Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde
13:22 cardude: Gerts
22:59 Lagerchefen: 11. februar 2025. Det fungere da endnu, men her sker ikke meget. Det foregår vist mest på noget der hedder face.... et eller andet. Måske man skulle prøve at bruge denne her side noget mere.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tænding/Ventiler?

Tags:
No tags yet.

124
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hey Folkens

Nyt problem :) (Fik løst det med strømspolen)

Jeg har sat 1600 cylinder + 049 topstykker på min AB blok, har ikke skiftet min fordeler, vippetøj eller mine stødstænger.

Når jeg nu har liv i min motor, slår den "udstødningsluft"(ild????) op igennem mine weber karburatorer ?

Jeg har justeret ventiler...

Nogen der kan hjælpe ? :)

imag0029.jpg

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 12 years siden | | | |

har kigget lidt, og fundet ud af den nok står forkert i dysserne, er der nogen som har en pdf manual til 40mm weber ?? :)

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) vwanders Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Byttet rundt på to tændkabler?
Hvis den kørte før, så har det ikke noget med karburatorerne at gøre.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 12 years siden | | | |

den kører også 'fint' men den skyder op igennem karburatorne??

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) vwanders Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så er synkroniseringen sikkert dårlig.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 12 years siden | | | |

synkroniseringen mellem stempler og tænding?? har vi kontrolleret og den passer??

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg tror Anders mener synkronisering imellem de 2 karburatorer

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Forkert tændingsrækkefølge.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 12 years siden | | | |

har kigget tændingsrækkefølgen, og den tænder som den skal (1-4-3-2?)

og havde godt luret det nok var mine karburatorene som stod forkert, derfor jeg søgte en manual, eller hjælp til det...

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Med mindre den ene karburator står med halv gas og den anden er lukket. Eller alle dyserne er fjernet i den ene eller noget andet helt tosset. Så kan du starte og holde en motor i gang på accelerationspumperne - hvis de ellers virker.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 12 years siden | | | |

den kører?? men der skyder eller laver prutter op af karburatorene??

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja-ja. Nu skal du have styr på om der sidder noget snavs i en eller flere tomgangsdyser og derefter have dem indstillet. Tomgangsblanding og synkronisering.
Men først camvinkel og tændingstidspunkt.
Har du styr på at stille ventiler ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 12 years siden | | | |

har stillet ventilerne, men jeg prøver at kigge på de tomgangsdyser...

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis ikke den reagerer normalt på det, må man i gang med at finde det "mystiske"
På den seneste motor jeg var blandet ind i havde man lagt spændeskiver UNDER manifolderne, så de holdt en tynd sprække til falsk luft. Det var ikke til at finde via en PC.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 12 years siden | | | |

problemet er at den prutter også selv om jeg giver den gas, men jeg kigger på de tomgangs dyser, og se om det hjælper

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 12 years siden | | | |

nu er jeg så lidt i tvivl, de tomgangsdyser... er det dem der sidder i bunden eller ???

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 12 years siden | | | |

nyt billede, der mangler noget på roteren?? kan det have noget at sige??

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Væk med den rotor og på med en ny - der er jo loddet på den = noget er ikke som det skal være.
Skyder op i karburator plejer at enten være ventiler eller tænding.
Højst sandsynligt tænding.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 12 years siden | | | |

tak for svaret john, kan den roter gøre at tændingen driller så meget at den tænder for sent/tidligt??

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det ved jeg ikke for jeg kører ikke med en rotor der er loddet ;-)
Men forkert tændings indstilling - få 100% styr på det. ( Efter du har 100% styr på ventil indstillingen).

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 12 years siden | | | |

vi har styr på begge dele?? det er lidt det som er mærkeligt?? men jeg prøver med en ny roter og ser hvad der så sker

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) Dillen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den rotor er garanteret loddet fordi modstanden indeni er brændt over.
Jeg er enig, ud med den og i med en, der er i orden.

Martin

(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den rotor fungerer garanteret fint nok. Man har bare fjernet modstanden i bakelitten. Det sker der ikke noget ved, ud over, at den slider tændrørerene lidt hurtigere.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hmm, prøver at skifte den roter, og håber så at den ikk driller mere...

har stadigvæk ikk helt fundet de tomgangsdysser??

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) Dillen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er rigtigt hvad Farmer siger. Problemet er bare hvis
det ikke er loddet ordentligt.
Dårlige forbindelser i tændingsystemet er noget bras.
Modstanden i rotoren sidder der primært for radiostøjdæmpning. Der sidder
også modstande i de originale tændhætter og hvis een af dem svigter,
går motoren mildest talt utilregneligt som en fuld hollandsk havnearbejder.

Kan kullet i midten af dækslet overhovedet få ordentlig forbindelse til
rotoren når den lodning sidder der ?

Martin


124

Reply »

You must log in to post.