Nu vil jeg lige høre i dette forum, for jeg synes efterhånden at jeg har hørt både for og imod..
Er det nødvendigt at jeg smider bly-erstatning i min benzin?
På forhånd tak
Brian
Nu vil jeg lige høre i dette forum, for jeg synes efterhånden at jeg har hørt både for og imod..
Er det nødvendigt at jeg smider bly-erstatning i min benzin?
På forhånd tak
Brian
Havde samme tanke selv da jeg fik min.. Kørte en 3-4 tanke med erstatning og læste lidt imens omkring emnet.
Da der ikke var mere, prøvede jeg at tanke rent 95 blyfri og kunne ingen forskel mærke og har kørt på det lige siden uden problemer.
Det jeg læste mig til var, at der selv. Var nogen for og nogen imod men mange mente at det ikke gav nogen forskel overhovedet.
/Kasper
Hey
Det er vist noget med at ventilsæderne kan gå til hvis man ikke har bly, eller blyerstatning, i benzinen.
Men jeg har nu aldrig brugt blyerstatning i min, og den kører stadig.
Nu kører jeg både med erstatning og sprit i begge mine, hvorfor tage chancen. Det kan ikke være til skade. Og nu skriver i at Jeres kører stadig, på hvilket år !!!
amerikanerne har kørt blyfri siden 70erne - og de kører stadig - brug dine penge på en buket blomster til din mor i stedet - der gør de mere gavn ;0)
rød karberatorsprit kan dog være nødvendigt hvis din motor tøver i koldt eller fugtigt vejr.
Jeg kørte over 100000km i min bobbel, på blyfri, inden jeg købte bus. Det var på den motor bilen var født med, så ialt har den sikkert kørt +300000. Bussen kører også på blyfri uden noget tilsætning.
Blyfri uden betænkninger. En VW er født med sæder og ventiler i bedste kvalitet.
Hvad med eftermarked topstykker, de får da skyld for at være en dårligere kvalitet.
Blyet smøre og tætner vel ved ventilerne, så der er vel lidt fornuft alligevel ved at tilsætte det eller hvad ??
Mvh Kenneth
Jaah. Der må man jo selv gøre sig sine overvejelser.
Jeg har self. også en kommentar til dette emne.
Da jeg i år 2002 renoverede min 1600 AS motor var det med dele fra Kit&Bug (cylindersæt og bedre topstykker 041) tror jeg nok det hedder, og Bent fik at vide at det skulle være til blyfri benzin, det er ligemeget nævnte han og den kører stadig perfekt.
Som en tillægshistorie kan jeg nævne at at jeg også havde en Morris 1000 fra 1970, der bestemt ikke var beregnet til blyfri benzin.
MEN den har jo støbejerns topstykke som måske bliver kølet bedre og den har ikke mange omdrejninger ligesom vores Wvér, så hvis du ikke kører ræs, så kan du roligt køre blyfrit.
amerikanerne har kørt blyfri siden 70èrne, kan de, kan vi osse!
Nå ja men, selvflølelig kan bilerne køre på blyfri, spørgsmålet er om motoren bliver hurtiger slidt, end hvis man tilsætter bly erstatning. det er nok ikke nemt at måle på de få tusind km vi køre i de gamle biler. Da motorene blev lavet var der bly i bensinen.
Se hvor mange meninger der er når vi taler om motorolie, med div. adektiver.
Shell tilsætter jo noget til V-Power og FuelSave som gør noget godt for motorene,
Jeg er ikke klog nok til at gennemskue det, men der bliver da forsket meget i den slags, og nogle sandheder er der jo nok i det. Om Amerikanerne tilsætter bly erstatning ved jeg ikke noget om, men vil da tro at nogle gør.
Mvh Kenneth
Jeg ville køre på blyfrit fuldstændig uden bekymringer.
You must log in to post.