Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kan bensinpinden sidde fast i bakkelitten

(permalink) vwolf Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej, har søgt mig frem til ltråde med lignende spørgsmål, men der er sjældent svar på problemet. Derfor er mit spørgsmål, om pinden til benzinpumpen kan sætte sig fast i bakkelitføringsrøret? Jeg spørger fordi, jeg måtte stoppe på motorvejen i forgårs (hvor det var rigtig varmt), fordi bilen hakkede, ikke ville tage gas og til sidst døde helt. Det drejer sig om en ad motor på en type 1 der er konverteret til 1600. Mens den stod stille, fik jeg pumpet kammeret tomt med acc. Pumpen, og kammeret blev efterfølgende ikke fyldt op, når jeg tørnede motoren. Da motoren havde stået stille i ca 1 time, og var kølig igen, startede den pludseligt igen, og jeg kunne køre de sidste 20 km hjem uden problemer. Jeg kan kun se 2 mulige forklaringer på problemet:
1. Pinden har sat sig fast i toppositionen, og derfor ikke aktiverer pumpen.
2. Der er skidt i mit bensinrør. Har efterfølgende haft kontrolleret mit filter som sidder på udgangen ved enden af tunnellen og på pumpen, begge var uden skidt.
Er der nogen, der nogensinde har hørt om problemer med bakkelitrøret?

(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det har jeg aldrig hørt om, men... ved jo aldrig.
Men jeg har haft tilsvarende fejl, da var det pumpestangen der var blevet slidt ned, altså blevet kortere og næsten ikke pumpede.
Hilsen Per

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) vwolf Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok, det var jo også en mulighed. Må ud og måle, er det ikke noget med 13 mm, den skal stikke op over bakkelitkanten, når den er i top.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det var et problem, har jeg hørt. Jeg tror det var på 30HK. Jeg har personligt aldrig set det. Men det er jo let at kontrollere. Der skal være lidt slør.
Du bør kunne se om trykstangen er slidt. Hvis den er skarpkantet forneden er den slidt. Så kan man finde en anden, eller svejse på den og file den til. De lange er vist 108mm. Men der er jo to længder. Jeg kan finde en og måle efter i morgen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwolf Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok Frank, jeg undersøger for slør og slid. Du behøver ikke at måle - jeg havde de to forskellige længder, da jeg samlede den, og det var meget tydeligt, at det ikke var den lange.

(permalink) Bulli 69 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Bakelit klodsen kan godt gøre at pumpestangen satte sig fast, jeg tror det var 1961 modellen eller 62 men de havde den fejl at den lige pludselig klemte om stangen, så skulle den bare stå et stykke tid, så når mekanikkeren kom, kunne den som regel starte igen.
Vi gjorde det at vi tog bakkelit klodsen op og borede det op, jeg mener det var til 8 mm. Og det var 34 hk. motorer.

mvh Henning

-------------------------------------------
Folkevogne bliver altid bygget om.
Men er også flotte originale.
vw 1300 69 vw 1300 go-kart
(permalink) vwolf Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok, tak for input - får det undersøgt i weekenden, så må vi håbe, at jeg selv formår at vende tilbage med, hvad problemet var.. Tak for hjælpen gutter!

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Netop det problem bliver omtalt på Bug Me videoen om renovering af motore,
Det som Rick gør er at tage bakeliten op og slibe med sandpapir på ydersiden så den glider let ned på plads, det der sker er at når motoren bliver godt varm klemmer den om stempelstangen, Rick siger det kunne drive folk til vanvid at finde den lille fejl.
Mvh Kenneth

(permalink) Brian S Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har selv haft samme problem på min Type 1 fra 1963. Jeg fik mistanke til pumpestangen fordi den var kokset til i gammel olie, så den blev pudset fin og smurt i ny olie, som også hjalp lidt, men som du også skriver, så gik det galt når motoren blev godt varm. Jeg trak det gamle bakalitrør op, som var blevet mør og knald hård, og det gik selvfølgelig os i flere stykker. Inde i røret ku man se flere revner og sprækker, som fik stangen til at gå dårligt. Der kom ny på og siden har motoren ikke svigtet mig :-)

-------------------------------------------
VW Type 1 årg. 1963
mobil 22867994
Hobro
(permalink) Kappers Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej .. Spændende læsning - har har samme problem, siden jeg monterede min motor. Jeg har lige været en tur i Tyskland til "Run to the sun træf". Jeg oplevede at bilen gik ud flere gang. Den starter igen normalt efter ca. 30 min afkøling. Jeg så tydeligt at der ikke kunne pumpes benzin op i mit filter ( efter pumpen ) når motoren var varm. Sidste år skiftede jeg pumpen uden forbedring. Jeg skal se på den pumpe stangs pasning....MVh Morten

-------------------------------------------
Kappers 69 low-cab.
Solen op og taget ned..

Reply

You must log in to post.