Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bobbel skyder ud af karb.

(permalink) gedsted265 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej alle

Min Bobbel fra 1966 har indtil videre kørt fint, men er begyndt at give karburator knald når jeg skal op i fart og kan ikke komme helt op i fart. Står fint i tomgang, har stilt tændning, ventiler, renst karburator og sat nyt pakninger i, også ved indsugning. Nogle der kender problemet? Mistænker selv karburatoren?? men hvad og hvordan, den har jo gået fint indtil nu.

Håber i kan hjælpe, på forhand tak Niklas

img_0707.jpg
img_0708.jpg
img_0709.jpg
img_0710.jpg

(permalink) gedsted265 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

de tænder, billede 1, som jeg peger på ved tomgangsskruren(går ud fra de justere luftblanding?), hvordan skal de stå? den ryger jo automatisk ud af hakkene når man giver gas? skal møtrikken spændes på karb? eller har jeg misforstået noget der?

(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tomgangs skruen sidder nede på "foden" af karburatoren :)

Hvis jeg ikke tager meget galt er det den skrue på billede 2, til venstre for din speeder arm :)

Men er dog ikke 100% sikker :)

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) berner100 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det ligner en 34pict3 karburator du kører med, så prøv at søge på den i forummet. Så finder du en god oversigt over hvad de forskellige skruer er til, og hvordan de skal stå.

Hvis den skyder op igennem karburatoren, plejer det at skyldes enten ventiler der står forkert, eller at tændingen skal justeres.

(permalink) kenneth p Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den skrue du peger på er til tomgangshastighed under koldstart/kørsel, luft/blandingsskruen sidder lidt inde i et hul og er meget mindre... Men hvordan med dine tændrør/kabler? Er det værst når du presser den? Hvis det er under acc har det ikke noget med blandingsskruen at gøre..

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) gedsted265 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for hurtige svar, Kenneth p: det er lige præcis når jeg presser den, at den ikke vil

(permalink) gedsted265 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har sat nye tændrør og kabler på, men den har gået fint med dem, kan den være sodet lidt til, har godt nok stået lidt tomgang på det sidste?

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Skyderi i karburator er et tændingsproblem - muligvis et ventil justerings problem.
Juster det hele igen - nøjagtigt.
Derefter justere du karburatoren ( det hjælper ikke hvis de andre ting ikke er justeret rigtigt)

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) gedsted265 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

det vil jeg da lige prøve så :-)

(permalink) vwanders Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Og den skrue på hammeren er hverken tomgang ved koldstart eller luftskrue.
Det er en spjældgrundjusteringsskrue, og den skal aldrig skrues på - bortset fra da karburatoren blev produceret, eller hvis man har skiftet dele af systemet.

Den justeres ved at chokeren skal være slået helt fra, altså skruen skal hvile på det laveste punkt. Dernæst skrues skruen ud så den går fri. Og så ind igen til der lige akkurat er kontakt, og spjældet holdes.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) gedsted265 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

okay, så lærte jeg det. Jeg har stillet mine ventiler 0.10 (motoren er en 1300F) er det forkert??

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Og der tar vwanders fejl - ikke på denne type karburator.
Skruen på armen er en tomgangshastigheds skrue. Blandingsskruen sidder på højre side ( kan lige skimtes på billed 1 - ligekærvsskruen)
Denne karburator må være en 28 pict. Vwanders referere til nyere som feks 31 pict med bypass tomgangssystem.
Stil ventilerne 0.15

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Og de tænder ( hakker) som du peger på er til chokkeren. Har intet med blanding at gøre. Når motoren er kold hviler armen oppe på hakkerne - når den bliver varm hviler den ikke på nogen. Ved gasgivning flytter den sig en smule. Den skal føles lidt løs.
Du justere skruen med varm motor.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) gedsted265 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

kan være jeg lige skulle give det med ventilerne en chance, for har stillet mine 0.10

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja og det KAN være for stramt så de ikke lukker 100% og dermed skyder den i karburator i stedet for udstødning.
Ventiler stilles på kold motor.

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) vwanders Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nå, jeg har ikke kigget billeder. Jeg læste bare noget med en 34 mm..

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) gedsted265 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

tusind tak for gode svar!

(permalink) TLS Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg ved ikke om det er rigtig der er nok andre der kan
sige dette.
vender dit benzin filter ikke forkert der er
en pil på hvor vej benzin løber.
Hvis det vender forkert så kan man bare ikke
se om det er stoppet af skidt

Og så mener jeg også din dynamo skal
drejes et huld mere mod højre så kabler
er til højre der er en åbning i plade der
skal vende ned.
Er det en motor du lige har samlet for der
er så ren over alt.

dy.jpg
dy1.jpg

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) gedsted265 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Benzinfilter ved jeg ikke, generatoren sad sådan da jeg skilte den ad, men ved ikke hvad der er rigtig. Motoren er nysamlet ja :-)

(permalink) kenneth p Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ingen af delene har betydning i dette tilfælde..

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782

Reply

You must log in to post.