Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ny luftkølet fan, spg. ang. første bil! :)

(permalink) Thornfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hey vw net!

I mine unge dage, før jeg fyldte de 20 har jeg gået med en drøm om en beach buggy, har været så heldig at få fat på en Bobbel fra 1968 med 1300 dobbeltportet motor, som beskrevet på reg. attest volkswagen 1300 lim 113

Mine spørgsmål er:

Hvad står lim 113 for? model måske?

Hvad er forskel på dobbeltportet eller enkeltportet? Daniel (pomfritten) der har fortalt mig den er dobbelportet!

Hvordan klarer jeg den med indregistrering i danmark?

Hvordan er regler med at taget er skåret af?

Er der mulighed for den kan blive ind reg. i dk?

Hvor sidder stelnummer på en type 1?

Håber i vil tage jer tid til mine spørgsmål, forsøger at lære en masse herinde, ved at læse! og håber i tager godt imod en "ny" Luftkølet fan! (er i gang med en buggy)

vh. Mathias Thornfeldt

Har disse dele af reg attest ( er det nok? )
Og bilen ser sådan der ud, den er ikke født cab, men der står på reg attest at den er åben?

418994_3298921959376_1457718199_33023951_647524834_n.jpg
419754_3298917399262_1225614088_n.jpg
48150_3918543129518_1944103588_n.jpg

-------------------------------------------
Kontakt:
Tlf: 60116579
Mail: Mathiaslykke@gmail.com
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 12 years siden | | | |

stelnummeret sidder på centralrammen/bunden, under hvor bagsædet ville sidde i en normal bil.
er der glasfiber hjelm på ? Mener, og men er ikke sikker, da jeg kun kender det fra 70'er biler, at 2. eller 3. ciffer i stelnummeret siger noget om årgangen fx 118xxxx for årgang 1968

i gamle dage skulle man betale ny afgift når en bil mister sin identitet - fx ved at gå fra en sugemotor til en turbomotor, eller som her sedan til cabriolet/roadster. Jeg ved ikke om det har ændret sig, men tror det næppe,
lim må stå for limousine som er et udtryk brugt i tyskerland

var ved at spytte kaffen ud da jeg læste at det danske afgiftssystem for indregistrering var under overvejelse at blive fjernet- hvem ved, om nogle år koster det måske ingenting at lave en bil om eller importere fra et andet land...

(permalink) Thornfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det eneste sted der er rust i bilen, er på hjelmen, så nej ikke glasfiber :)

Hvordan bliver 118 til 1968?

Den er med svenske papirer, så uanset hvad skal der betales afgift, men synshallen vil dog ikke så gerne syne den, pga. taget er skåret af.

Hvor har du læst det med afgiften? lyder ikke som danmark da :)!

-------------------------------------------
Kontakt:
Tlf: 60116579
Mail: Mathiaslykke@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

thornfeldt skrev:
men synshallen vil dog ikke så gerne syne den, pga. taget er skåret af.

så syntes jeg du skulle satse på at få den synet og godkendt inden du ofrer flere penge på den - held og lykke med det...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Thornfeldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Bornholmer:

Det var også helt klart planen med den :)
men kan den synes i danmark evt. som type 1 med konstruktive ændringer? eller?

-------------------------------------------
Kontakt:
Tlf: 60116579
Mail: Mathiaslykke@gmail.com
(permalink) Gordon Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Måske de her kan hjælpe dig: http://nybo-rodshop.dk/hotrods/

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

nej egentlig ikke - men derfor skal du prøve alligevel - som en ombygget cab - spørg i din lokale synshal hvilke godkendelse de vil se og prøv at skaf dem...

det skal afprøves - eller kan bilen jo ikke bruges til noget i danmark - så giv ikke op...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 12 years siden | | | |

mht stelnummeret, så har jeg fundet siden jeg har lært det fra via vwnettet.
Huskede åbenbart både rigtigt og forkert på en gang. rigtigt mht 1968 og forkert mht '70er biler ;)

http://csp-shop.de/cshop/modell/fahrgestellnummer_en.php

mht hjelmen, så har jeg selv en 1963 type 1 er og også en type 1 fra 1973. Synes fronthjelmen ligner mere den fra 1973, men det er jo set med mine øjn og jeg kender ikke en 1968er ;)
Frontaffjedringen, er det fjederben som i en moderne bil, eller er det en forbro?

mht ny afgift (af en dansk bil), så har det noget at sige om der er foretaget desideret indgreb som fx at skære taget af. Pålimning af skørter eller påskruening af skærme skulle der ikke være noget galt i, men påsvejsning af skørter og skærme, betyder ny afgift. Det har jeg læst både her på vwnettet og i en lille bog der hedder "mekanikerens følgesvend", Erhvervsskolernes forlag. :)

(permalink) Ken_Nielsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

lim 113 betyder at der er tale om en limousine (lukket bil) model 113.
Det er en modelbetegnelse VW brugte og som fortæller at bilen er (var) en
VW boble, exportmodel, venstrestyret, limousine, uden soltag.

Og som Ib så rigtigt skriver... Udfordringen er i første omgang at prøve om den kan synes og godkendes her i Danmark.

Ken.

-------------------------------------------
mobil: 60608016

Reply

You must log in to post.