Jeg ved godt det her emne er beskrevet mange gange men jeg kunne godt bruge noget ekspert viden.
Jeg måtte slæbes hjem i weekenden da min fordeler med kondensator og platiner stod af midt i ødemarken.
Har nu monteret en ny 009 kopi med AccuSpark tænding som jeg havde liggende på hylden.
Den starter fint, efter et par tråd på speederen inden jeg drejer nøglen, men skal lige vågne op i et par minutter før den kan tage ordentlig gas - træder jeg speederen for tidligt piver stønner karbs - har dog altid opført sig sådan.
Ved ikke om min originale membran benzinpumpe er lidt slatten.
Andre der har det problem?.
Har stadig den berygtede gastøven inden den kommer op i omdrejninger hvorefter den trækker så gasblusset falder bagud af ud af bordet :-).
Med familien bagi er det ofte mere blødhat kørsel jeg er ude efter....
Tænding står ca. 10 - 32, målt med tændingspistol.
Har ingen omdrejningsmåler den svinger ikke over 32.
Desværre syntes jeg tændingen hopper mere end før men jeg regner med den enten skyldes fordeler kvaliteten eller AccuSpark modulet.
Mine karbs er 1 år gamle og dyset til min motor. Stilleskruerne pånær accelrationspumpen er blændet af. Tomgangsdyser er rene.
Næsten nye tøndrør og silikone tændkabler.
Tændrørs overflade og farve er lige efter bogen.
Original udstødning.
Ventiler står 0.15 mm
Speeder træk ser ud til at trække lige meget på hver side.
Jeg stillede tomgang i efteråeret med begge arme pillet af.
Motor vibrerer en svagt ved tomgang.
Hvis jeg gerne vil af med gastøven skal jeg så stille tændingen generelt lavere feks 7-29 eller lignende hvor den ikke går så godt i tomgang eller er det et vildspor?.
Andre input til løsning er meget velkomne - vil så gerne lære at fikse det selv.
Min mekanikker er helt blank på situationen.
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500