Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål ang. Dyser i karburator

Tags:
No tags yet.

(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har renoveret mig en 2.0 til min Transporter
I den forbindelse hævede jeg kompressionenen.
Herefter har jeg sat større hovede dyser og mindre luft dyser i da man kunne mærke den ikke fik nok at leve af.
jeg prøvede mig frem og det har hjulpet rigtig meget. Men er det rigtigt at sætte støre hovede dyse i og så ikke også sætte en større luft dyse i ?
Den kører tæt på perfekt men jeg kan mærke nogle bitte små ryk når den kører med en konstant hastighed fra 40-80 km/T ca både når den sej trækker eller får lidt flere omdrejninger.

Der er masser af skub i og den går fra land lige så snart den får lidt mere pedal, men der er lige de små ryk når man prøver at komme fra eksempel 50 til 55 km/T med meget lidt tråd på speederen eller man holder den konstante hastighed.

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis du har mulighed for det, så prøv evt. at montere et nr. større tomgangsdyser i (fra 50 til 55 eller hvad du nu har at teste med), det er dem motoren kører på når du bare cruiser afsted med hastighed du omtaler. Først når gasspjældet åbnes lidt mere kommer hoveddyserne med.

Men egentlig lyder det som om du har problem et andet sted, hvis de små ryk både er der når den får fuld pedal samt når du bare cruiser stille og roligt.
Når du jokker pedalen helt i bund og hamrer derudaf, så er det kun hoveddyserne den kører på, og når du lister rundt som en morfar, så er det næsten kun tomgangsdyserne du kører på. Der er selvfølgelig en glidende overgang fra tomgangs til hovedsystemet (måske 2500-3000, men det er umuligt at sige præcis pga. forskellig belastning på den pågældende motor), men hvis du holder omdr. langt nede når du cruiser, og samtidig ikke skyder en høj fart, så er det næsten kun tomgangssystemet du kører på.

Det er ikke noget tænding der driller?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis jeg træder sømmet i bund så går den fra land med fuld smæk uden problemer og kører nålen i bund uden at tøve.
Det er kun ved lave hastigheder og meget let gas. Der er heller ikke noget hvis jeg geare ned og gir den halv gas.
Jeg står lige og læser på mine tomgangs dyser de hedder 55. Jeg må se om jeg kan finde nogle større
Tændningen der er alt nyt og har dobbelt tjekket og justeret det 5 gange.
Platin afstand og tændings tidspunkt. Og har tjekket at den vacum dåsen virker.

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Med den beskrivelse, så ville jeg bestemt prøve at rode lidt med tomgangsdyserne. Det lyder som om du har for små tomgangsdyser!

Du skal selvfølgelig ha det målt ud i et rullefelt, eller med en AFR (AirFuelRatio) måler af en slags ude på landevejen.

Held og lykke med det.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvor er det godt at kører hen og få den på rulle felt ?

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kan man gøre den større med et 0,6 bor. Ved godt at det skal være en rival. Men kan det lykkes på en tomgangs ventil ?

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej det bliver for vildt. Det kan gå på en luftdyse, men ikke tomgangsdysen desværre. Altså med mindre det udelukkende er for at lave noget hurtig fejlsøgning/test.

Ved ikke lige med rullefelt på sjælland desværre.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg ville prøve med det bor. De er typisk lidt for små, så du rammer 57-noget.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg prøver at købe nogle o.55 og o.60 bor så må vi se

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det sværeste er faktisk at finde en boremaskine der kan "holde om" så små bor.... :-)

Jeg har købt sæt dyserival hos noget scootershop på nettet her i DK. Det koster kun omkring 300 for sådan et sæt, og der er vist 10-12 forskellige størrelser med i sættet. Det er nemt når man bruger dem!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Noget i den stil her:
http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=11360&aID=6188&mId=1975

Du kan godt bruge det til lidt mindre størrelser end 0,6mm.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er sku rigtigt Rasser. Jeg bruger også rivalerne. Jeg bruger borene til at måle med.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 12 years siden | | | |

http://route55.dk/duesenreibahlen-set.html

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den du linker til Mik, det er præcis den jeg har. Blå låg und alles :-)

Jeg har bor fra 0,5 og opefter, men de springer i 0,1 trin. Kan man godt få bor i 0,05 trin?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Dem har jeg osse lige købt koster kun 175+porto

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

VAE i Slagelse har rullefelt.
Jeg har aldrig selv været der, men har kun hørt godt om dem.
Der har tidligere være rullefeltsdag for luftkølede hos dem.
http://vae.dk/

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Rivaler bestilt :)
Det vil jeg lige kigge på :)

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 12 years siden | | | |

0,6 bor indkøbt og to tomgangs dyser boret op, brugte to finger som bore maskine. Så med et 0,6 bor hedder den sikkert 0,65 nu
Men bortset fra det så løste det problemet, nu skal den så bare en tur på rulle felt.
Tak for hjælpen og gode indput :)

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Super!
dejligt med feedback!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 12 years siden | | | |

:O)

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Perfekt tur til hannover 90-100 km/t hele vejen 130-140 ved overhalinger og 10 km/l ikke så dårligt endda

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Godt at høre det virkede Henrik.

jeg har før brugt VAE, de fik mine gamle weber dcnf til at gå godt.

mener jeg gave 3400.- inkl udskiftning af diverse dyser.

Der er også en i Slangerup, som jeg nok prøver, når min type4 skal nulres.

R.

Ps: det virkede også perfekt med Helicoils.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Syntes 3400 er mange penge. Men okay der er jo også noget arbejde i det
Lækkert så er du snart på vejen igen :)

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

For et par tusinde (eller mindre hvis du er lidt heldig), kan du finde dig et udemærket AFR instrument. Så kan du selv klare dysningen på landevejen.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er det eBay jeg skal søge ?

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069

Reply »

You must log in to post.