Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til BAS olie termostat

Tags:
No tags yet.

(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej
Jeg har sådan en termostat til vores type4 motor, -Koblingerne sidder som på dette billede, olie ind i oliekøler øverst.
Mit spørgsmål er:
Bag messing skruen sidder der en olieventil og en fjeder, skal fjederen være imellem messing skrue og ventilen ( rødt på billede ) eller imellem olieventil og alu blokken ( gult på billedet ).
mvh jesper

termostat vw.jpg
termostat vw fjeder.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Undskyld mig, men hvad snakker du om?

Har selv en BAS termostat på min. Den skal bare skrues på blokken, hvor oliekøler sidder normalt. Forbinde olieslanger til køler

Så virker det.

(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Henrik
Har du målt temperaturen på din? en termostat virker jo således den skal åbne når vand / olie bliver varmt, som jeg ser den nu så er der fuldt åbent hele tiden.
Meningen var jo at olien ikke skal ud i oliekøleren før den er xxxx antal grader varm.
Derfor mit spørgsmål.
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er flere termostattyper der står åbne når olien er kold. Så forhindrer den kolde olie, og dermed tyktflydende, olien i at cirkulere. Når så termostaten åbner eller lukker om du vil, så begynder den langsomt at blande den kolde og varme olie indtil den er helt lukket. Racimex og den type CB sælger virker på den måde.
Jeg har selv købt en CB. Og det har jeg gjort fordi jeg har oplevet at f.eks. Setrabs sandwich-type ikke virker. Den er ikke helt tæt når termostaten er åben så modstanden i de lange kolde slanger og den kolde oliekøler ude foran i fartvinden, er for stor og så løber olien "uden om" termostaten og kommer ikke ud i køleren.
Jeg har så forsøgt at ombygge en Setrab. Men så ved 85-90 grader, hvor den åbner, falder temperaturen pludselig til 50-60 grader og så svinger den op og ned mellem 50 og 90 grader.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Jesper.

Ja, jeg har målt tempaturen på min, den virker fint, uden at jeg har været i tænkeboks over det.

Og ved godt hvordan en termostat virker :O).., he he

Hygge


Reply

You must log in to post.