Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Weber IDF 36,009 fordeler, AccuSpark, 1970 cc T4 - gastøven

(permalink) TSchytt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg ved godt det her emne er beskrevet mange gange men jeg kunne godt bruge noget ekspert viden.
Jeg måtte slæbes hjem i weekenden da min fordeler med kondensator og platiner stod af midt i ødemarken.

Har nu monteret en ny 009 kopi med AccuSpark tænding som jeg havde liggende på hylden.

Den starter fint, efter et par tråd på speederen inden jeg drejer nøglen, men skal lige vågne op i et par minutter før den kan tage ordentlig gas - træder jeg speederen for tidligt piver stønner karbs - har dog altid opført sig sådan.
Ved ikke om min originale membran benzinpumpe er lidt slatten.
Andre der har det problem?.

Har stadig den berygtede gastøven inden den kommer op i omdrejninger hvorefter den trækker så gasblusset falder bagud af ud af bordet :-).
Med familien bagi er det ofte mere blødhat kørsel jeg er ude efter....

Tænding står ca. 10 - 32, målt med tændingspistol.
Har ingen omdrejningsmåler den svinger ikke over 32.
Desværre syntes jeg tændingen hopper mere end før men jeg regner med den enten skyldes fordeler kvaliteten eller AccuSpark modulet.

Mine karbs er 1 år gamle og dyset til min motor. Stilleskruerne pånær accelrationspumpen er blændet af. Tomgangsdyser er rene.

Næsten nye tøndrør og silikone tændkabler.
Tændrørs overflade og farve er lige efter bogen.

Original udstødning.

Ventiler står 0.15 mm

Speeder træk ser ud til at trække lige meget på hver side.
Jeg stillede tomgang i efteråeret med begge arme pillet af.

Motor vibrerer en svagt ved tomgang.

Hvis jeg gerne vil af med gastøven skal jeg så stille tændingen generelt lavere feks 7-29 eller lignende hvor den ikke går så godt i tomgang eller er det et vildspor?.

Andre input til løsning er meget velkomne - vil så gerne lære at fikse det selv.
Min mekanikker er helt blank på situationen.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

7-29 lyder rigtigt på en type4.
Hvor store er dine tomgangsdyser ?
Hvor meget giver dine acc.-pumper ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Frank

Der fik du mig...
Jeg mener der stod 50 på dem, da jeg havde dem ude sidst.
Omkring accelationspumperne er jeg helt blank - kan du guide mig til hvordan jeg kan aflæse det og hvordan jeg kan justere det?.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

3-4 ml (cc).
Jeg tror en 2L motor skal have lidt større tomgangsdyser.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Skal lige være sikker hvis jeg spænder møtrikken på accelerationspumpen giver det mig så mere eller mindre sprøjt?.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jah, det tror jeg. Men du skal ikke begynde at skrue før du har målt.
Jeg plejer at købe et par 10ml ejektionssprøjter på et apotek.
Dem afkorter jeg så og laver en holder ud af noget ståltråd og hejser det ned under sprøjterøret og giver gas. Jeg propper hullet til med en stump tændstik.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Super - tak
En hurtig om enkel måde at måle det på.....
Hvis pumpen skal give mere løsnes møtrikken - fandt det en US side :-).
Ca 3 rotationer ind eller ud af gangen.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500

Reply

You must log in to post.