet ligeglad mht den dato option som der bliver efterspurgt, men det irriterer mig grænseløst at i "gamle" VW drenge der sidder dag ind og ud i dette forum skal svare på den måde i gør. Jeg er også forholdvis ny herinde, og hold kæft jeg er ved at være godt træt af den måde som de hårde drenge herinde (ikke nødvendigvis nogen af skribenterne i denne tråd)behandler os andre VW entusiaster på. Kan kun give runesten ret i hans synspunkt i at folks egoer stiger pr år de har været medlem herinde..

Jo VWnettet er lidt bagud sin tid, det har både sin charme og sine ulemper, men det er dér, og det er det vigtigste, og jeg har stor respekt for de drenge der sidder bagved og trykker ganske ulønnet på knapperne, så vi alle kan nyde godt af hinandens viden og sammen nyde de luftkølede biler som vi alle elsker, Dog ville mit forslag til forummet være at alle de banditter der sidder derude rundt omkring, der nyder at høre på dem selv, latterliggøre folks spørgsmål, eller dem der simpelthen ikke kan snakke pænt til andre i dette forum, de burde enten lære lidt om etik, morale og evt lige lære at lytte lidt til andre og svare andre medlemmer herinde på høfligere og konstruktiv måde, og hvis de ikke gider det, så kunne de istedet fise væk fra dette site og bruge deres energi med at tæve deres koner, skrue på værkstedet eller lignende.

AndersHH helt seriøst, den der historie med en Mondeo, værksted, leasingfirma, karburator og hvad du ellers fik rodet ind i din histore, det giver ABSOLUT ingen mening.. Men underholdning læsning alligevel... ;-)

Slå nu koldt vand i blodet kære venner, lær at lytte til hinanden og svar hinanden pænt og lad os nu hygge os i stedet for det her teenage fis..

(permalink) tom j Member
Skrev for 12 years siden | | | |

runesten starter med : det kunne være rart.... og fortsætter i en venelig tone, og stadig sker det samme som altid når nogle skriver et velment foreslag til ændring/forbedering af dette forum, "gamle" brugere bliver straks sure, og den samme historie om hvor glade vi skal være for at vi overhovedet har et forum osv. starter igen.... syntes at det er trist det skal være sådan, ender jo med at ingen nye bruger tør komme med deres meninger/foreslag mere...

Tom

-------------------------------------------

(permalink) Pacha Henrik Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg vil give både fastoldvw og tom j ret, jeg har som fastoldvw heller ikke besøgt vwnettet i meget lang tid af samme årsager. men jeg synes godt nok, det er ofte man finder de her indlæg om forslag til ændringer og jeg forstår ikke hvorfor man ikke bare accepterer det som det er???
@runesten lad være med at spilde din tid med de her indlæg, som der efterhånden er utallige eksempler på aldrig fører nogen vegne.

if it work's why fix it?

(permalink) runesten Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Steenfeldt, jamen jeg accepterer det da også. Jeg er her jo stadig. Det var bare hvis nu webmaster sad og puslede med at forbedre forum, så kunne det da være rart. Det ville ikke ændre noget for jer gamle tosser eller kunne ødelægge noget, men for os der bruger foraer og computere til daglig ville det være rart. Længere er den egentlig ikke. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor Fastoldvw og dig selv ikke besøger VW-nettet så ofte mere. Du skriver af samme grund til fastoldvw, men han skriver ikke rigtig nogen grund, andet end at han bliver i dårlig humør. Fordi der kommer forslag til forbedringer eller hvad ligger til grund?

Lad mig prøve at oversætte til et sprog I nok forstår. Går I og pusler på jeres biler selvom de virker? Forbedrer i nogensinde jeres biler selvom de ikke er i stykker? Har I nogensinde sat en større motor i en VW end den kom med originalt? Hvis ja kan I nok også sætte jer ind i at man også kan forbedre andre ting, selvom de måske ikke er livsnødvendige. Jeg går ikke udfra at der var nogen der stod og skreg "if it works why fix it" da du sætte større motor i, andre fælge på bilen osv osv osv.

Hvorfor er det mig der ikke skal spilde min tid? Hvad med jeres tid? Hvis I alligevel gennem jeres 10 år herinde, ved at der ikke sker en skid nyt, hvorfor så overhovedet spilde jeres dyrbare tid på at besvare mit indlæg. Den tid kunne I jo have brugt på (ikke) at forbedre jeres VW'ere.

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Nuller Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Magen til blå stue skal man lede længe efter..og pille en person sådan ned for at komme med et simpelt forslag...der er sgu nogen der burde skamme sig,og holde mund hvis de ikke vil bidrage med konstruktiv kritik/debatering...:-/ hvis der ik kan kommes med andet end sur galde over et forslag,slået op i et forum der direkte opfordre til det,er lavet til nøjagtig sådanne ideer,hva er så pointen med sådan et forum??

Ja i og for sig ku det da være underordnet med seneste indlæg via dato og klokkeslet,og ja man kan da bare sætte flueben så der blir sendt en notifikation til ens mail ved nye svar i et givent indlæg,men helt ærligt.? Buggyforum,thesamba har det som blir forslået så det er da ik total hul i hovedet med sådan en ide...
Ja jeg støtter op om det forslag der kommer,men hey jeg er jo også en snottet ung newb som sikkert bare skal lukke og fise ud til min vw og skrue;-) hehe

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) t34 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Runesten: Godt formuleret og argumenteret.

Steenfeldt: dit argument med "if it work's why fix it?" falder sgu helt til jorden, specielt når du slynger det ud i dette forum, hvor netop alle herinde går og skruer og forbedrer deres biler selvom de ikke altid er i stykker. Din VW kunne jo også bremse med tromler, men den bremser vel BEDRE med skiver??? Sådan noget hedder en forbedring, man forbedrer noget fordi der er kommet nye teknologi og muligheder, lige netop som Runesten efterspørger forbedringer på denne side.

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Runesten: Det har ikke noget med dit forslag at gøre, det er sikkert ganske praktisk med den funktion.
Det har mere med tonen generelt i forummet at gøre, muligvis er jeg bare en gammel hippie, men jeg savner den ånd der var i starten, hvor man hjalp hinanden og iøvrigt langt henad vejen også kendte hinanden..
Det virker som om folks egoer er blevet vildt vigtige, og tonen i diskussioner virker meget uforsonlig..
Ja, der er nogen gamle gnavpotter herinde, men den viden de har, er kommet gennem et helt liv med VW som hobby i en tid hvor man ikke fandt ud af ting på nettet, men ved at skrue på sine køretøjer, tale med andre og hygge igennem på div træf.
Det mener jeg man bør respektere, og så iøvrigt leve med folks forskelligheder..

Så endnu en gang vil jeg opfordre folk til at: Hang loose og slap dog af!!

jeg personlig glæder mig til 1000vis af kilometer med kolde fødder og benzinlugt i kabinen, og husk: Ikke armen i karmen før den er betalt!!

Og VWnettet er for min del ikke boykottet, bare røget ned på listen over favoritsites...

-------------------------------------------
(permalink) runesten Member
Skrev for 12 years siden | | | |

"Ja, der er nogen gamle gnavpotter herinde, men den viden de har, er kommet gennem et helt liv med VW som hobby i en tid hvor man ikke fandt ud af ting på nettet, men ved at skrue på sine køretøjer, tale med andre og hygge igennem på div træf."

Jeg synes egentlig også kun at det er herinde. Når man møder de sure gamle mænd ude i den virkelige verden er de jo som regel rigtig flinke og hjælpsomme. Jeg er i hvert fald blevet meget overrasket over den flotte velkomst til VW-verdenen jeg har fået. Mange folk har smidt hvad de har i hænderne for at hjælpe en nybegynder som mig. Det virker ret unikt.

Det er nok også nemmere og sjovere at være et surt røvhulpå nettet end ude i den virkelige verden. Jeg glæder mig da også til tusindevis af kilometer og ikke mindst til at lære noget om hvordan jeg holder bilen i live og løbende forbedrer den.

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg er en gammel sur stodder bare spørg Mark s

-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det kan jeg os skrive under på...:) men en af de seje af slagsen...

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) runesten Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Allan, det ligger helt stramt, men som Brian skriver, en af de sejere.

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.

Reply

You must log in to post.