Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tips:Benzinlugt når jeg bremser og drejer

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja det ved jeg godt man ikke kan. Men sommetider har jeg brug for at bremse og derefter dreje til højre ad en sidevej. Når jeg gør det med min speedster lugter den af benzin.
Jeg har rodet noget med at lægge udluftningsslangen forskelligt og jeg syntes ikke rigtigt det hjælper.
Så nu har jeg monteret en lille envejsventil på udluftningen, som jeg har købt i Biltema til 25 kr. Det er egentligt en væltesikring til motorcykler. Det syntes jeg har hjulpet. Varenummer 82561 og 82562. (sort og blank)

udluft.jpg

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Biffo Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tusind tak for tippet - jeg slås med samme problem... :-)

(permalink) Andreas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En af klubmedlemmerne oplevede problemer for et par uger siden i Lund Krat pga denne ventil . Da vi skulle køre afsked efter at have holdt er par timer i varmen, lugtede der meget af benzin pga oversvømmede karburatorer. Da tankdækslet blev åbnet, var der et kraftigt overtryk i tanken...nok til at åbne nåleventilerne. Bilen er normalt opbevaret i en forholdsvis kold garage, og efter at være blevet hevet ud i 25 grader varme, havde benzinen udvidet og pga ventilen kunne den ikke komme af med trykket.
Kunne man ikke i stedet lave en slags standrør (kender det kun som udluftning fra diverse tanke på skibe). Man kan godt lave det i slange, og det skal bare føres så højt op, at man er sikker på at der ikke kommer benzin ud når man bremser og drejer. Derefter laver man bare en bøjning på slangen, og fører slangen ned under bilen igen. Eneste minus er at slangen ikke fungerer som overløb længere.

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er bare ikke højde nok på speedsteren. Havde han brugt samme ventil ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dillen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

På type 1 med udvendig påfyldning skyldes benzinlugt efter sving oftest en utæthed
ved benzinpåfyldningen hvor der nemt skvulper benzin op i studsen
i kraftige sving.
Slangestykkerne og det korte rørstykke der findes fra påfyldningsdækslet til tanken
giver en masse samlinger og de skal være 100% tætte. En halv dråbe benzin kan
lugtes med det samme.
Jeg ved ikke hvordan din påfyldning er lavet på speedsteren
men hvis det ligner type 1, er det måske der, problemet ligger.

Martin

(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kan man ikke også bare køre lidt forsigtigt i sving?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Andreas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Frank, jeg tror ikke det er samme ventil, da bilen er fra staterne. Det kan også være at det er en uheldig type ventil , men det er i hvert fald noget man bør være opmærksom. Ved episoden i Lundby Krat kunne stateren ikke en gang tørne motoren. Da der endelig kom gang i motoren igen, gik den mildest talt lidt fed :-)

Rasser...køre langsomt i sving...er det derfor du vil montere 22 mm krængningsstabilisator på bussen ;-)

Man kunne selvfølgelig også bare nøjes med at køre med halv tank...

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Min er lavet med påfyldning som på en type1 op til 68.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TK Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg synes, at dit forslag ser fornuftigt ud Frank.

Jeg er med min 1303 årg. 73 også med i klubben for benzinlugt og har efterhånden forsøgt at fjerne denne ulempe på mange måder. Øverst i højre hjørne af tanken (højre – når man står foran bilen og kigger i bagagerummet) er der 2 små rør, som giver mig problemer. Da jeg i sin tid købte vognen var der kun de 2 små rørender uden tilslutning af slanger el. lignende.
Jeg har forgæves forsøgt, at finde ud af, hvordan udluftningssystemet var udformet da vognen var ny. Jeg har prøvet med, at forbinde de 2 rørender med en slange – vel vidende, at der nu ikke var nogen udluftning til tanken. Dette forsøg gør så, at man med jævne mellemrum 60 – 70 km. må ud og løsne dækslet til tanken. Uholdbar løsning men absolut ingen benzinlugt. Gad vide hvordan systemet var fra ny!!

-------------------------------------------
VW 1303 årgang 1973 nu 47 år
Næste syn 2021
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg kan ikke huske det på en 1303. Du må prøve at aflure en 1303 ved et træf, f.eks.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TK Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak for tippet Frank

-------------------------------------------
VW 1303 årgang 1973 nu 47 år
Næste syn 2021

Reply

You must log in to post.