Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Cutte taget af en type 1?

Tags:
No tags yet.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja med så meget arrogance og rappe replikker, så har du nok ikke brug for hjælp.... Den bliver ihvertfald nok svær at få få med den tilgang til tingene

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Sneaky-Fox Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nu er jeg selv helt ny i det vw her, og har da den opfattelse at hvis man som amatør gør ind til tingene med lidt naturlig ydmyghed får man tit en rigtig god hjælp hurtigt, f.eks. Da Torben herinde fra hjalp mig længe pr. Telefon med at indstille min karb.

Det er der desværre nok en herinde der ikke har forstået:)

/Kasper

-------------------------------------------
VW Bobbel 1302 71'

Fyn
(permalink) .. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nu spurgte jeg om noget, og straks skriver han jeg bare kan købe den der, når jeg allerede har skrevet en gang jeg har min egen og på ingen måde er interesseret i at købe en ny. så kan virkelig ikke se hvordan det min fejl.

Jeg spurgte om det var lovligt og jeg fik kun hjælp af 2 personer. prøv lige at kig.
jeg gider ikke hører lange salgstaler om en bil jeg ikke gider købe, og eftersom det er mit forum emne han skriver til, kan jeg vel sige min mening frot. jeg skrev jo ikke den er elendig bygger eller noget. den er flot bygget, uden tbivl.
men på ingen måde min smag, og jeg havde en dårlig dag. så hvis du syntes det var krænkende så undskylder jeg. men leder efter hjælp til mit spørgsmål, ikke biler til salg.

(permalink) .. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

stavefejl sker når man bruger det touch mobil til lange beskeder..

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Marcel, du skal lige læse hvad jeg skriver igen. Jeg skriver ikke du skal købe en orginal bil, men at du skal undersøge de forstrækninger som sidder i en original bil da de er med til at give styrke i bilen. Hvis jeg ikke husker galt skal der også laves forstærkninger i dørene for at "roadster godkendelsen" kan anvendes - det var derfor du skal kigge på en orginal.

Hvad du synes er pænt, hvad du vil betale for og om du har en god dag, vil jeg egenligt skide et stykke.

Over and out.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du har ret marcel... Du skrev præcis det som du skrev igen i den sidste tråd. At andre så kommer ind med erfaringer de selv har gjort og en anbefaling til en evt. løsning er vel det man kalder "making conversation".

Men jeg vil da på vegne af hele vwnettet undskylde at der kom lidt ekstra med i din tråd, og at scharling vælger at opføre sig så svinsk og ubehøvlet at anbefale dig den "lette" løsning.... Det er jo totalt uhørt, set i lyset af han er pladesmed og har bygge nogle af de fedeste vw i Europa uden tag. Han fatter jo ikke en skid tilsyneladende!!!

Men nu når du ikke kan rumme folk er "snaksaglige". Så skal du da få et kort og præcist svar på dit spørgsmål; nej

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvordan skal det der "Cutte" egentlig udtales ?
"Sutte" eller "kutte"

"Sutte taget af en type1"

Det kan man ikke gøre ene mand - kan man ?

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det var ikke det der blev spurgt om John.... Du er modig!!

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) .. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

John.
Der var du nok en sjov en, hva?

Søren Det har du ret i, det mig der har set forkert. Det var min fejl, og det vil jeg kigge efter.

Hendrixx
Syntes det sjovt du klager over at jeg har "rappe replikker" og er arrogant, når du ikke har bidraget med det mindste til det her forum, andet end at nedgøre mig.
Kan vi komme tilbage til hvad forummet egentlig handler om, eller har du mere tilbage du bare absolut skal af med?

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Arr - tror nok lige du skal stå tidligt op hvis du vil overgå Hendrixx mht at bidrage til dette forum.
Jeg ved der ikke går længe inden denne tråd bliver lukket hvis det forsætter med mudderkastning.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) SoLow Member
Skrev for 11 years siden | | | |

PS. Det det med at Scharling intet fatter er jo ikke helt løgn ;-)

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg tror Marcel mener indlæg ikke forum.
Hvis jeg misforstår, ja så har vi balladen.

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Split261 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja den så jeg også Erik.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Aai nu får jeg sgu dobbelt op på nederen.... Har jeg virkelig intet bidraget med i alle de år!!! Det kunne i sgu godt have sagt røvhuller ;-)

Det er ok marcel... Moralen er bare at det hjælper ikke at være arrogant eller svine andres arbejde til hvis du forventer at folk skal hjælpe dig overhovedet. Vær venlig og imødekommende... Sig nej tak eller desværre ikke min stil. Du går ikke på kompromis med din smag ved at være venlig og diplomatisk... Specielt som newbie

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) chefen. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hold da kæft hvor i keder jer. Lad da manden spørger om de ting han har lyst til, og kan i ikke li lugten, så svare man bare ikke. Men tro i har for meget tid, eller syntes det er sjovt, når der kommer sådan en tråd her.

(permalink) runesten Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hold da kæft hvor du keder dig. Lad da mændene spørge om de ting de har lyst til, og kan du ikke li lugten, så svarer man bare ikke. Men tror du har for meget tid, eller syntes det er kedeligt, når der kommer sådan en tråd her.

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) chefen. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Haha ;0)

(permalink) .. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Erik Bendix.
Det kan meget godt passe.

Okay hendrixxx :-))))))))))))))))))).
Hva siger du, var det venligt og imødekommende nok?
Nej tak til flere indlæg fra din side, de er desværre ikke min stil.

Utroligt at folk ikke bare kan svare, istedet for alt det pis.

John, man kan jo håbe. Min mail bliver bombet.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hæ Hæ nu er det så ikke dig der bestemmer hvem der skal skrive i hvilke indlæg. Men læs forfra i tråden, evaluer din tone og spørg dig selv hvorfor der ikke er flere konstruktive svar i denne tråd. God aften og held og lykke

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) .. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det godt du, hyggehejsa.

(permalink) Split261 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Skyder jeg meget forkert, hvis jeg mener du er mellem 19 og 22 år?

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) .. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Kan det ikke være fuldstændig ligegyldigt?

(permalink) Split261 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tjo, men det ville bekræfte min formodning.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Dillen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du har jo allerede besluttet dig for at skære taget af din bobbel.
Du vil ikke bruge tid på at sælge den og købe een, der allerede ER godkendt og afgiftsberigtiget
som flere folk med stor erfaring på området ellers foreslår i denne tråd. Du vil hellere bruge tid
på at skære, svejse, undersøge reglementer, godkendelser og tyske mærkeblade, som måske
er intet værd i Danmark, betale afgift for identitetsskift og håbe på, du får den godkendt.
Og hvad har du så ? En "svensker-cabriolet"! Og kun sådan én, for en rigtig cabriolet bliver det ikke,
Det ville blive dyrere at bygge én end at købe én.

Du vil ikke betale hvad en rigtig cabriolet koster, det er jo din beslutning, og jeg ved ikke om du er prof.
pladesmed med de 25 års erfaring, der kræves for at lave et sådant stykke arbejde
og/eller industriel designer el.lign. men vær klar over, at du meget nemt ender med
at stå med en vogn, som ingen vil give en krone for hvis/når du skal sælge den engang (check prisen
på hjemme-ombygninger).
Derimod bevarer en rigtig cabriolet sin værdi såfremt den vedligeholdes,
måske stiger den endda i værdi med tiden. Den er klassisk, stabil og fremfor alt typegodkendt.

Med andre ord; Din beslutning var allerede taget inden du spurgte om der gælder samme
regler i Danmark som i USA og det gør der langt fra. De er endda blevet skærpet indenfor
de seneste år så mange af de ombygninger, der kører rundt i dag ville sandsynligvis ikke
have opnået godkendelse hvis det havde været i dag.

Men god fornøjelse med vinkelsliber og svejseapparat - husk godt med afstivninger på
kryds og tværs for karossen falder sammen i både længde og bredde når taget skæres.

I mellemtiden kan du måske fortælle os lidt mere om dine ideer ?
Skal den have cab-ruder i dørene og ved siden af bagsædet ?
Skal den have sikkerhedsseler bagi ?

Martin

(permalink) Slot Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Marcel, Langt de fleste svar du får på vwnettet.dk er konstruktive i en grad du først forstår når dit projekt for længst er afhentet uden beregning som en bunke "om-igen" lort af din lokale jern-pusher.
Hvis du er i tvivl om hvorvidt folk svarer til DIN fordel så vil jeg lægge hovedet på blokken på at du ikke får bedre svar noget andet sted i verden. DK er et lidt specielt land hvad angår konstruktive ændringer så tag nu de råd du kan få.

Når folk gætter (på) din alder og henviser til biler der allerede er ”cuttede” så er det da ganske simpelt fordi at der er andre herinde der HAR haft drømme/ideer som dig, og HAR haft besøg af skrotbilen og ER blevet skuffet og røvpulet i et syns/afgiftssystem der (desværre) ikke er rigtig definérbart med mindre du spørger en der har "defineret" pisset..

Det er muligt at du spørger i øst og får svar lidt i vest, men stadigvæk er der ingen der desperat forsøger at snyde dig ud fra hvad jeg har læst (inden du blev lidt skarptunget)

Slå nu lige en streg i sandet, se lidt indad og læs (udad).. eller...

Der er masser af hjælp at få og du har fakisk allerede fået en del!.

Mvh.

-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.

Reply »

You must log in to post.