Så er der billeder :-)
Seleretractoren er monteret på et vinkelbeslag, der nok ser lidt overdimensioneret ud ;-) En noget mindre vinkel kunne sagtens gå an, men jeg har planer om at lave en beskyttelseskappe omkring retractoren, og så er det bedre at kunne skære af på et senere tidspunkt. Forstærkningspladen i hjulkassen er lavet i plade 5x50x90 mm med en god rundingsradius på hjørnerne (radius skal være mindst R5)
Toppunktet på selen er monteret i et forstærkningsbeslag monteret inde i vangen. For at få beslaget derind, er der skåret et hul ude under støvkassen, som selvfølgelig bliver lukket til igen. Forstærkningspladen laves i 4-5 mm plade med påsvejst møtrik i 7/16 UNF (dette gevind anvendes i alle biler til selebefæstigelse). Jeg har valg en plade på 50x90 mm, men 50x50 mm er tilstrækkeligt.
De nederste selepunkter er monteret i de originale befæstigelsespunkter (7/16 UNF gevind), dog er selen fastgjort i et stykke 5x40 mm fladjern, så selen ikke kommer i karambolage med sædehynden. Nu mangler der bare lidt finpudsning og maling.
Der er dog også en enkelt udfordring mere :-) Med den valgte placering af retractoren er selegjorden omkring 1-1,5 m for lang, så den skal kortes op. Selen kan ikke spoles helt op endnu, men en afkortning vil løse dette. Skal bare lige finde en med en kraftig symaskine.
Henrik