Som overskriften lyder kunne jeg godt bruge data til justering af ventiler osv.
Som overskriften lyder kunne jeg godt bruge data til justering af ventiler osv.
Et eksempel på tysk. Men ellers ligger der masser hvis du søger lidt på google ;-)
http://www.gw-autoteile.de/Service/Kaefer10.htm
Se tråden om: Justering/data, af 1303 motor.
Det er det samme.
Det er det samme på 95% af de VW-motorer der kører/kørte i kongeriget.
Der findes nogle få undtagelser. Men de er også bygget om efter fabrikkens anvisninger til at skulle indstilles på samme måde.
Der kom af og til biler hertil som var beregnet til andre lande med andre forureningskrav f.eks. Hvis de blev servicerede på autoriserede VW-værksteder blev mange af dem bygget om til danske specifikationer.
Jeg har selv haft en 73´er 1200 som skulle stå "0" grader i tændingen. Den kørte ikke rigtigt før jeg lavede et andet tændingsmærke på 10 grader før top.
Ventilerne er altid 0,15mm. på kold motor, undtagen på nogen 25 og 30 HK. Og vist også nogen meget tidlige 34 HK. Jeg kan kun huske at have serviceret én af dem.
You must log in to post.