Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  indstilling af pitman arm

Tags:
No tags yet.

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hvad er grundplaceringen af pitman armen? var ude og køre min første rigtige tur idag for lige og se hva det var af små justeringer, en ting er bilen skal spores, men syntes virlelig den drejer dårligt, hjulene drejer ikke "ens"

nogle forslag til hva der kan være årsag? den er smallet 5" (8"før og der kørte den bedre) jeg har castershims på...

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Pitmanarmen kan ikke flyttes. Den har 3-4 stråler den passer i på styrehusets aksel.
Midten af styrehuset bør være når den store slids i bunden af styrehusets aksel står vinkelret på kørselsretningen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det rigti! kan jeg godt huske det med de der 4 stråler... men hva kan det så være?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er jo svært at sige når ikke den er sporet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Sæt styrhuset i midterstilling, flyt rattet så det passer. Først derefter påbegynd sporing.

Jan_vw

-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ok. kører ned og får den sporet, og ser om det så ikke er løsningen.

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

løsning!!!! flippet styrekugler!

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Øøh, nå!, hvad for nået ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

sætte styrekuglerne fast på "undersiden" af spindlen.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er da en konus. Det kan da ikke vendes forkert ?
Det ville du jo heller aldrig få svar på via en pc. Vi er jo nødt til at gå ud fra at bilen er samlet rigtigt -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

laver styrekuglen om i en drejebæk og en ny løs konus der kan glide i fra den anden(orgnale) side så der ikke skal laves noget om på selve spindlen. det er fordi bilen er sænket så meget.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Mon ikke det han mener er at fordi den er blevet smallet (meget), og sænket. Så resulterer det i at styrearmene nu står i en kraftig vinkel i forhold til vandret. Jo mere smallet den er, jo mere vil det jo så give en negativ effekt på hvordan den drejer, og "styrer selv" når den fjedrer (styrearmenes vinkel). Lidt af det kan så sikkert reddes med at lave en ny konus for styrekuglerne, således at styrekuglerne kan vendes 180 grader, og styrearmene derved får en bedre vinkel.

Men problemet er det samme med styrearmenes vinkel, hvis man ser på det "oppefra". Der er man nødt til at forlænge pitmanarmen (teoretisk) for at forbedre vinklen lidt der. Styrehuset sidder jo i den ene side, så det er et stort problem når der sænkes og smalles ekstremt. Vinklerne bliver helt åndsvage, og bilen "ubrugelig". Styrearmene har jo forskellig længde, og jo mere smallet den bliver, jo større bliver forskellen mellem styrearmenes vinkler

Ret mig hvis jeg tager fejl, men er ovenstående ikke de udfordringer du står overfor?

Edit: jeg kan se at du lige nåede at skrive et lille indlæg mens jeg tastede :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du kan faktisk bare tage den korrekte koniske rival og rive konusen op fra den modsatte side. Det kræver så at du gør det på en gammel model som er med den lille konus. Så bruger du blot den nye model styrekugle, som er med den store konus.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Okey. Man skal lære så længe man lever.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jo det er stort set det du beskriver der er problemet. men den er "kun" smallet 5" hvor før da jeg købte den, der var den smallet HELE 8 TOMMER! og der kørte den fint, men der havde jeg osse "flipped" styre kugler, og det har jeg ikke fået lavet endnu på den. men det skal jeg helt sikkert lave men jeg er kommet lidt itvivl om jeg skal bearbejde styrekuglerne eller spindlerne... nogle forslag til hva der er bedst?


Reply

You must log in to post.