Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Utætte stødstangsrør.

(permalink) Mikkelbv Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har endelig fået startet min 1303'er op og har nu set at det drypper fra flere af stødstangsrørene (Det er samme type som dem på billedet i dette oplæg http://vwnettet.dk/topic/149268 )
Er det muligt at lappe dem fra udvendig side af, med noget kit?? Eller skal jeg til at skifte de fleste af dem??

På forhånd tak :)

(permalink) Rene72 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg fik prikket hul i et af dem, sidst jeg lagde motor i. Jeg gad ikke pille motoren ud og skifte det, så jeg lappede det med et lille stykke blik, noget flydende pakning og 2 spændbånd. Noget klyt, men det virker..
Kommer olien ud i enderne af rørene, skal de nok skiftes.

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Mikkelbv Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der kommer en lille smule olie ud fra samlingen af rørene på midten, der hvor de to rør går sammen i den "tragt" man kan se på billedet.. Og så liller der lidt olie oppe i ventildækslet, men der skal der vel være lidt olie til at smøre ventilløfteren og fjedrene??

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

er det de rør med samling på midten og fjedre - skal de bare af og ha nye O ringe..

er det org stødstangsrør skal topstykket af og der skal nye rør i og pakninger i.
,kan laves på en god eftermiddag

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg har 2 stk i alu liggende til en 100 kr + fragt
http://vwnettet.dk/topic/178989

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej
Jeg har nøjagtig samme motor, samme stødstangsrør og samme problem. Så jeg vil også gerne høre nogle bud på hvordan man lettest får det tæt.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Mikkelbv Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg vil tro det er de originale stødstangsrør, men kan ikke finde den model på nettet eller sponsorsiderne.. Er de specielle for en 03'er?
Med hensyn til olien i ventildækslet, har jeg så ret i der skal være en smule der oppe for at smøre det hele?? Må kigge lidt mere i min Haynes bog om hvordan de evt. skiftes :)

(permalink) Mikkelbv Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hvis de skal skiftes kan jeg ikke nøjes med med to, da det nærmere er 5 af dem som skal skiftes så ;)

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den bedste og billigste løsning i det lange løb er at skifte til de rigtige stødstangsrør og nogle ordentlige pakninger. Et ok sæt motorpakninger koster 250kr og nye rør koster 160kr. Så får man også skiftet pakninger mellem blok og cylindre, fæstet til oliekøleren, udstødning og bundkar. Utæt motor er unægteligt tegn på slid og også noget svineri at køre med. Når man alligevel har motoren af, bør man også lige rengøre det hele og friske maling på motorblik osv op. Så er der lang tid til næste gang man skal igang igen.... Og det er faktisk ikke vanskeligt overhovedet.... Det tager en god dag med en sixpack... Eller to

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er som Bornholmer skriver - af med topstykkerne - af med gamle rør og o-ringe - på med nye rør og o-ringe - på med topstykker.

Tjah, det allerførste er så: Af med ventildæksler og pakninger og det sidste er på med ventildæksler og nye pakninger. Og det allersidste - juster ventiler...

Det er ikk så svært :-D

Og skal det være fint, så tilføjer du Hendrix gode ideer. God arbejdslyst!

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hele ventildækslet er fyldt med olie når motoren kører

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Køb et sæt hos kit og buggyservice/eller classic vw parts af dem man kan skifte uden at tage topstykkerne af, de koster godt nok ca 1000 kr, men så bliver de ikke utætte igen og kan skiftes på ca 1 time inkl justering af ventiler mm

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland

Reply

You must log in to post.