Der er ikke så meget at sige...... jeg behandler folk som de behandler mig
Money rules
S.kr. 20000,-
Det var billigt. Sæt igang :-)
Godt nok muggen indeni
om den var gratis så var den vist stadig for dyr den der ;0)
så Erik den bliver aaaalt for dyr den der ;0)
man skal være heldig hvis den kan indbringe det kvarte i stumper.
Bornholmer : er det ikke det der hedder udbud og efterspørgelse??
hvis renoveret biler er megadyre og stiger projektbilerne jo osse i pris
Udbud er hvis man eksempelvis sætter sin meget rustne bus til salg for 20.000..... Efterspørgsel er når der kommer en med 20.000 og køber den...... den her er mig bekendt stadig til salg. Jeg tror personligt ikke at den her er i nærheden af at kunne sælges for 20.000. Men det er bare min personlige vurdering.
Men jo du har da ret, hvis de "færdige" biler sælges for gode penge, så koster basisprojekterne også lidt flere penge..... men den her er jo en std. model, ikke noget vildt specielt. Så hvis den skal bygges op proffesionelt så ender den nok med at blive dyrere end man kan købe en tilsvarende nyrenoveret model for. Jeg tror det er det Bornholmer også tænker på?
Det koster jo det samme at svejse den pågældende bus op, som det koster at svejse en 23w deluxe op. Men den 23w kan så også sælges for 3 gange så meget (jeg gætter!).
Bilen er først sat til salg i går aftes, så den har jo ikk været til salg længe
Rasser - rigtigt ...
og Lars - ja de fornuftige projekter stiger - men det der er langt fra fornuftigt - den bliver alt for dyr inden den er lavet.
Ja det kan nok bedre svare sig at finde et rustfrit (eller tæt på) projekt fra Californien, Arizona, Texas eller hvor nu de sunde busser kommer fra.
Rustarbejde og maling er uden sammenligning de største udgifter når der renoveres.
Men hvis man har uendelig meget fritid, og elsker pladearbejde... så er det måske et interessant projekt? Men det koster stadig langt over 20-30.000 bare i pladedele.
Jo men det er jo ikke alle der har råd til at hente en i USA, der koster transport alene jo 15-20k
Og tiden hvor man fik dem for at fjerne dem eller gav et par flasker rødvin er jo længst forbi
Hvis man kun har 20.000 til at starte ud med, ja så er det svært. Men hvis man starter ud med at købe det billigste projekt man kan finde. Så er det jo mere reglen end undtagelsen, at det når det er færdigt, ender med at blive et af de dyreste :-(
Jeg ville kigge efter sådan noget her (hvis det skal være rustfrit):
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1145742
Eller det her, hvis det skal være billigt, men stadig overkommeligt:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1333622
Eller hurtig ud og køre med den her:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1330963
Fy for Cypern !!!!
Så ikke de billeder.
Av av av
ham_med_den_hurtige_opel skrev:
Jo men det er jo ikke alle der har råd til at hente en i USA
så har de SLET ikke råd til at lave den du har linket til - men ja - hellererer et tip for meget end et for lidt ;0)
ved godt det er kontroversielt at en splitbus næsten er den eneste bil af alle vw'er der er dyrerer at renoverer end det er at købe en der er ok og køreklar.
og det er svært at tro det er rigtigt frem for alt, men denne gang lyver vi ikke ;0)
Mange gange køber folk billigt, og renoverer over flere år og derved har de råd til det
Jeg vil godt melde mig på banen og sige at jeg har skrevet på den, af flere forskellige årsager. Jeg har længe haft lyst til at finde en split som jeg kan renovere, men med en lærling løn på små 6000kr om måneden så skal det ikke være et stort start beløb, men der imod små betaling over flere måneder.
Og ja, det er nok en dum idé, men flere af jer har selv skrevet at man skal købe den vw bus som man altid har ønsket sig og ikke lade sig nøjes for så fortryder man bare købet.
Men det lyder til at mange af jer som har lavet meget pladearbejde, at dette er en stor mundfuld - måske for stor for en knægt på 23år?
Det kan jo være at den ryger billigere end de 20 svenske
Alt kan jo laves, så hvis man har lyst til at bruge tiden det tager, og selv kan lave delene, så er det jo bare at tage det stille og roligt derudaf. :-)
Men det er ikke noget let projekt.
Jeg ville gerne gå i gang med sådan noget, hvis min garage var tom, og jeg ikke havde andre ting der tog min tid..
De der har projekter der varer flere år går tit "kolde" i projektet og ender ofte med at skille sig af med det... Det er efterhånden set mere end et par gange. Splitbusser er bare dyre i stumper.
You must log in to post.