Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min vw går dårligt hukker.

Tags:
No tags yet.

(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Igen herinde. Nu ved jeg snart ikke hvad der er galt med min vw type 4 med 2 dobbelte 40mm dellorto.

Jeg har snart prøvet alt.

Når jeg starter den så starter den fint og går fint. Når jeg holder stille tager den gassen perfekt. Når jeg kører så går den ok et stykke tid, så kan den begynde at hukke og hakke og ikke ville tage gassen. Så pludselig så tager pokker ved den og den går helt rent og er hidsig, så dør den pludselig og går næsten eller helt ud. Så starter jeg den gasser lidt og den drøner hidsigt afsted i første anden og begynder så at hukke og hakke igen... kan så godt køre et stykke tid og hukke og pludselig så kan jeg drøne afsted inden den så dør igen... hjææælpp jeg har en brændstofpumpe på der leverer 0.1 bar tryk, får en anden der leverer 0.3. Alt er lavet der er ordnet ventiler og stillet, nye tændkabler, nye tændrør, renset karburatore, nyt benzinfilter, nyt elektronisk tændingsmodul til min 094 fordeler. Nyt topdæksel til fordeler, ny rotor med begrænser indbygget til 5800 rpm. tænding stillet og TDC er tjekket to gange. Det eneste der er tilbage er min tændspole som ikke er ny, og ellers kun den benzinpumpe jeg har bestilt.. er snart ved at få spat af det... hjææælllpp nogen der kan hjælpe...

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har du stelforbindelse på gearkassen og er den hel og fin??

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Stel på gearkassen...? hvor sidder den stel henne det må jeg lige tjekke... hvad hvsi jeg ikke har det.. ? men har ikke pillet en stel af men kan da lige tjekke det.. ellers kan jeg vel lave et kabel fra gearkassen til stel....

(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis jeg ike kan finde den stel hvor den så end skulle sidde, hvor sætter jeg den så bedst og hvor kraftigt skal kablet være...men burde vel sidde en ... men motor har været ude og er sat i , igen så der kan den jo være fjernet...eller ikke monteret igen

(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvad med tændspole er det godt at give den en direkte stel også til minus polen så den har god forbindelse til stel. Tændspolen sidder skruet på bagvæggen men ved jo ikke om den helt sikker har stel. Eller skal den ikke have direkte fra stel.

(permalink) jimmy Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Stel kabel sidder i venstre side set bagfra, og går fra gear kassen og er skruet fast for oven på venstre gaffel , men du skal nedunder bilen for at finde den den er ca 20cm lang og flad ca 1 cm bred ca 3mm tyk

(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ok må lige tjekke at den sidder der ved gearkassen og sørge for der er rent og den har forbindelse.. er det godt eller skidt at lave en direkte stel fra tændspole til stel / karosse..

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tændspolen skal ikke have stel. Den skal have 12v ind i den ene ende og så kommer der vel godt 20.000volt ud i den anden ende... Tændspolen er som regel hårdfør men du kunne da forsøgsvis prøve at sætte en anden på og se hvad den siger til det... Personligt tror jeg ikke det er dit problem. Manglende stel er nok mere sandsynligt....du er sikker på dine karbs er justeret rigtigt??

Stel skal som sagt sidde i fronten af gearkassen. Så den trækker stel til gearkassen fra selve bunden. Gearkassen sidder jo på gummiophæng og de leder ikke strøm. Stelproblemer kommer i mange afskygninger desværre.

Du kan også trække stel fra karosseriet til en af boltene på generatorstanden. Det har f.eks jagtvognen originalt

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jamen bilen har kørt fint med den jurstering karburatore har nu og dem har jeg ikke pillet ved. Har heller ikke pillet ved stel på gearkassen , men ikke mig der har haft motor ude og ordne ventiler m.m så om der er smuttet en stel af der og ikk ekommet på igen kan jo godt være. Men når jeg kører så ind imellem så er den vildt hidsig og går perfekt indtil den så hukker eller dør igen. Vil prøve at tjekke de stelforbindelser i morgen. og alle stik der er samlet ledninger til og fra tændspolen m.m, stel til min benzinpumpe, sætter dog en ny på søndag eller i næste uge og kan der være sikker på ordentlig stel på den nye med mere tryk. Lader høre fra mig i morgen eller søndag om det har hjulpet.

(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Men det mærelige er at når den holder stille tager den gassen perfekt..?

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hvis du har kondensator på så tjek at der er god forbendelse til stel.mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) TLS Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Stel kabel seder der ved rød pil.
Har du haft benzin tanken af og rense den
samt skiftet alle bebzin slanger ??
Og blæst det lange benzin rør gennem med luft
for der kan stå meget snavs efter 12år
elle også montere et nyt, har du også skiftet tændkabler
mm til strøm.
Eller fin en i København der kan lave den for dig ham der har bygget bilen
havde jo værksted i nu så han burde kunde lave dette for dig
Det kan være mange ting det er ikke nemt at lave over nettet for man kan
hværken se den elle andet.
Kør hen til ham så du kan få den lavet og komme ud at køre nu da du har fundet
sådan en fin bil.

m.jpg

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) klinkmaindal Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Sidder der ikke noget i strømfordeler som skal avancere når bilen skal tage omdrejninger kunne tyde på det ikike køre som det skal ved ikke om det også gælder med elektronisk tænding. Skift tænspolen den har du snakket meget om:-) kan jo ikke skade . Prøv evt også med en benzin dunk og sæt benzin slangen direkte på benzin pumpe så kan du da finde ud af om det er dit benzin rør der er stoppet. Håber du finder fejlen Vh Steffen

-------------------------------------------
4230 skælskør tlf 28838132
(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Skal ud nu og se om der er ok stelledning ved gearkasse, har prøvet at tage benzinslange af lige før benzinpumpne og der rendte en fin tyk stråle benzin ud så det er heller ikke det. Der sidder en udluftningsstuds i toppen af tanken som tidligere var lukket med en skrue, den var utæt , jeg har så tidligere sat en slange på så den får luft deroppe, det har jo ikke nogen betydning, burde det ikke.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er ikke stelforbindelsen til gearkassen, der mangler. Motoren kan få det stel den har brug for gennem speederkablet og koblingskablet. Men det kan starteren ikke. Så bilen vil brænde speederkabel og koblingskabel når gearkassens stel er defekt. Men se dog efter. Alt kan jo være defekt på en gammel bil.
Du har efterhånden startet flere tråde om din motor. Hvis du mistænker din tændspole, så prøv dog med en anden.
Men at du spørger om det vil hjælpe at give spolen stel på spolens minus, så fortæller det også at du ikke ved hvordan et tændingsanlæg virker. Var det ikke dig jeg anbefalede at købe et multimeter til at måle på biler med ? Har du købt det ?
Jeg syntes også at huske at din bil har stået stille i mange år ? Så kan du godt gå i gang med at afmontere og rense din tank. Og skrue sien ud i bunden af tanken og skifte eller rense den. Blæse det lange benzinrør igennem med trykluft osv.
Så skal dine karburatorer adskilles og blæses igennem og undersøge om alle kanaler er åbne, som man måtte forvente.
Du skriver også at der er "ordnet" ventiler. Men nu skriver du at det ikke er dig selv der har gjort det. Hvem har så ? Et værksted eller ?
Så skal det hele kontrolleres igen og kan du ikke selv gøre det. Så sæt bilen på værksted. Et værksted der har erfaring med VW, gamle tunede VW´er. Bugservice eller Farmer. Alt efter hvor du bor i landet.
Hvis du vil gøre det selv er du nødt til at starte fra en ende af på en gammel bil. Der er ingen smutveje. Vi andre kan ikke sidde her ved vores PC og fejlsøge på din bil. Et langt stykke hen ad vejen er du nødt til at uddanne dig til mekaniker. Eller betale dig fra at dyrke din hobby.
Og forresten. Jeg glemte at fortælle at tændspolen får sin stel gennem platinerne. Så hvis platinerne ikke gør som de skal, så virker tændspolen ikke.
Jeg var til gammelbilsmøde i tirsdag og der havde en gammel mekaniker taget et udvalg af dele med til tændingsanlæg. Deriblandt en masse platiner. Dem kunne han ikke sælge klagede han over ! Jeg sagde til ham at det kunne jeg godt forstå, for 90% af de tilstedeværende ville ikke være i stand til at udskifte dem :-)
Du må i gang -
Jeg må også i gang og ud at se om glasfiberskjoldet til min benzinkøler er hærdet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Det er et værksted der har ordnet ventiler og de er stillet to gange, først en gang så har motor kørt og derefter en gang mere.
Jeg spørger til tændspolen af uvidenhed.. jeg ved ikke om det kan være den der ikke fungerer når bilen gør som den nu gør... Har bestilt en benzinpumpe af bedre kvalitet og med det korrekte tryk / levering af benzinmængde. Jeg har ikke platin på kører med et elektronisk modul der er monteret i min 094 fordeler.
Men kan sagtens rense tanken og benzinrør men der kommer fint benzin ud når jeg afmonterer ved benzinpumpen..

Og jeg skriver ikke fordi i skal sidde og spílde tiden med at fejlsøge på min bil, er bare lidt på bar bund derfor jeg bruger dette forum , så jeg kan få lidt hjælp til hvad jeg skal fejlsøge på bilen.
Men hvis det ikke er den rette måde at gøre det på her på siden så skal jeg nok lade være med at spørge herinde.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Snavs i tanken kan sagtnes gøre at benzinen stoppes periodevis. Du har jo sug på tanken når du kører med pumpe... Prøv at rense den bare for hyggens skyld... Du bliver sikkert lidt overrasket over hvor meget lort der er i den.

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ok prøver at rense den og rense benzinrøret. kan jo være det er det der skal til.

(permalink) brotgaard Member
Skrev for 12 years siden | | | |

bare en tanke , kan det være kaburator is. ved godt det er sommer men det er lidt samme symptomer.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) klinkmaindal Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ellers er det eneste jeg lige kan komme i tanke om svømmerstanden i karburatorene står de som den skal være. :0)

-------------------------------------------
4230 skælskør tlf 28838132
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej.

Hvis ledningen til dine platiner er for kort - dvs forkert type platiner - så kan den godt give de nævnte symptomer fordi den så går ind og rører strømfordelerakslen og efterhånden bli'r afisoleret. Dermed rører kobberet akslen og overtager platinernes funktion med at give tændspolen stelforbindelse.

Men det er jo ikke timet korrekt, så giver forkert tænding. Begynder som små udsættere og blir gradvis værre...

Så af med dækslet og tjek.

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ok det tjekker jeg lige, men jeg har en ignitor tændingsmodul på, så elektronisk tænding

(permalink) Mr-M Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så behøver du vist ikke tjekke - for så har du jo ingen platiner og dermed ikke den fejlmulighed.
Men måske du skulle prøve at sætte et sæt platiner og en kondensator på i stedet for Ignitoren, så får du tjekket om den har en fejl?

Hvis fejl så stadig er der, gætter jeg på et karbureringsproblem.

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er noget galt med din benzintilførsel. Den får åbenbart ikke nok til føden når den skal arbejde.
Men det er jo foreslået flere gange længere oppe at du skal rense systemet.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) pedarson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja jeg renser systemet også får jeg en brændstofpumpe jeg har bestilt hos Farmer en der kan levere det den skal. Får nok skiftet pumpen og renset her mandag eller tirsdag så lader jeg lige høre fra mig, jeg tror også det har noget med benzin at gøre, har prøvet med platin og der er ingen ændringer. Vender tilbage


Reply »

You must log in to post.