Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tænding/Ventiler?

Tags:
No tags yet.

124
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hey Folkens

Nyt problem :) (Fik løst det med strømspolen)

Jeg har sat 1600 cylinder + 049 topstykker på min AB blok, har ikke skiftet min fordeler, vippetøj eller mine stødstænger.

Når jeg nu har liv i min motor, slår den "udstødningsluft"(ild????) op igennem mine weber karburatorer ?

Jeg har justeret ventiler...

Nogen der kan hjælpe ? :)

imag0029.jpg

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

har kigget lidt, og fundet ud af den nok står forkert i dysserne, er der nogen som har en pdf manual til 40mm weber ?? :)

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) vwanders Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Byttet rundt på to tændkabler?
Hvis den kørte før, så har det ikke noget med karburatorerne at gøre.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

den kører også 'fint' men den skyder op igennem karburatorne??

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) vwanders Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så er synkroniseringen sikkert dårlig.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

synkroniseringen mellem stempler og tænding?? har vi kontrolleret og den passer??

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg tror Anders mener synkronisering imellem de 2 karburatorer

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Forkert tændingsrækkefølge.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

har kigget tændingsrækkefølgen, og den tænder som den skal (1-4-3-2?)

og havde godt luret det nok var mine karburatorene som stod forkert, derfor jeg søgte en manual, eller hjælp til det...

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Med mindre den ene karburator står med halv gas og den anden er lukket. Eller alle dyserne er fjernet i den ene eller noget andet helt tosset. Så kan du starte og holde en motor i gang på accelerationspumperne - hvis de ellers virker.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

den kører?? men der skyder eller laver prutter op af karburatorene??

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja-ja. Nu skal du have styr på om der sidder noget snavs i en eller flere tomgangsdyser og derefter have dem indstillet. Tomgangsblanding og synkronisering.
Men først camvinkel og tændingstidspunkt.
Har du styr på at stille ventiler ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

har stillet ventilerne, men jeg prøver at kigge på de tomgangsdyser...

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis ikke den reagerer normalt på det, må man i gang med at finde det "mystiske"
På den seneste motor jeg var blandet ind i havde man lagt spændeskiver UNDER manifolderne, så de holdt en tynd sprække til falsk luft. Det var ikke til at finde via en PC.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

problemet er at den prutter også selv om jeg giver den gas, men jeg kigger på de tomgangs dyser, og se om det hjælper

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

nu er jeg så lidt i tvivl, de tomgangsdyser... er det dem der sidder i bunden eller ???

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

nyt billede, der mangler noget på roteren?? kan det have noget at sige??

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Væk med den rotor og på med en ny - der er jo loddet på den = noget er ikke som det skal være.
Skyder op i karburator plejer at enten være ventiler eller tænding.
Højst sandsynligt tænding.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

tak for svaret john, kan den roter gøre at tændingen driller så meget at den tænder for sent/tidligt??

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det ved jeg ikke for jeg kører ikke med en rotor der er loddet ;-)
Men forkert tændings indstilling - få 100% styr på det. ( Efter du har 100% styr på ventil indstillingen).

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

vi har styr på begge dele?? det er lidt det som er mærkeligt?? men jeg prøver med en ny roter og ser hvad der så sker

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) Dillen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den rotor er garanteret loddet fordi modstanden indeni er brændt over.
Jeg er enig, ud med den og i med en, der er i orden.

Martin

(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den rotor fungerer garanteret fint nok. Man har bare fjernet modstanden i bakelitten. Det sker der ikke noget ved, ud over, at den slider tændrørerene lidt hurtigere.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hmm, prøver at skifte den roter, og håber så at den ikk driller mere...

har stadigvæk ikk helt fundet de tomgangsdysser??

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) Dillen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er rigtigt hvad Farmer siger. Problemet er bare hvis
det ikke er loddet ordentligt.
Dårlige forbindelser i tændingsystemet er noget bras.
Modstanden i rotoren sidder der primært for radiostøjdæmpning. Der sidder
også modstande i de originale tændhætter og hvis een af dem svigter,
går motoren mildest talt utilregneligt som en fuld hollandsk havnearbejder.

Kan kullet i midten af dækslet overhovedet få ordentlig forbindelse til
rotoren når den lodning sidder der ?

Martin


124

Reply »

You must log in to post.