Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvad lydisolerer/dæmper i jeres motorrum med?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg overvejer at smide noget lyddæmper i mit motorrum i bussen.. men er der noget der er bedre egnet i motorrum end andet, jeg tænker også lidt på brandfare osv?

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

du skal bare lydisolere med feks dynomat på kabine siden - dvs ydersiden af motorrummet - fordi det er en bus...

syntes du det er for dyrt er der billigerer alternativer - men kvaliteten falder med prisen - ikke sagt at halvgodt ikke er bedre end ingenting - for det er det.

og korrekt udstødning og bløde ophæng har dog go - hvis ikke bedre effekt...
det bedste isolering er ofte lavet af feks bitumèn...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

OK, så altså ingenting i motorummet? syntes bare jeg har set nogle smide noget op over tank/motor.. jeg tænke om det ville være praktisk at gøre når nu tranny og hest bliver hevet ud?

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja - men det giver en øget brandfare på den side - derfor er det bedre at isolere den anden - busser har en høj nok risikofactor i forvejen - ingen grund til at øge den mærkbart.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Arrhh, det med brandfaren kommer jo lidt an på valg af materiale jo.
Mht dæmpning af sådan en karet kan jeg anbefale at lægge et lag Dynomat på sider og hjulkasser i motorrrum. På "loftsdelen" har jeg/Martin Lorentzen nogle skumplader "Æggebakke" formet, som er coatet med et eller andet brandhæmmende. Man bruger det en del i både af samme årsag. (Nogen kan ikke li´udseendet, men det virker.)
Hvis man vil gøre noget ud af det for at få en dejlig køreoplevelse bagefter, kan jeg anbefale, at montere nogle "strimler Dynamat på ca. 10 cm bredde med ca. 30 cm afstand på loftspladen (på tværs) og så lægge Dynaliner på hele loftspladen. I de bagerste hulrum mellem motorkasse og ruderammer limes 1 lag Dynamat og derpå 1 lag Dynaliner. I den midterste del af bilen kan 1 lag Dynamat gøre underværker. Men vil man have det sidste er Et lag Dynaliner ikke dårligt her heller.

I bunden af bilen samt på forside af tank/bag sidste sæderække,plejer jeg at nøjes med alm Carma plader. De skal bare monteres med varme. Så skal de nok blive siddende, da det jo ikke er lodrette flader, som har store temperaturudsving. Endvidere kan man med fordel montere enten et lag Dynaliner eller Carma "tungt skum" på den skrå del bag sæderne.

HUSK at flader skal være rene og fedtfri. Så får man et resultat der nærmst holder bilens levetid.
Jeg har selvfølgelig Dyna produkterne på lager. ;-)

T

PS. Mht brandfaren i en splitbus. Så synes jeg da måske det var en ide, at investere i et af de der brandslukningstingester, som der forhandles rundt om. Jeg ved at bla Clausen og Cramon har det i deres biler. Det er ikke ret dyrt, og slet ikke set i forhold til sådan en bils handelsværdi.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.