Efter lidt skær arbejde i går har jeg gået i to timer og eksperimenteret med placering af ekstra plade og skærmen:
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
Efter lidt skær arbejde i går har jeg gået i to timer og eksperimenteret med placering af ekstra plade og skærmen:
Har på fornemmelse vil havde været mere korrekt at skær tæt ved der hvor skærmen boltes fast...
Men indtil videre er den sværeste arbejde at tilpas det hele, der er sgu meget spænd i de skærm!
Du har ret. Man bør skære næsten helt inde ved befæstigelsen. Så kan man lave det første stykke af skærmen "fladere" så det ser mere almindeligt ud.
Som du har gjort nu, vil yderdelen af skærmen komme langt ned. Den eneste fordel der er ved det er, at det er "nemmere" at få bilen til at se lav ud bagi, set fra siden.
T
tror hvis jeg skulle have lavet det , ja så havde jeg nok ladet ca 60 mm være helt inde ved karossen af den eksisterende skærm. så tager man en anden skærm og stikker ind under det stykke der sidder på bilen , det ville nok være lettere at tilpasse da den jo har de naturlige rundinger. de kræver jo naturligvis 2 ekstra skærme , men er sikker på det ville lette arbejdet betydeligt.de store flader du skal til at svejse kan give en del spartelarbejde hvis du ikke passer meget på med varmen fra svejseren.
Jeg havde også overvejet at gøre som du forslår brotgaard, men jeg har det svært nok med at ødelægge to skærm ikke for at snak om 4..
Jeg har allerede regnet med en del spartel arbejde for at sikre formen nogenlunde bevares men jeg bøje også det stykke der skal svejses, lidt ad gang indtil det passer.
Største problem er at fronten af skærmen kommer meget langt ned i forhold til det styk som er boltet fast. Så den en del skal forlænnges eller den anden afkortes. Men nu vil jeg ud og punkt svejse det hele på plads og start på den anden side.
en god fidus hvis du ikke allerede kender den, ta en luftpistol i den ene hånd , og håndtaget til svejseværket i den anden hånd. med det samme du har lavet en punktsvejsning og den lige hærder , så blæs med luftpistolen så du afkøler svejsestedet. det forhindrer at varmen kravler væk fra svejsestedet og får pladen til at strække sig.det kræver lige lidt øvelse at skiftevis bruge højre og venstre hånd (svejse og blæse), men du bliver glad for du gjorde det bagefter, du kan lave et svejse sted der slet ikke slår sig.
tak lyder rigtig fedt, bare jeg havde et kompressor der virket...
punkt svejsning gik nogenlunde, ser lidt grimt ud men er kun for at holde pladene sammen indtil jeg er sikker at alt står som det skal.
modsatte side til gengæld driller tilpas nok at jeg har opgivet for idag, inden jeg hopper op og ned på skærmen og smadre den.
fed ide, håber det lykkedes, uden du hopper oven på skærmene ;)
tak jens - det skal nok bliv færdig uden der går børnehave vred i den
Så er jeg løbet ind i første rigtig problem....
Når jeg måler hojden til undersiden af skærmene er højden på den 'Færdig' side 67cm til underkanten af skærmen, målt ved midten af hjulet, men kun 60 cm på den anden side.
Nu står bilen jo på grus og jorden er nok ujævn - så er der nogen forslag til hvordan eller hvor man skal måle for at sikre man har ens højde.
Og trods den kæmpe grund og mange udehuse på grunden har jeg nok svært med at finde et plan stk beton at stiller bilen på...
Er det mere fornuftig at holde fast i diverse målinger hen over skærmen, fra bilen til kanten?
Gide jo ikke at køre i en skævt bil ( ikke mere end den var da jeg købte den altså.)
Nice nok :)
Keep it up :)
Og du kunne jo spænde en lige pind på rammen af bilen?
Så ville du få samme højde fra ramme til skærmen på begge sider af bilen :)
hold da kæft en smart ide!
Gøre jeg lige med det samme tak Jens.
Og synes selv det klæde bilen med brede bagdel
Men forskærmene matcher ikke...
så lidt :9
Smag og behag
Men syntes det ser ud til at dine skærme "dykker" for meget for til?
Så¨jeg ville nok have hevet dem lidt bagud :)
foran skal det skæres og tilpasses, bagenden af skærmen skulle en del højere oppe for at bevar den rund linje, og jeg overvejet at gøre meg brede men da jeg ikke har råd til ny hjul og dæk...
Tja, tror nu det ville se federe ud med en lidt mere flad linie i bunden? :)
Men som sagt, smag og behag ;)
Vi må se når skærmene er færdig, kan godt være jeg ændre mening ;)
Så er 36mm møtrikker kommet af og trømlene også
woohoo, så er ankerplader, bremserbakke, bremse slange og rør, trømlene og hovedcylinder skiftet. PUHA! Har været en sej omgang.
Næste er bremsene foran, bærekuglerne og støddæmper, så tilabge til skærmen og syn om 14 dage.
You must log in to post.