Hej Forum
Jeg er lige kommet tilbage fra en ca. 4.000 km tur på min Trike. Jeg skriver om det her da det jo er bagenden fra en bobbel med en 1914 cc T1 motor.
Min dreng (nu 9 år) og jeg har de sidste 4. år taget til Østrig på Trike. GPS'en er sat til at undgå motorveje, betalingsveje mv. således turen udelukkende foregår af de mindre veje. Det er det sjoveste syntes vi begge. Det gør så også at maskinen bliver udsat for veje af forskellig beskaffenhed. (mange bump og huller)
På vores sidste tur havde vi 2 "uheld"
Jeg vidste at min benzintank ikke var helt ren inden i. Havde prøvet at rense den (hvis nogen har en ide til at rense en benzintank ordentlig inden i hører jeg gerne), så jeg satte 2 benzinfiltre mellem tank og benzinpumpe. Jeg ved ikke om det er den sprit der er i benzinen, men filterindsatsen var gået løs på begge, så jeg måtte i gang med at rense karburatorer på en rasteplads i Tyskland.
Det andet uheld var lidt mere specielt. Jeg ramte et hul i vejen og motoren døde øjeblikkeligt. Jeg kunne ikke finde ud af problemet, startede med at tjekke benzin tilførelse og om der var ledninger/sikringer som var ødelagte i forbindelse med det slag det gav at ramme det hul.
Intet hjalp og jeg fik hjælp af en kunde fra den butik hvor jeg spurgte efter en mekaniker. Han trak min Trike hjem til hans værksted hvor vi fandt ud af at tændspolen var gået. Ny tændspole og vi var kørende igen.
Det der undre mig er bare, at det stød det gav at ramme hullet kunne ødelægge tændspolen. Jeg troede ikke på ham da han sagde at det var den. Men det var det eneste der blev skiftet og så startede maskinen igen som en drøm:-)
Venlig hilsen
John