Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  vr6 motor i type 1

Tags:
No tags yet.

(permalink) crenne Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hejsa lige et hurtigt spørgsmål , kan man sætte en vr6 motor på en type 1 gearkasse , jeg er ved at bygge min baja om til en lav drag baja og vil gerne ha en vr6 motor i for det bliver alt for dyrt med en luftkølet motor

på forhånd tak crenne

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Slot Member
Skrev for 12 years siden | | | |

http://www.youtube.com/watch?v=_PYGtlzxNtQ&feature=relmfu

-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) crenne Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja ok cool men hva skal der til for at smide sådan et dyr en den??

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Hummel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

sikkert mere besvær/penge en at lave en hurtig/hurtigere luftkølet motor...

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Slot Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ud over gearkasse/differntiale der kan klare 170 HK er der meget arbejde med det, men for bare at få motoren monteret på gearkassen skal du bruge sådan en her (nederst)
http://www.tsrengineconversions.co.uk/products.aspx?1=263&2=264

Dertil kommer naturligvis køler, el, udstødning, brændstofsystem mv..
Nej, jeg har ikke prøvet det og ville aldrig forsøge..

-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) crenne Member
Skrev for 12 years siden | | | |

cool lige det jeg skulle bruge

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Var det ikke mere naturligt at bruge en Subaru motor ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja en VR6 er da lidt tam - de luftkølede trækker jo fra golferne rimelig let , surt med en dragracer der bare får klø hele tiden ;0) ???
ville også gå efter subaru hvis den absolut skal være vandkølet.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Må nok give den negative side ret. En std VR6 12V holder ikke vand ret længe i det forum. Den kan selvfølgelig tunes, - en del. Men så er det mere økonomisk at vælge japanerløsningen.
Har rodet lidt med VR6 toppe på det sidste. Og der skal en del til at hive bare 95 hk/l NA. Turbo er noget andet. Det er de ret modtagelige overfor.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

For nogen år siden, da en Golf VR6 ydede 176-78 HK fra fabrikken. Blev jeg spurgt om hvad jeg troede en VR6 motor ville give hvis man brugte 35.000kr. på portede topper og tuningsknastaksler og bananmanifolder. "176-78 HK" svarede jeg - og der var point til jyderne :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) crenne Member
Skrev for 12 years siden | | | |

har en audi 2,6 v6 motor måske man skulle bruge den så , en vild luftkølet løber let op i 30- 40000 og da jeg prøver at lave en spare dragracer såååå . . men må jo se hvor hurtig min bil bliver ,når jeg selv vil bygge dele sammen , gider ikke være som alle andre

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

"For nogen år siden, da en Golf VR6 ydede 176-78 HK fra fabrikken. Blev jeg spurgt om hvad jeg troede en VR6 motor ville give hvis man brugte 35.000kr. på portede topper og tuningsknastaksler og bananmanifolder. "176-78 HK" svarede jeg - og der var point til jyderne :-) "

For den slags penge kan jeg lave en 12V VR6 top m. knaster der kan trække 250-270 hk afh. hvor gadevenlig den skal være, på rent sug. - MEN så kommer der jo lige en håndbygget udstødning og en håndbygget indsugningsmanifold + de andre "småting" :-O

Audién er hverken bedre eller ringere en VR6eren, - jo måske lidt nemmere at tune på. Det kunne jo blive en ganske udmærket og stabil bracket racer. På low ET vil det knibe lidt.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) crenne Member
Skrev for 12 years siden | | | |

må jo se hvilken motor det bliver , ja subaru 2,0 turbo ville jo være super nice men er de ikke svære at få fat i

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

vil du lave en øko drag - så kridt skoene i flintstone bilen Crenne ;0)

nej vent med hvad du vil - der er nyt reglement på vej med strammerer regler til bur og seler mm - jeg ville ikke bygge noget før de regler var offfentliggjort.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Prøv med 75-100.000 til en luftkølet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) crenne Member
Skrev for 12 years siden | | | |

bla bla sku ikke meget hjælp man får , folk tror åbenbart ikke man kan lave en anderledes drag racer , så må jeg jo bare vise mine evner jo .....

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jamen skal man køre dragrace skal man overholde nogen reglementer uanset hvor dygtig man er til at lave noget er det jo lige meget hvis det ikke kan godkendes = ingen kørsel.. det var nu ment som et godt råd - og dem har man brug for - især hvis det skal laves billigt..og du fik et her... men mener du bla bla - så bare byg løs - og se hvor du ender..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) crenne Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ved da godt det med reglerne for bur osv

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) langeberg Member
Skrev for 12 years siden | | | |

citat "Har rodet lidt med VR6 toppe på det sidste" tror jeg bare du skal fortsætte med..

Mvh Jan

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jamen ved du der er nye regler på trapperne ??? og det er ikke kun bur - der er et helt reglement der er ved at blive lavet om - men byg da bare - det kan jo bare bygges om senerer.. Men du sagde øko projekt ????

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) crenne Member
Skrev for 12 years siden | | | |

nu er det i første omgang en dhb racer vi bygger så må vi se om den kan godkendes , ellers må jeg jo bare bygge videre

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) vwanders Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En gammel Subaru Legacy Turbo koster mellem 5 og 15000 sek.
Der har du 200 hk out of the box. Og så vejer eller fylder den ikke mere end en Type 4.
Bruger du 10000 kr på tuning, så laver den 375 hk - og kører herfra og til dommedag.
For 1500 dollars kan du købe omvendt kron og spidshjul til Subaru gearkassen, og bruge den. Så får man ingen problemer der.
10000 kr til bundkar, køling og diverse.

Så er vi vel ved at være oppe omkring hvad en rimelig pålidelig 150 hk luftkølet kan bygges for.

For mig er det en nobrainer.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

DHB laver jo også deres reglement om som vi andre skifter underrør, og gerne om så reglerne er tilpasset ledelsens alt for dyre bíler høhø - det er da øv kun at kunne køre race den ene gang om året - men fiar nok.. det er jo din bil og dine drømme... good luck

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvorfor nøjes med 2,0 Subaru når turboen også fåes i 2,5 :-)
Men tilbage til det grundlæggende spørgsmål, så: Ja man kan sagtens sætte en VR6 motor på en type1 gearkasse. Men det skulle da kun være for lydens skyld.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SoLow Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Latterlig personligt udbrud igen, må sgu håbe din adgang bliver spærret.

"langeberg Member
Skrev for 19 hours siden | | | |

citat "Har rodet lidt med VR6 toppe på det sidste" tror jeg bare du skal fortsætte med..

Mvh Jan"

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!

Reply

You must log in to post.