Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  VW/EV elbil?

Tags:
No tags yet.

(permalink) 914 4 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej er der er nogen VW freaks, som har bygget en VW om til elbil, og fået
den indregistreret?
Så vidt jeg ved er EU regler lempelige, til ombygning af veteran biller.
Dog har jeg ikke helt opgivet projektet; ombygning af 914 til 914EV.
Dem som jeg har talt med fraråder projektet, på grund af DK regler.
At bygge en 914 om, skulle ikke være et stort problem, der er kit`s til
salg på nettet,
Vi kunne måske holde en tema aften, omkring dette emne, vi lægger gerne
en kop te/kaffe og kager til.

vh Lis&Harrie

vh Harrie

(permalink) vwanders Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Vejledningen nævner ingen forbud mod det, sålænge du ikke monterer en motor med mere en 20% flere hestekræfter. Derudover skal du dokumentere bilens egnethed for effektforøgelsen.

Det er ikke anderledes end at montere en hvilken som helst anden motor.

Man fristes, i Danmark, til at tro at alt er umuligt at få godkendt med batterier, højspændingskabler mv. - men sålænge der ikke er nævnt noget om det i vejledningen, så er det tilladt.

http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/~/media/Dokumenter/01%20Syn%20og%20koeretoejer/03%20Regler%20om%20koeretoejer/01%20Regler%20om%20koeretoejer/Vejledning_om_syn_af_koeretoejer_g%C3%A6ldende.ashx

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) SJN Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er skam udstukket retningslinier for ombygning af almindelige biler til elbiler. Kan ikke lige finde dem, men har dem et sted.
Kan dog sige at det er en kostelig affære med EMC godkendelser og diverse....

Og det der med 20 % mere for en elmotor, hvordan vil man lige styre det ??? .... er jo controlleren der styrer det og jo, i synsøjeblikket kan den jo godt have 34 hk men i det øjeblik du triller ud over kantstenen har den pludselig 350 hk ....

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) SJN Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Her var den :-)

http://www.trafikstyrelsen.dk/da/syn-og-k%C3%B8ret%C3%B8jer/regler-om-k%C3%B8ret%C3%B8jer/regler-om-koeretoejer/~/media/c30a59ffa5e44de9a9e34b7bc2c9a625.ashx

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) vwanders Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er kun 2 ting man skal bekymre sig om i det regelsæt, når vi snakker en bil som 914.

Radiostøjdæmpningen vil jeg da gå ud fra er i orden på de komponenter man køber. Man skal da i hvertfald være opmærksom på at købe dem som ER dæmpet.

ECE regulativ 100. Ja, det er "byggevejledningen" som skal opfyldes.

Ingen tvivl om at det er dyrt at få TI til at teste bilen, men pengesagen er en helt anden. Der er ingen tvivl om at det ikke kan betale sig hvis det bare er for sjovs skyld. Man skal bruge den som pendlerbil i mange år frem for at få noget ud af det.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) 914 4 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej.
Tak for svarene, bremse blokering, punkt G, ved brug af vekselstrøm motor/generator, er nyt for mig.
Hvis der er 1 bil f.eks en 914, der er godkend, i Europa, må det vel gælde for alle, også i DK som vil bygge en 914.ev? er den nogen som kender nogen?
Økonomien er forholdsvis enkel, en rimelig rustfri 914 ligger vel omkring de 70 til 100 K, ombygnings sæt 30 K, batterier lige så 30 K, 20.k til uforudsete udgifter.
Her til kommer alt det for mig uoverskuelige, "paragrafferne" nogen visker "100 K" så kommer det samlet beløb over 250 K, ikke interessant længere, medmindre; men kan få en sponser eller, nogen at delle omkostningerne med.
Med en benzinpris / elpris sammenligning, vil en 914EV køre teoretisk 80 km. per liter og 200 km. på 1 opladning,
Ok 150 K er mange penge, når men selv kan vedligeholde sådan en bil, og ev. bruge den til at reklamere med, er det på sigt for mig en holdbar løsning.
www. 914ev.dk er domænet som er købt til formålet, og vil gerne stille det til rådig.

(permalink) duck Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det ER dyrt at få dem godkendt, men da bilen er gammel er det Måske nok at få den emc testet - koster ca 25000

og det er som regel ikke kompomenterne der støjer men kablingen hvis den ikek er dæmpet og skærmet rigtigt-

har snakket med teknologisk instistut so foretager disse test og de fortalte mig at det er kablingen de fleste biler er dumpet på.

jeg regner med at mit projekt løber op i 350.000, men de er ved at lave skrappere regler og så er jeg nok fucked. så jeg samler sideløbende dele til en stor type4 motor :-)

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ærgerligt at det skal være så besværligt at tænke på miljøet

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk

Reply

You must log in to post.