Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  elektrisk benzin giver nok? blandingsforhold?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Vw-nettere..

Nu har jeg endelig fået mig en blandingsmåler(A/F Ratio). Og det skulle jeg da aldrig have gjort :-) Nu kan jeg jo ikke lave andet en at justere frem og tilbage...

Nå det første der slog mig var at når motoren kommer op hvos den begynder at arbejde 4000-4500 RPM så stiger blandingen fra ca. 13 til 16 så den for for lidt, ikke? Hvordan kan jeg være sikker på at min benzinpumpe kan levere nok?

Et andet spørgsmål er hvad skal den egentlig stå på? :) 14.9 er det jeg kan læse mig til, gælder det også luftkølet??

På forhånd tak..

Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hvis du satser på 12-13 med fuld pedal så er det rimelig godt. Når du bare cruiser i by og let landevej, så må den gerne ligge lidt højere. 16 er magert når du fyrer den af.!

Det er svært at finde ud af om det er pumpen.. kræver et langt stykke motorvej (og mod :-)). Nej pjat, prøv at fyr den af i henholdsvis 2. 3. 4. - så skal den helst opføre sig nogenlunde ens op gennem omdrejningerne (tag en makker med til at kigge på AFR uret), hvis den nu bliver markant mere mager i de højere omdr. i 4. gear kontra 2. eller 3., så kan du måske begynde at mistænke at det er pumpen der ikke leverer nok. Det kræver nogle flere kræfter og dermed brændstof at trække den helt op i 4. gear, dermed burde kurverne (teoretisk) være nogenlunde ens for 2. 3. 4. gear, såfremt pumpen kan holde svømmehusene fyldte.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Devils Speedshop Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis din benzin pumpe ikke kan følge med får du udsætter, den burde ikke have nogen form for indflydelse på blandingen, den skal bare dyses om.

Jeg ved sådan en som John Elnef køre med en Mikuni tro jeg den hedder en helt normal pumpe der giver 3,5 psi tryk og ikke nogle vilde mængder, og hans motor køre med 62 mm Terminators og motoren giver 300 hk,.

Så jeg ville prøve med nogle andre dyser. Men man siger 3 størrelser op når man skifter så sidder der 120 i så prøv 150 dyser.

Christian Ulberg

-------------------------------------------
Christian Ulberg
http://www.Teamangoraracing.dk
AngoraRacing@gmail.com Tlf: 21291280
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tag det nu helt roligt. Brug din AFR måler til at få styr på tomgangsområdet. Dvs. op til omkring 120 km/t. Min speedster kunne køre med 16:1 på motorvej. Den fik lidt større tomgangsdyser så den lå på 15-15,5.
Så kan du så se på AFR når du åbner spjældene noget mere og kigge lidt til hovedsystemet. Men det er ikke let at lade en stor motor strække ud. Det er uforsvarligt. Med en stor motor og store spjælde bruger man jo næsten kun tomgangssystemet ved almindelig kørsel.
Tag så fuldgas i et rullefelt. Der vil det så også vise sig om den "kører tør" på toppen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.