Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål til solex 36-40 PDSIT

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har her til aften monteret sådan et sæt kaburatore. Dette gjorde jeg fordi mine gamle kaburetore på min 1800 type4 var meget slidte og begyndte at køre dårligt på trods af forsøg på rens mm.
Mit spørgsmål går på justeringen af dem. De står lidt højt i tomgang ca 1200 omd/m og begge spjæld er lukket, ellers funger de super og trækker pænt og jævnt men de er også NOS. Har et sæt mere som også er NOS men vil gerne have dette ud og køre og have det andet i reserve.

På forhånd tak

Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er det 412S karb. ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jep der er det.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja der skal spjældet være lukket. Husk skruen skal lige røre modholdet.
Så skal du stille dem på luftomløbet. Den store messingskrue og tilpasse blandingen på mængdeskruen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ligesom Type3 kaburatore? De ligner dem uhyggeligt meget.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej. Der er ingen luftomløb på en type3. Kig nu på dem -- for pokker. Hvis du har to nye type4 karb. har du bare af at får den til at spille :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg ved ikke om du kan finde lidt hjælp her :

http://www.carburetorclinic.com/

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg ville lytte til Frank... He he.

Ellers prøv at google dine karbs. Der findes mange gode billede forklaringer til dem.

Fandt det da jeg ledte efter noget til mine type 3 karbs

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg var ikke ved min bil Frank og kunne derfor ikke se på dem. Det gør jeg selvfølgelig når jeg engang kommer hjem. Det var også kun et spørgsmål da de ligner dem rigtig meget. Ikke andet.

Tak for linket jeg kigger lige på det når jeg kommer hjem på et tidspunkt.

Tak indtil videre

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Og Frank de skal bare spille. Jeg vil bare gerne lære og vide noget om det inden der bare bliver skruet i blinde hvis du forstår.

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så blev det til et hurtigt kig. John jeg kan desværre ikke bruge linket..

Frank der er både messing og blande skruer. Hvis det er sivet rigtigt ind så er det luftomløbsskruen (messingskruen) som jeg justere tomgang på, og blandningen på den skrue med sort plastik på. Hvis det er korekt er der så en grundindstilling på blandeskruen? f.eks som type3 (1 1/2 omgang ud)?

Tak indtil videre.

Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej der er ikke nogen grundindstilling. Du kan skrue dem et par omgange ud bare for at tomgangssystemet i det mindste ikke er lukket. Så kan du justere dem når motoren er lunet op.
Du skal grundindstille spjældet, som sagt, Du giver gas, uden motoren i gang og stikker en finger ned og holder chokeren åben. Så kan du grundindstille spjældets stopskrue, så den lige netop rører stoppet. Dette er kun for at spjældet ikke kiler og sidder fast når man slipper speederen.
Så justerer du tænding og justerer tomgangen. Så forbinder du karburatorerne med hinanden og synkroniserer dem. Det skal du nok regne med at skulle gøre et par gange den første uges tid.
Lad nu være med at gå i panik fordi der er to karburatorer. Lad som om der sidder én karburator i hver side, det gør der jo også, og forbind dem så med hinanden til sidst. Kan du stille én karburator, kan du også stille to.
Men fejler motoren noget andet, så er det jo let at skyde skylden på to karburatorer.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Motoren fejler ikke noget udover at den godt måtte være større. De gamle org kaburatore havde lige som lidt "huller" ved meget lave omd og lidt sejtræk. Det er forsvundet efter jeg har sat disse på. De køre super lækkert men skal lige indstilles så kommer den til at gå meget bedre er jeg sikker på. Den trækker ikke meget mere end før og det har sikkert noget at gøre med toppe og komp. Det er en 68 hk 1800 ccm. Planen er at bygge en større og tankerne ligger på enten 1910 eller 2145 ccm.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så har jeg nulleret lidt med dem idag mellem regnbygerne. Den har nu en tomgang på 800 omd og køre meget bedre end med 32-34erne. De er nemmere at justere syntes jeg. jeg mangler at justere co2 men det håber jeg på at kunne få gjort i næste uge.
Tak for hjælpen.
Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk

Reply

You must log in to post.