Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  DRLA svømmer over / manglende benzintryksregulator?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Andreas Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Var ved at gøre klar til at køre en ny knast ind i dag, men opdagede at benzinen pisser ud af begge karburatorer når den elektriske benzinpumpen kører.
Motoren kører med 40 mm DRLA karburatorer, og benzinpumpen er en Pierpurg (0,27-038 bar). Det skal lige siges at motoren ikke har kørt i bilen. Svømmerhøjden ligger inden for de 5-6 mm på begge karburatorer. Har efterfølgende læst flere steder på nettet, at folk har oplevet samme problem med oversvømmede karburatorer, når de skifter fra Weber til Dellorto. Efter hvad jeg har kunne læse mig til, må benzintrykket kun være 0,15 bar på Dellorto. Er der nogen der kan bekræfte dette, og hvor kan jeg finde en benzinregulator der kan reguleres så langt ned?

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nu er jeg ikke Dellorto-ekspert. Men jeg ville undre mig meget over ikke at kunne bruge en almindelig benzinpumpe.
I dit tilfælde ville jeg få de karburatorer taget af for at undgå at fylde din nysamlede motor op med benzin.
Så må du se at finde fejlen ved at have karburatorerne løst på dit arbejdsbord.
Men ellers har jeg et par nye reduktionsventiler der kan justeres. Filterking hedder de. Jeg ville ikke køre uden, men det er en anden snak.

http://www.fuelpumpsonline.co.uk/malpassi-filter-king-fuel-pressure-regulator-67mm---clear-or-alloy-bowl-34-p.asp
Mine er med gennemsigtigt filterglas.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vigcon Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er ikke karburatorene men dit pumpetryk.Havde det samme problem da jeg købte en el-benzinpumpe til mine 48 mm Dellorto
Den gav alt for højt tryk. Jeg gjorde som Frank skriver. Og det var OK

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 11 years siden | | | |

da jeg satte mine 36 dellorto på min motor, gjorde mine det også, og det var nåleventilen som ikke lukkede ordentlig, renste karburatoren endnu engang, og så var det iorden, jeg køre med en fazet el pumpe

(permalink) Andreas Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Brugte en 3-4 timer på at fejlsøge i dag. Startede med at kontrollere svømmehøjden igen, og begge nåleventiler holdt tæt inden for 5-6 mm (tættere på 5 end på 6), men karburatorerne svømmede stadig over. Prøvede så at udskifte benzinpumpen med en lånt elektrisk membranpumpe (tak, Rasser). Karburatorerne svømmede stadig over, men benzinmængden blev reduceret væsentligt. Prøvede derefter at reducere svømmehøjden til 6 mm (måske 6,5), og nu holder begge karburatorer tæt. Den nye pumpe skulle ligge omkring 0,25 bar, i modsætning til 0,27-0,35 bar for den gamle pumpe..jeg har desværre ikke mulighed for at måle trykket på nuværende tidspunkt.
Konklusionen må stadig være at benzintrykket stadig er for højt, men at problemet (midlertidigt) er løst ved at hæve svømmehøjden en smule. Så nu er der bestilt Malpassi Filter King (med manometer), og så kan den gamle pumpe ryge på når jeg modtager regulatoren.

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

God ting. Men hvis svømmerhøjden er høj. Så kommer du på et tidspunkt op i en benzinhøjde så de vil løbe over ganske simpelt fordi benzinen står for højt i svømmerhuset. Og er du for tæt på vil de løbe over f.eks. ved opbremsning.
Når du føler du har styr på det skal du skrue et blanderør op og kigge ned og se hvor benzinen står i forhold til afrivningskanalen, eller hvad den hedder :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Andreas Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Enig, det er ikke en permanent løsning. Det var udelukkende for at kunne køre knasten ind, så bilen kan blive samlet sammen i weekenden. Jeg har vist rodet lidt rundt i det, da jeg skrev at "svømmehøjden er reduceret fra 5 til 6 mm". Det jeg mente var, at afstanden fra topdækslet til svømmeren er hævet fra 5 til 6 mm. Så nu lukkes nåleventilen ved et lavere benzinniveau i svømmerkammeret. Den højere kraft som svømmeren påvirker nåleventilen med, er åbenbart nok til at kompensere for det (relativ) høje benzintryk.

-------------------------------------------
MIB Aalborg

Reply

You must log in to post.