Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 4 cylinder VS. Deutz cylindere

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej vw-nettere.. Nyder i "Sommeren" Det er jo ikke vejr til andet en at lede efter stumper på computeren :-)

Jeg skal derfor hører jeg ad hvorfor der er nogen der bruger deutz cylindere på type 4 motorene? ER de stærkere, bedre, billigere? Og hvordan passer de med pindbolte osv??

Hvis jeg skal lede efter nogen er der så nogen bestemte deutz jeg skal søge efter ???

På forhånd Tak.

Tommy Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er vist et levn fra før man kunne købe 103mm cyl. i USA. Cylindre er god kvalitet men kræver noget arbejde. De passer vist i pinboltene. Og så kan man jo købe stempler til en V8 motor til små penge og så bliver der jo til to sæt. Meen meget arbejde.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg tror at lillebror har et sæt liggende.

hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Spørg Jacob Spring, han har lavet et sæt viser hans hjemme side, om det er dem som sidder i hans egen motor ved jeg ikke noget om.
Jeg ved fra en ven i norge som har kørt rallycross i 20 år med type4 motor at de brugte de cylindre idet de kunne tåle mere tæsk end en alm type4 cylindre.
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Deutz cylindere er MEGET bedre end kineser cylindere. Det er osse en hel del dyrere, sådan ca. X 3,5 fordi der er meget maskin arbejde involveret i at få dem til at passe.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Pindboltafstanden passer ikke, der ska fræses lidt i hullerne.

De skal kortes op, der ska drejes skørt, de ska drejes ned i enden mod topstykket, de ska alle 4 slibes ned på køleribberne på den side hvor de sidder op ad hinanden monteret på motoren. Der ska slibes ekstra af på cylinder 3 for at den kan gå fri af blokken. Og så ska de naturligvis bores og hones bagefter. Ja alt i alt et stort arbejde.

Jeg sælger komplette færdige sæt boret/honet på ønsket mål og skåret på ønsket længde, klar til at montere på din motor. 4 stk 5300 kr. Men så har du også cylindre for livet.

Har testet dem i min egen motor og det er absolut noget andet end kina cylindre. Efter 2 års misbrug er der ikke en cylinder der er oval, og ridser fra stempelskørter er der heller intet af. Og de er testet med en tung højrefod sku jeg hilse og sige ;-)

For yderligere 1000 kr kan jeg fræse et spor i cylinderen og lave 4 ringe til at ligge i cylindrene som klemmer sig en anelse op i topstykket når det spændes, så blir de aldrig utætte, har testet det 2 sæsonner på min egen motor.

Et sæt tilpassede Magirius Deutz cylindre er til dem der vil have det bedste af det bedste.

Mvh Spring.

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Boxer Service Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg kan skaffe nye 100mm Deutz cylindere til ca 600 kr stk. Der skal laves en
del maskinarbejde på dem inden de passer til type 4 motoren. Kan kun tilslutte
mig det er tidligere er skrevet i tråden om at de er meget bedre end 103 og 105
mm type 4 cylindere. Deutz cylinderne kan også fås i mindre dimensioner og
disse bliver brugt på nogle meget højt ydende type 1 i Tyskland og Østrig.

/Rolf

(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hmm er det et sæt fra en deutz 912 i bruger ?

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211

Reply

You must log in to post.