Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min vw hukker og går meget dårligt

Tags:
No tags yet.

(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej jeg har fået ordnet min motor på min vw. Der er ordnet ventiler, de er stillet og der er stillet tænding og platin. Jeg kørte inden motoren blev skilt og den gik pludselig dårligt , nu er det problem løst da den manglede kompression på en cylinder og det var en ventil der var utæt. Nu har jeg sat ny benzinpumpe på da den aden var stået af. En med 0.10 bar tryk der sidder 2 stk dobbelte dellorto på bilen. Hvad kan der være galt med min vw... på lørdag renser jeg karburatore... kan det være tændspole eller platiner. Bilen starter fint og holder fint i tomgang og tager gassen ok ved et hurtigt tryk når den ikke kører. Men når den skal køre så hukker og hakker den.. kan det være tændspole eller platin..?

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja det kan godt være noget tænding - har du målt dine tændkabler ?
Hvor brugte er dine tændrør ?

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

mine tændkabler er målt og de er gode, og det er helt nye rør der er i

(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kan det være min benzinpumpe der leverer for lidt tryk?? den der sad før stod af og jeg har nu købt en der leverer 0,10 bar tryk til mine dobbelte dellorto 40mm .. men det kan vel ikkevære det og er de 0,10 bar ikke nok tryk...

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Skidt i tomgangsdysserne! hvis der er lort i dem, kan bilen sagtens stå fint i tomgang og tage gas når man "holder stille", men lige så snart motoren skal trække, bliver belastet, hakker og sprutter den.

Karsten

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

forkert platinafstand måske

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) vw1303s Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg har lige oplevet for nogle uger siden at min vw også hostede og hakkede og fik motor til at gå i stå men stod fint i tomgang.
det viste sig at min gl benzinpumpe (brazil) at selve gummi membranen var begyndt at gå i opløsning så der var røget noget af
gummiet op i kaburatoren ved nåle ventilen og når der så kom tryk på blev gummi stykket presset i nåleventil åbningen og motoren døde så kunne jeg tænde igen i tomgang og ingen problemer --------- måske noget af det samme ????
bem jeg køre ikke med dobbelt cab ...
vh caspar j

-------------------------------------------
Caspar.j.vw1303s@gmail.com
Nordsjælland
http://www.vw-bluelady.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja der kan nemt sidde en nullermand i en nåleventil. Så virker det som om motoren kører tør. Og så kan den igen, osv.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ok prøver at rense dem i morgen men hvor sidder de dyser jeg skal rense på dem..??? er der nogen der kan hjælpe mig her.. og tusind tak for alle jeres indlæg

(permalink) jimmy Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er i hvert fald ikke din nye benzin pumpe i hvert fald ikke hvis den virker mener den kan føde over 100l / timen og så skal de carbs squ suge te den :)

(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja den leverer 120 l i timen så det er nok ok"S"

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har set Dellorto karb. der var helt kogt op af ir i svømmerhusene. Det vil sidde i alle kanaler og kræve en gennemgribende rensning for at komme det til livs.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ok jeg har prøvet at rense de øverste dyser og skal nu ud og køre, men du mener så hvis den stadig gør det så skal de skilles helt ad og renses. kan det være platin eller noget af tænding der er dårligt.. den gør det ikke når den står stille og får hurtigt gas, tager gassen fint og starter fint. Holder jeg så gassen når den står stille ved 2000 rpm eller et fast sted så går den lidt og begynder så at gå ned i rpm og gå dårligere.... er det karburator eller tænding..? kabler er tjekket, der er nye rør i , platin og tænding er stillet.. rotor og dæksel er nyt.. tændspolen og selve platin og tænding er ikke skiftet...

(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

nu har jeg været ude og køre i den efter jeg har renset de dyser i toppen af karburatore. Den kørte perfekt, den trak godt uden at hakke eller noget. Jeg kørte en tur og gav den en lille smule gas ikke noget vildt. da jeg kan se bilen er varm som den skal være så begynder den at hakke og hukke igen og skyde ud igennem udstødningen... jeg har hårdt brug for hjælp... er det min platin eller tændspole det er snart det eneste der er tilbage... ?? hjælp er hårdt tiltrængt.. har fået målt tændkablerne men har nogle nye jeg kan prøve med men tror ikke det er dem for det er prøvet tidligere...

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jamen skift de platiner - eller bedre : monter elektronisk tændingsmodul. Så er du ovre problemer med platiner.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Sæt din camvinkelmåler på og se efter det.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej nu har jeg prøvet at rense karburator en gang mere og satte nu et nyt benzinfilter på så er jeg sikker på det ikke er det. Kører igen om lidt. Så er der kun tændspole og fordeler inkl platin tilbage som det kan være galt med. . Frank jeg er ret ny i det, hvad er en camvinkelmåler.... Kan det i det hele taget være tændspolen eller er det udelukket....

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En camvinkelmåler er et apparat til at måle camvinkel med. Den er som regel indbygget i et multimeter beregnet til brug på biler.
Det har typisk omdr.tæller, ohmmeter, voltmeter osv også. Med måleområder der passer til biler.
Uden sådan et kan man ikke ikke lave ret meget på en gammeldags bilmotor.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Men kan det være tændspolen eller er den udelukket....for så er der kun min fordeler tilbage inkl platin også kunne jeg jo skifte den og få stillet tænding igen...

(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Men kan det være tændspolen eller er den udelukket....for så er der kun min fordeler tilbage inkl platin også kunne jeg jo skifte den og få stillet tænding igen... Hvad ville du så med camvinkelmåler.. eller multimeter har jeg set det hedder... hvordan gør jeg med den Frank...

(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har siddet og kigget lidt rundt, tænker om det er en god ide at beholde den fordeler jeg har også købe et elektronisk modeul istedet for platin og sætte i også stille min tænding bagefter med en tændingspistol...

(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Eller skulle man hellere købe en ny 009 fordeler og sætte på.. men fordeler fejler vel aldrig noget....

(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

så kører den , men tænding skal dog stilles med en pistol.. har bare lyttet mig frem.. Jeg rensede karburatore grundigt, tømte og rensede benzinslangerne, satte et nyt benzinfilter på og rensede platin, så nu gør den ok. Hvordan gør jeg med en tændingspistol..??? jeg mit hjul ser sådan her ud med mærker på.. ligger et billed ind om lidt.. den runde prik må være top og hvad så derfra, de andre er hvor jeg drede hjulet med uret....?? hjælp
Billeder jeg har lagt ind, det længst til højre er det første , på det er prikken som må være toppunktet og ved siden af til venstre er et mærke på det inderste af hjulet... billed nummer to og tre er ens, der har jeg drejet hjulet med uret og der kommer så de mærker frem på billedet.... ?
Bemærk at de har slået et lille hak på billed nummer to inders på hjulet.. det er et man selv har lavet...

Jamen det var ikk platin det var galt med, det var skidt i karburator der var problemet, så umiddelbart er platin ok,

wp_000052.jpg
wp_000053.jpg
wp_000051.jpg

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Renset platiner ? - Kan det svare sig ?
Hvorfor ikke nye nu hvor du har rodet så meget med den ?
Jeg er faktisk ret sikker på at nye ville ha sparet dig for en masse bøvl hvis de var monteret fra starten.
Nu holder de rensede nok 500 km

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jamen det var ikk platin det var galt med, det var skidt i karburator der var problemet, så umiddelbart er platin ok,


Reply »

You must log in to post.