Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Generator lader for meget!?

Tags:
No tags yet.

(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nå nu må jeg have hjælp!!

Jeg har nu skiftet laderelæ på en 1303 i håb om andet var det der var i den overlader.... Men ak... Den stryger stadig op på 17 - 18 volt når den gasses op.... Kan en defekt generator være skyld i det?!

Hjælp!

Mads

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Denne type generator ")

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) AC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er dit laderelæ der er defekt eller har den dårlig stel forbindelse til det extern relæ

-------------------------------------------
Mobil nr: 25154378
http://www.kit-car.dk
http://www.buggyforum.dk
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Altså d- er dårlig eller bare stel hvor det eksterne relæ er skruet på?

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jaeh - :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Joooo ")

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Dillen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis du måler op til 18V over akkumulatoren, er den ikke god længere.
Omkring 14,5V bør være maximum over en alm. akkumulator.

Du måler vel med akkumulatoren forbundet ?

Martin

(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det gør jeg.....

Det er vist relæet der ikke vil mere , så prøver med et nyt ")

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har nu fået den ned og lade 14 volt ..... Men nu slukker lade lampen sku ikke !?

Har monteret dette relæ
http://classicvwparts.dk/el_og_lygter/generator_og_dynamo/laderelae_generator_12_volt_2793_da.html

Hvad er det der skal gøre at lade lampen slukker?

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ladelampen får 12v fra din tændingslås når den er drejet i "tændt". Den anden side af ladelampen er så forbundet til dit laderelæ, og når motoren er startet og den lader, så sender den 12v op på den anden side af ladelampen. Når du har 12v på hver side af en pære så lyser den ikke. Den vil kun lyse når der er en spændingsforskel. Du må måle lidt på det....

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tjek.... Lure lidt på om det er df og d+ der sidder anderledes på den type relæ i forhold til det gamle bosch relæ.....

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der står vel på det nye hvad der er hvad?

Du monterer vel bare DF D- og D+ direkte over fra generator til relæ, og så tager du ledningen der går op til ladelampen og sætter på D+. Så skal det virke. Batteri skal jo selvfølgelig på B+, men det giver jo sig selv.

Prøv lige at mål hvor meget den lader på D+, jeg havde for nylig en generator hvor der var noget med nogle dioder der var brændt af. Den opførte sig meget besynderligt - den ladede fint ud på B+. Men når jeg så målte på D+, kunne jeg måle helt op til 18-19V (Når den fik lidt omdrejninger)
Det betød jo i praksis at min ladelampe fik ca 12-13v på den ene side (fra batteriet), og 18-19v på den anden side (fra D+). Det er jo en spændingsforskel på 6v, og derfor lyser ladelampen.

Det var AC herindefra der renoverede den for mig, måske han kan fortælle mere præcist hvad det var den fejlede.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nå nu fik jeg målt lidt på kassen igen..... På d+ løber der 11,9 volt ud på med startet motor selvfølgelig.... Men ladelampen lyser stadig? Over batteri polerne måler 14, 2 volt med omdrejninger på. Så i mine øjner fungere det hele som det skal. Men hvorfor lyser den ladelampe stadig?

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) AC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Lyser den med fuld kraft eller gløder den bare ???
Mål spændingen på d+ på generatoren hvis den er laver end ca 12-14V så er der en eller flere fælddiode der er defekt
D+ skal lever samme spænding som b+

-------------------------------------------
Mobil nr: 25154378
http://www.kit-car.dk
http://www.buggyforum.dk
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Cool.... Den lyser , ikke kun en svag glød! Fedt med noget hjælp.... Tror jeg nærmer mig fejl kilden så

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 11 years siden | | | |

D+ 11,9 volt b+ 14,2 volt....

Er det så en ny generator?

Mads

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) AC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nej kun nye fæld dioder !
Er der noget du vil ha rep. Så kontakt mig på Tlf.

-------------------------------------------
Mobil nr: 25154378
http://www.kit-car.dk
http://www.buggyforum.dk
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ac giver nok lyd i morgen ")

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) AC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er først ved Tlf. Efter 16

-------------------------------------------
Mobil nr: 25154378
http://www.kit-car.dk
http://www.buggyforum.dk

Reply

You must log in to post.