Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Weber IDF

Tags:

(permalink) Svendsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvad dyse og venturi størrelse vil i montere med denne opsætning?

Scat 2332 type 1
Mini-D Port racing cylinder heads
Scat C-45 (W125) performance grind camshaft
Pro-street 707 vw forged rocker arm assemblies 1,25 radio
48mm CSP Phyton

48mm Weber IDF org. italienske som er monteret med:

-Venturi 46mm
-Hoveddyse 175
-Blanderør F2
-Luftdyse 200
-Tomgangsdyse 55

Efter hvad jeg selv har kunne finde på nettet, skal jeg nok have nogle 40mm venturi, men jeg er meget i tvivl. Jeg vil gerne have den til at gå så godt som muligt inden den skal på rullefelt.

/Svendsen

-------------------------------------------
58' Type 2
65' Type 2
larssvendsen@hotmail.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du skal have mere knast, eller mindre karburatorer. Da jeg startede på at tune VW brugte vi Scat C45 i 1600 motorer.
En 2,3L med C45 vil køre fantastisk, men give max effekt ved 54-5600 omdr. og så er 44mm karburatorer rigeligt med deres 36mm. venturier.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Svendsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Vil det sige det er spild af krudt at montere nogle mindre venturier i de 48mm

Den kører ellers nogenlunde, men den hakker lidt når den skal gå fra "tomgang" og over på hoveddyserne

-------------------------------------------
58' Type 2
65' Type 2
larssvendsen@hotmail.dk
(permalink) Svendsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nå, men Rasser havde nogle 40mm venturi liggene så dem prøver jeg med. Så må vi se hvad den siger til det.

-------------------------------------------
58' Type 2
65' Type 2
larssvendsen@hotmail.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

C45 er en god gadeknast og til gadebrug skal du tænke på at der er dine gasspjæld venturier til tomgangssystemet. Du skal nok regne med at du på motorvejen vil køre tomgangssystemet. Med mindre du overskrider hastighedsgrænsen på de 130.
Min speedster med 44mm kadrons på 2054cc kørte på tomgangsdysen helt op til 130. Men du har fire spjæld, så du har meget mere tværsnit.
Det er muligt at der er mere topeffekt i en 48mm. Men først når din knast er holdt op med at virke.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.