Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Lidt erfaring fra min ferietur med bla. tændspolen

Tags:
No tags yet.

(permalink) indian Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Forum

Jeg er lige kommet tilbage fra en ca. 4.000 km tur på min Trike. Jeg skriver om det her da det jo er bagenden fra en bobbel med en 1914 cc T1 motor.

Min dreng (nu 9 år) og jeg har de sidste 4. år taget til Østrig på Trike. GPS'en er sat til at undgå motorveje, betalingsveje mv. således turen udelukkende foregår af de mindre veje. Det er det sjoveste syntes vi begge. Det gør så også at maskinen bliver udsat for veje af forskellig beskaffenhed. (mange bump og huller)

På vores sidste tur havde vi 2 "uheld"
Jeg vidste at min benzintank ikke var helt ren inden i. Havde prøvet at rense den (hvis nogen har en ide til at rense en benzintank ordentlig inden i hører jeg gerne), så jeg satte 2 benzinfiltre mellem tank og benzinpumpe. Jeg ved ikke om det er den sprit der er i benzinen, men filterindsatsen var gået løs på begge, så jeg måtte i gang med at rense karburatorer på en rasteplads i Tyskland.

Det andet uheld var lidt mere specielt. Jeg ramte et hul i vejen og motoren døde øjeblikkeligt. Jeg kunne ikke finde ud af problemet, startede med at tjekke benzin tilførelse og om der var ledninger/sikringer som var ødelagte i forbindelse med det slag det gav at ramme det hul.
Intet hjalp og jeg fik hjælp af en kunde fra den butik hvor jeg spurgte efter en mekaniker. Han trak min Trike hjem til hans værksted hvor vi fandt ud af at tændspolen var gået. Ny tændspole og vi var kørende igen.
Det der undre mig er bare, at det stød det gav at ramme hullet kunne ødelægge tændspolen. Jeg troede ikke på ham da han sagde at det var den. Men det var det eneste der blev skiftet og så startede maskinen igen som en drøm:-)

Venlig hilsen

John

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har brugt noget rensevæske og noget forsegling købt i DK.
http://www.classicare.dk/html/Her%20er%20en%20kortfattet%20beskrivelse%20af%20produkterne.htm

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.