Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T3 projekt (ja for satan, den er luftkølet)

(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Bremser fixet. Motor serviceret. Sørens pladearbejde sealet og undervognsbehandlet. Den bliver sgu klar til BUB!

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så den idag, Lækker camper, men AAAlt for meget luft under bilen!

Fedt med et mobilt selskabslokale!

-------------------------------------------
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er nemlig en dajli vogn. Første testtur uden for gården gik uden problemer. 45km. Landevej. Jeg forstår dog ikke folk er så vilde med de cu motorer. De er jo pisse sløve ;-)

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har været fanget til firma-haløj hele dagen, så jeg missede desværre prøveturen og ikke mindst at sige hej til Rune. Det må der rådes bod på.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så skulle du prøve en cu med automatgear.. Sløvt OG dyrt...

-------------------------------------------
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det kan jeg godt forstille mig. Hvad har sådan en CU egentligt af hk? omkring 70?

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) kenny19821 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

69hk

-------------------------------------------
Kenny
Vw T2 Early Bay Westy 1969
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Og der er nok nogle stykker der er stukket af fra folden gennem de sidste 30 år..

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Var jeg egentlig den eneste der grinede højt, da Lars trykkede en dej 40cm fra familien?

-------------------------------------------
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hejsa i 2 tosser
Fedt at se jer lykke så vildt på bussen, jeg så den live og fik lige en snak med Lars om den.
Fed kommentar:
Ja, når man tænker over det er det faktisk ret dumt af os begge, men så skynder man sig bare at tænke på hvor dejligt grim og firkantet den er, så har man det straks bedre.

he he
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hjemvendt fra BUB. 240km. uden problemer andet end hornet begyndte at dytte af sig selv på vej ombord på færgen! Det holdt heldigvis hurtigt op igen.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så blev der skiftet trækakselmanchet og knokkelled. Endnu en gang redede donorbussen os. Lidt bremserørsnulren, et fikset rusthul og montering af kofangerhjørner (med magi) blev det også til. Det er lige op over nu!

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Bliver det til roadtrip til Bugrun?

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg ville blive overrasket hvis vi kunne komme gennem afgift møllen på en uge

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Vi fik nået lidt forleden, men nu skal i få den fulde historie med billeder und alles.

Trækakslen var intet problem at få af. Det skyldes nok at vi har haft trækakslen løsnet et par gange ved gearkassen, og at 46mm bolten kom løs helt uden problemer – måske nok fordi jeg har holdt igen med slankekuren og have et langt jernrør på toppen.
Med akslen løs, viste det sig hurtigt at den defekte manchet har sørget for at der nemt har kunne komme grus i maskineriet, og derfor var det yderste led meget stift og fyldt med grus og andet ragelse. Som Lars, skrev havde vi heldigvis gemt akslerne fra den anden bus, så efter lidt hyggen med vinkelsliberen var vi en 46mm bolt fattigere, men et trækakselled rigere. Vupti-dupti og det var på plads.

Det er nu engang ikke en god værkstedsaften hvis man ikke har prøve at sætte bare en smule ild til sig selv, så jeg tog straks fat i svejseren. Nu skulle der gøres noget ved det! Noget af det sidste rust der er i bilen, er det er lille hul i det ene panel. Lidt hurtigskærme ud og lidt hammerformning af et stykke plade (lige der hvor hullet er ”bøjer” panelet i alle retninger) og så var det på plads. For en god ordens skyld, så lykkedes det mig at få en fin størrelse svejseglød i ærmet og et fint brændemærke på armen – så det var en god aften på værkstedet.

Men aftenen var slet ikke slut. Vi skulle både have god mad og få sat hjørnerne på bagkofangeren så synsmanden ikke bliver småbitter over skarpe kanter. Her trådte Lars i karakter og afslørede at han nok egentligt er født i Sverige.
Hjørnerne til kofangeren er på et eller andet tidspunkt kørt af, og derfor noget defekte. God nok koster nye kun 60 kr stk., men butikken havde ikke lige åbent og nu var vi i gang. Lars var dog hurtig til at bore et par nye monteringshuller, og gik så ellers på jagt rundt i værkstedet efter ”verdens bedste monteringsløsning” og vupti!!! så var den fundet og monteret. Det er sgu længe siden vi har grinet så meget af en kofanger – som i øvrigt nu reagere på navnet ” Hasse från Halmstad”

I går gik det så op for mig at Skat holder lukket indtil d. 6/6 på grund at deres fine nye system, så ingen prøveplader til mig på mandag (hvor jeg ellers har fri og ville køre til syn). Derfor bliver synet nok først midt i næste uge. Øv øv.

Ps. Ud over T3’en fik vi også en af mine opel’er ud at køre samme aften. En meget produktiv aften...

img_0871.jpg
img_0872.jpg
img_0873.jpg
img_0877.jpg
img_0879.jpg
img_0883.jpg
img_0884.jpg
img_0885.jpg
img_0870.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Her til aften fik jeg tid til at se lidt på det ene dørtrin som var noget muggent. Igen var der blot klasket noget frisk plade uden på rusten, hvor efter det hele bare er blevet meget værre.

Dog viste det sig hurtigt at gulvet ved pedalerne var tynd og hullet. Det kunne sikkert godt været listet gennem et syn, for det var ikke super synligt udefra. Men, jeg gider sgu ikke komme tilbage og rode med det igen om ½ år. Så derfor ud med det stykke af gulvet som var hullet. Det var hvad jeg nåede inden klokken var 01:00 og jeg skulle køre hjem i regnvejr, mørke og minimale vinduesviskere i min 64’er.

I øvrigt er T3 repro pladedele lige så meget noget lort som til T2 og type 1 – det skal dog nok komme til at virke.

img_0886.jpg
img_0887.jpg
img_0889.jpg
img_0894.jpg
img_0896.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Weekenden bød på grilpølser, vw-træf og så lige at kørte min type 1 fast i en mudderpøl... Men også lidt arbejde på T3'en (en prægtigt køretøj!).

Jeg fik lavet et stykke til gulvet, tilpasset det og svejst det i. Det viste sig at de fleste kanter var noget møre og måtte skiftes - ellers var der sgu ikke rigtigt noget at sætte trinet fast i. Dog kom trinet på plads til sidst + grunder + sealer + undervognsbeskyttelse osv.

Til trods for at der egentligt var en del rust i dette hjørne af bussen, er alle vanger osv i fin stand. Man kan sgu godt se at den har børt i Bayeren.

Nu mangler jeg efterhånden bare at få bestilt noget maling i bussens farve.

img_0900.jpg
img_0909.jpg
img_0912.jpg
img_0915.jpg
img_0916.jpg
img_0920.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jep. Vi tror efterhånden en synsmand vil nikke anderkendende. Jeg er fuldstændigt ude af stand til at huske handsker før det er for sent, så selvom jeg har skrubbet, skrubbet, skrubbet er jeg stadig smurt ind i grunder + sealer + undervognsbeskyttelse osv.

Mon den vil kunne beskues til Bugrun?....

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Synet.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Sådan ! Tillykke !

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fedt tillykke

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg må tilstå at det tog 2 forsøg. I går bremsede den 50% skævt og der var en defekt styrekugle manchet jeg havde overset. Sådan går det, men med nogle stumper fra den ophuggede bus, så var den klar til syn i dag.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) ploug Member
Skrev for 11 years siden | | | |

tillykke med synet !!

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Visse vasse. Synsmanden syntes bare den var så flot at han ville se den igen.

Men det er sgu cool. Så mangler vi bare dommen fra skat.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk

Reply »

You must log in to post.