Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Vw Bobbel 1200 fra 63, Blyerstatning eller ej???

(permalink) Sjdahl Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu vil jeg lige høre i dette forum, for jeg synes efterhånden at jeg har hørt både for og imod..

Er det nødvendigt at jeg smider bly-erstatning i min benzin?

På forhånd tak

Brian

(permalink) Sneaky-Fox Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Havde samme tanke selv da jeg fik min.. Kørte en 3-4 tanke med erstatning og læste lidt imens omkring emnet.

Da der ikke var mere, prøvede jeg at tanke rent 95 blyfri og kunne ingen forskel mærke og har kørt på det lige siden uden problemer.

Det jeg læste mig til var, at der selv. Var nogen for og nogen imod men mange mente at det ikke gav nogen forskel overhovedet.

/Kasper

-------------------------------------------
VW Bobbel 1302 71'

Fyn
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hey
Det er vist noget med at ventilsæderne kan gå til hvis man ikke har bly, eller blyerstatning, i benzinen.
Men jeg har nu aldrig brugt blyerstatning i min, og den kører stadig.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) JR Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu kører jeg både med erstatning og sprit i begge mine, hvorfor tage chancen. Det kan ikke være til skade. Og nu skriver i at Jeres kører stadig, på hvilket år !!!

-------------------------------------------
Johnny Rostgaard 2770
johnny.rostgaard@mail.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

amerikanerne har kørt blyfri siden 70erne - og de kører stadig - brug dine penge på en buket blomster til din mor i stedet - der gør de mere gavn ;0)

rød karberatorsprit kan dog være nødvendigt hvis din motor tøver i koldt eller fugtigt vejr.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg kørte over 100000km i min bobbel, på blyfri, inden jeg købte bus. Det var på den motor bilen var født med, så ialt har den sikkert kørt +300000. Bussen kører også på blyfri uden noget tilsætning.

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Blyfri uden betænkninger. En VW er født med sæder og ventiler i bedste kvalitet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvad med eftermarked topstykker, de får da skyld for at være en dårligere kvalitet.
Blyet smøre og tætner vel ved ventilerne, så der er vel lidt fornuft alligevel ved at tilsætte det eller hvad ??
Mvh Kenneth

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jaah. Der må man jo selv gøre sig sine overvejelser.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) erik1303 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har self. også en kommentar til dette emne.
Da jeg i år 2002 renoverede min 1600 AS motor var det med dele fra Kit&Bug (cylindersæt og bedre topstykker 041) tror jeg nok det hedder, og Bent fik at vide at det skulle være til blyfri benzin, det er ligemeget nævnte han og den kører stadig perfekt.
Som en tillægshistorie kan jeg nævne at at jeg også havde en Morris 1000 fra 1970, der bestemt ikke var beregnet til blyfri benzin.
MEN den har jo støbejerns topstykke som måske bliver kølet bedre og den har ikke mange omdrejninger ligesom vores Wvér, så hvis du ikke kører ræs, så kan du roligt køre blyfrit.

-------------------------------------------
1303 cabriolet 1976 - mobil 25142653 mail: erik-lene@webspeed.dk
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 12 years siden | | | |

amerikanerne har kørt blyfri siden 70èrne, kan de, kan vi osse!

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nå ja men, selvflølelig kan bilerne køre på blyfri, spørgsmålet er om motoren bliver hurtiger slidt, end hvis man tilsætter bly erstatning. det er nok ikke nemt at måle på de få tusind km vi køre i de gamle biler. Da motorene blev lavet var der bly i bensinen.
Se hvor mange meninger der er når vi taler om motorolie, med div. adektiver.
Shell tilsætter jo noget til V-Power og FuelSave som gør noget godt for motorene,
Jeg er ikke klog nok til at gennemskue det, men der bliver da forsket meget i den slags, og nogle sandheder er der jo nok i det. Om Amerikanerne tilsætter bly erstatning ved jeg ikke noget om, men vil da tro at nogle gør.
Mvh Kenneth

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg ville køre på blyfrit fuldstændig uden bekymringer.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.