Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  vand og 2 cylinder

Tags:
No tags yet.

(permalink) runesten Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Min bil har kørt af helvede til noget tid og det endte med at den gik i stå midt på motorvejen et sted hvor der var meget smalt nødspor pga vejarbejde. Så efter at have fået spærret motorvejen af, af Falcks skiltevogn står jeg nu med en bil der ikke kører for lækkert. Det er fastslået at den af og til kun kører på 2 cylinder, så det er der nogle der kigger på pt. Et andet problem er at strømfordeler-tingen (orange) er fuld af vand. Hvordan undgår jeg det, hvis jeg nu skulle blive fanget i en byge? Er der andre der har eller har haft det problem?

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Vand i strømfordeleren er ikke et normalt problem!
Er det en baja, eller er det måske en cabriolet uden dækskjoldet og drænslangerne på indvendig side af motorklappen?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) runesten Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er en cabrio. Hvordan ser dækskjoldet ud?

foto.jpg

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har du en stor hund eller andre dyr der ku lette ben lige der ?.mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) runesten Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej men jeg har jævnligt selv pisset ned i maskinen. Tror du det har betydning?
Ellers må det være min hvalros...

hvalros.jpg

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja det kan da regne lige direkte ned i luftfiltre og strømfordeler?

Tror du skal lede lidt omkring efter det dækskjold der kan sidde indvendigt i klappen, for at undgå vandproblemer i fremtiden.
Egentlig synes jeg det største problem er at det kan regne direkte ned i luftfiltrene, og derfra render det så videre direkte ned i motorens forbræningskammer (hvis ellers indsugningsventilerne står åbne). Ikke noget problem når du kører, men når den står stille får den samlet til sig.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) runesten Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Rasser, ok jeg må finde sådan et skjold. Hvorfor mon det mangler? Måske der ikke er plads? Er der noget med at en jagtvogn har nogle dele der er gjort vandtætte? Det synes jeg at jeg opfangede i farten.
Skal jeg bare søge på motorskjold?

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja, men glem ideen om jagtvognsstrømfordeler, det er ikke den rigtige måde at gribe det an på. Strømfordeleren burde kunne klare at bliver overhældt med vand. Du kan evt. give dine tændkabler lidt siliconefedt ved samlingerne mellem manchet/fordeler/kabel.
Check hvordan din fordeler har det indvendigt, og udskift evt. platinerne hvis de er slidt eller rustne af alt det vand. Nej skift dem alligevel for en sikkerheds skyld, de koster kun en 50´er.
4 ud af 5 tilfælde er det platinernes skyld at vores motorer går underligt, eller helt svigter.

Kan godt være man skal være lidt opfinder for at få et org. dækskjold til at være på klappen samtidig med et sæt db. karburatorer - pladsproblemer!
Husk bare på at du ikke må dække rillerne i klappen så meget til at motoren ikke kan suge luften ind, så kører den varm. Det er den luft der holder din motor kold!

Du må nok kigge lidt på hvad de andre med cab. og db. karburatorer gør, jeg har ikke en masse erfaring med det.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har et cabrio skjold liggende. Det kan sikkert ikke være der for luftfiltrene og trækket. Men du er velkommen til at komme og prøve.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har sådan du skjold hvis du stadig mangler det

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) runesten Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak Rasser.

Ekstrøm og Rene, tak for det. Jeg prøver lige at kigge på det.

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En 1303 kører uden skjold. Det plejer ikke at give problemer.
Du har vel ikke motorvasket den ?
Det gjorde jeg på min Polo og så pludselig 14 dage efter var den gal.
Gør dækslet tørt og rent, det samme med kabler og hætter og spray evt. noget pronto på.
Se efter revner indvendigt i dækslet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) runesten Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej jeg har ikke motorvasket. Min er ikke en 1303 så måske der er lidt forskel på hældning eller sådan?

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) runesten Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nå benzinpumpen var stået af åbenbart og ventiler stod for stramt osv osv. Pronto hjalp på strømfordeleren.
Nu er den blevet fikset.
En anden ting jeg oplever er at bilen ikke rigtig gasser ned med det samme. Hvis bilen kører med høje omdrejninger og man så slipper speeder, kan det godt virke som om at speederen sidder fast. Måske det speedertræk ikke er helt optimalt.

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det kan jo være speedertrækket der hænger, men det er tit forkert synkronisering af speedertrækket/karburatorer måske kombineret med en strømfordeler der ikke falder ned i avancering.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) runesten Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok tak for det. Der må rodes videre. Tomgang er også pludselig alt for høj.

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.

Reply

You must log in to post.