Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Renovering (glasblæsming/lakering) af Porsche kalibre?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har fået raget nogle Porsche kalibre til mig - de virker som de skal men kunne godt trænge til noget ny lak/farve.. Skal de glasblæses først eller hvordan får i lakken til at "hænge" fast når i maler kalibre?
De skal vel også være varmebestandig lak?

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

køb kaliberlak - ja det ER dyrt
findes der ok billigerer alternativer - tjah måske - men virker de ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Boxer Service Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis du har mistanke om at pulverlakken har løsnet sig synes jeg du skal strippe dem helt. Problemet er at pulverlak ikke er ret nemt at fjerne, heller ikke med glæsblæsning. Jeg bruger noget malingsfjerner som bruges i fly industrien og det plejer at virke fint. Der kan være små rester tilbage som jeg plastblæser væk. Er ikke ret vild med glas/glsblæsning i motordele og bremsekalibre.

/Rolf

(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej jeg har ladet mig fortælle at glasblæsning kræver at stemplerne skal ud og det kan være noget bøvl at få i bagefter.. :) altså den klarlak/hud der ligger uden på den sorte farve er "fregnet" og andre steder er der ridser ind til metallet. Hvor køber du det malingsfjerner Rolf?

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 12 years siden | | | |

stempler skal jo ud alligevel...for du skifter vil pakninger når du nu er igang...det let..

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Boxer Service Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja stempler skal ud, kaliberne skal skilles helt ad for at kunne rengøres bagefter.
Man kan ikke købe den slags malingsfjerner i fri handel, det kræver en miljø godkendelse, men jeg har adgang til det under rette forhold på jobbet.

/Rolf

(permalink) duck Member
Skrev for 12 years siden | | | |

kontakt norse på 70 22 08 44

de kan fjerne pulverlak med kemi og de er billige

har brugt dem til kalibre og meget tynde cykelstel der ikke tåler sandblæs

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok, cool - kalibrene er fine og komplette så det ville da være lidt synd at skifte pakninger når pakningerne ikke fejler noget... men hvis det er nemt og billigt. :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er vist ikke specielt billigt på de 4 stemplede brembo - er det ikke dem du vil male?

Hvis du vælger at gøre det, så vær opmærksom på om du har den gamle model med støbt porsche logo, eller den nye med porsche "klistermærke". Der er forskel på støvhætterne/pakningerne.

Hvis de er ok, så ville jeg bare køre med dem som de er. Mine var også ridset og afskallet som du skriver dine er, men de virker super.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok det er den model med støbt logo - men med en udpræget patina... Ha ha :) jeg har prøvet at fjerne det med cellulose men det var ikke kraftigt nok, jeg har gået og overvejet om man evt kunne male ovenpå dem med Hammerite (spray) - men på den anden side når først de er monteret og er dækket af bremsestøv.. så ser man det nok ikke. :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..

Reply

You must log in to post.