Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Splitbus tip

Tags:
No tags yet.

(permalink) Ham-med-den-hurtige-OPEL Blocked
Skrev for 11 years siden | | | |

http://mobil.blocket.se/kristianstad/Vw_splitbuss_41624154.htm?ca=23_3&w=1

-------------------------------------------
Der er ikke så meget at sige...... jeg behandler folk som de behandler mig

Money rules
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 11 years siden | | | |

S.kr. 20000,-

Det var billigt. Sæt igang :-)

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Pacha Henrik Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Godt nok muggen indeni

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

om den var gratis så var den vist stadig for dyr den der ;0)
så Erik den bliver aaaalt for dyr den der ;0)

man skal være heldig hvis den kan indbringe det kvarte i stumper.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Ham-med-den-hurtige-OPEL Blocked
Skrev for 11 years siden | | | |

Bornholmer : er det ikke det der hedder udbud og efterspørgelse??

hvis renoveret biler er megadyre og stiger projektbilerne jo osse i pris

-------------------------------------------
Der er ikke så meget at sige...... jeg behandler folk som de behandler mig

Money rules
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Udbud er hvis man eksempelvis sætter sin meget rustne bus til salg for 20.000..... Efterspørgsel er når der kommer en med 20.000 og køber den...... den her er mig bekendt stadig til salg. Jeg tror personligt ikke at den her er i nærheden af at kunne sælges for 20.000. Men det er bare min personlige vurdering.

Men jo du har da ret, hvis de "færdige" biler sælges for gode penge, så koster basisprojekterne også lidt flere penge..... men den her er jo en std. model, ikke noget vildt specielt. Så hvis den skal bygges op proffesionelt så ender den nok med at blive dyrere end man kan købe en tilsvarende nyrenoveret model for. Jeg tror det er det Bornholmer også tænker på?
Det koster jo det samme at svejse den pågældende bus op, som det koster at svejse en 23w deluxe op. Men den 23w kan så også sælges for 3 gange så meget (jeg gætter!).

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Ham-med-den-hurtige-OPEL Blocked
Skrev for 11 years siden | | | |

Bilen er først sat til salg i går aftes, så den har jo ikk været til salg længe

-------------------------------------------
Der er ikke så meget at sige...... jeg behandler folk som de behandler mig

Money rules
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Rasser - rigtigt ...

og Lars - ja de fornuftige projekter stiger - men det der er langt fra fornuftigt - den bliver alt for dyr inden den er lavet.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det kan nok bedre svare sig at finde et rustfrit (eller tæt på) projekt fra Californien, Arizona, Texas eller hvor nu de sunde busser kommer fra.

Rustarbejde og maling er uden sammenligning de største udgifter når der renoveres.

Men hvis man har uendelig meget fritid, og elsker pladearbejde... så er det måske et interessant projekt? Men det koster stadig langt over 20-30.000 bare i pladedele.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Ham-med-den-hurtige-OPEL Blocked
Skrev for 11 years siden | | | |

Jo men det er jo ikke alle der har råd til at hente en i USA, der koster transport alene jo 15-20k

Og tiden hvor man fik dem for at fjerne dem eller gav et par flasker rødvin er jo længst forbi

-------------------------------------------
Der er ikke så meget at sige...... jeg behandler folk som de behandler mig

Money rules
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis man kun har 20.000 til at starte ud med, ja så er det svært. Men hvis man starter ud med at købe det billigste projekt man kan finde. Så er det jo mere reglen end undtagelsen, at det når det er færdigt, ender med at blive et af de dyreste :-(

Jeg ville kigge efter sådan noget her (hvis det skal være rustfrit):
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1145742

Eller det her, hvis det skal være billigt, men stadig overkommeligt:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1333622

Eller hurtig ud og køre med den her:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1330963

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fy for Cypern !!!!
Så ikke de billeder.
Av av av

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ham_med_den_hurtige_opel skrev:
Jo men det er jo ikke alle der har råd til at hente en i USA

så har de SLET ikke råd til at lave den du har linket til - men ja - hellererer et tip for meget end et for lidt ;0)

ved godt det er kontroversielt at en splitbus næsten er den eneste bil af alle vw'er der er dyrerer at renoverer end det er at købe en der er ok og køreklar.
og det er svært at tro det er rigtigt frem for alt, men denne gang lyver vi ikke ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Ham-med-den-hurtige-OPEL Blocked
Skrev for 11 years siden | | | |

Mange gange køber folk billigt, og renoverer over flere år og derved har de råd til det

-------------------------------------------
Der er ikke så meget at sige...... jeg behandler folk som de behandler mig

Money rules
(permalink) Jesper Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg vil godt melde mig på banen og sige at jeg har skrevet på den, af flere forskellige årsager. Jeg har længe haft lyst til at finde en split som jeg kan renovere, men med en lærling løn på små 6000kr om måneden så skal det ikke være et stort start beløb, men der imod små betaling over flere måneder.

Og ja, det er nok en dum idé, men flere af jer har selv skrevet at man skal købe den vw bus som man altid har ønsket sig og ikke lade sig nøjes for så fortryder man bare købet.

Men det lyder til at mange af jer som har lavet meget pladearbejde, at dette er en stor mundfuld - måske for stor for en knægt på 23år?

-------------------------------------------
52406827 @ Jesper.katholm@gmail.com
(permalink) Ham-med-den-hurtige-OPEL Blocked
Skrev for 11 years siden | | | |

Det kan jo være at den ryger billigere end de 20 svenske

-------------------------------------------
Der er ikke så meget at sige...... jeg behandler folk som de behandler mig

Money rules
(permalink) vwanders Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Alt kan jo laves, så hvis man har lyst til at bruge tiden det tager, og selv kan lave delene, så er det jo bare at tage det stille og roligt derudaf. :-)

Men det er ikke noget let projekt.

Jeg ville gerne gå i gang med sådan noget, hvis min garage var tom, og jeg ikke havde andre ting der tog min tid..

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

De der har projekter der varer flere år går tit "kolde" i projektet og ender ofte med at skille sig af med det... Det er efterhånden set mere end et par gange. Splitbusser er bare dyre i stumper.

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..

Reply

You must log in to post.