Hvorfor vil du lige have nye karburtorer ? Du har nogen af de bedste der fandtes til motoren -
Køb et par pakningssæt til dem og vask dem af i benzin, så skal du bare se.
Det var mest fordi at jeg har opdaget at chokerspjælds "pladen" gik på højfartsrøret fordi skruehullerne i spjældpladen er blevet ovale og kan ikke spænde dem så meget fordi skruerne er dårlige i kærven... men hvor kan man købe et sådan rep.sæt?
http://www.ebay.de/itm/VW-411-412-VW-Porsche-914-Oettinger-OKRASA-TS-TSV-2000-Solex-40-PDSIT-Rep-Satz-/190656126186?pt=DE_Autoteile&hash=item2c63fd9cea.
Og så evt. finde et par brugte til at tage dele fra, eller købe hos ham her der har dele fra ombytningsmotorer:
http://www.eckstein-kuebel.de/Zubehoer%20fuer%20Motor%20Typ1.htm
Du kan købe Solex Kadrons, men jeg mener ikke de er et alternativ til de originale. Jeg har selv kørt med Kadrons på mit seneste type4 projekt. Inden jeg startede vidste jeg ikke at man stadig kunne få dele til 412S karburatorer, for så havde jeg brugt dem.
okay, det er ikke en nødvendighed at karburatorene er originale selvom det ville være at fortrække, men er kadrons og weber noget man ikke får til at fungere ordenligt sammen med sådan en gammel maskine?
hej der .i det repsæt mangler nederste pakning mellem karburator og gasspjæld så lad vær at skille den ad der.det burde heller ikke være nødvændigt når du bare blæser godt igennem alle kanaler.er det selve choker enheden der er defekt så passer den på fra en solex 32-34 eller er det toppen af karaburatoren der er dårlig ? hva står der foran tallene i motorkoden ? mvh poul
okay det var egentlig rat at vide hvis det blev løsningen! det er chokerspjælds pladen .. jeg ved faktisk ikke om chokerenheden virker ordenlig, er der nogen smart måde at teste dem på?
nye billeder.. :)
Det er yderst sjældent at chokeren ikke virker, ellers ligger der mange brugte rundt omkring. Men spjældene kan godt gå løse eller revne efter et langt hårdt liv. Tænk på at de karburatorer kun er lavet i én årgang. 1974. Ja jeg har stor respekt for 412S motoren og disse karburatorer.
Hvad er dit mål med den motor ? Den ser ud til at have brug for lidt "hjælp" også på andre måder end lige karburatorer ? Og måske have levet i hårdt liv i en eller anden markracer eller noget ?
Choker kan du starte med at skrue af og se om bimetalfjederen virker. På nogle er den knækket.
Ellers skal den jo lukke det øverste spjæld ved kold motor og så åbne det i takt med at motoren varmer op.
Chokeren er den samme som på Type 3 karbs, 32-34 pdsit. Dem kan du også købe et rep sæt til, hvori mange af pakningerne er det samme som til din. Der findes også et decideret sæt til dine.
Jeg ved min kammerat Jakob, GBOT, ligger inde med et sæt af de karbs du har. De er IKKE super fine, men til reservedele, 60226024.
Type3 karburatorer har ikke noget til fælles med 412S karburatorer, ud over måske nogle skruer.
Det er et gammelt beach buggy projekt som bare har været hensat i et skur i snart 15år, projektet blev aldrig 100% færdiggjort. Min plan er at starte med se om jeg kan få motoren til at gå ordenlig (om det kan betale sig), især tomgangen og synkronisering har jeg en del problemer med... derefter skal det hele selvfølgelig have en ordenlig renovering for som du siger Frank den ligner ikke lige frem en skønhed!
Jeg formoder at du hentyder til nogle billeder jeg tidligere har haft lagt ind Frank? det er dét projekt skulle hjælpe med dengang, men som jeg har overtaget nu da tidligere ejer ikke fik gjort noget ved det.. Motoren har jeg planer med i et helt andet og sammenhæng hvis den ikke er for medtaget.
der er da nogle her,men de har vist ikke choker. de er udemærket til normal kørsel ,de findes også stører .mvh poul
34mm er ikke noget alternativ. De hører hjemme på en 1600cc.
Hvis du vil vide lidt om, om den motor har en chance så varm den op. Lad den køle ned og stil ventiler på den. Varm den op igen og skru tændrørene ud og tag en kompressionsprøve. Gå videre med dine karburatorer hvis der er mindst 10 bar på alle fire cylindre. Gerne 13-14 bar.
You must log in to post.