Arrhh, det med brandfaren kommer jo lidt an på valg af materiale jo.
Mht dæmpning af sådan en karet kan jeg anbefale at lægge et lag Dynomat på sider og hjulkasser i motorrrum. På "loftsdelen" har jeg/Martin Lorentzen nogle skumplader "Æggebakke" formet, som er coatet med et eller andet brandhæmmende. Man bruger det en del i både af samme årsag. (Nogen kan ikke li´udseendet, men det virker.)
Hvis man vil gøre noget ud af det for at få en dejlig køreoplevelse bagefter, kan jeg anbefale, at montere nogle "strimler Dynamat på ca. 10 cm bredde med ca. 30 cm afstand på loftspladen (på tværs) og så lægge Dynaliner på hele loftspladen. I de bagerste hulrum mellem motorkasse og ruderammer limes 1 lag Dynamat og derpå 1 lag Dynaliner. I den midterste del af bilen kan 1 lag Dynamat gøre underværker. Men vil man have det sidste er Et lag Dynaliner ikke dårligt her heller.
I bunden af bilen samt på forside af tank/bag sidste sæderække,plejer jeg at nøjes med alm Carma plader. De skal bare monteres med varme. Så skal de nok blive siddende, da det jo ikke er lodrette flader, som har store temperaturudsving. Endvidere kan man med fordel montere enten et lag Dynaliner eller Carma "tungt skum" på den skrå del bag sæderne.
HUSK at flader skal være rene og fedtfri. Så får man et resultat der nærmst holder bilens levetid.
Jeg har selvfølgelig Dyna produkterne på lager. ;-)
T
PS. Mht brandfaren i en splitbus. Så synes jeg da måske det var en ide, at investere i et af de der brandslukningstingester, som der forhandles rundt om. Jeg ved at bla Clausen og Cramon har det i deres biler. Det er ikke ret dyrt, og slet ikke set i forhold til sådan en bils handelsværdi.