Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type4 - bus motor ? Mere slag / kubik med Org. Indsprøjt!

Tags:
No tags yet.

(permalink) B_feldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Mit udgangspunkt er en 2 liter type4 fra 79.

Mine tanker er lidt mere slag, kubik og knast!

Jeg ville gerne ende ud med en sejtrækker på 100 -120 hk.

Kan man uden videre beholde det originale sprøjt og styreboks?
Ville det selv regulere sig ind til mere kubik knast mm. ?

Vil det være en god ide at fortsætte med hydrauliske løftere?

/C

-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg tror ikke at det selv regulere sig. Jeg vil mene at det skulle køres ind igen. Ville det ikke være nemmere at bygge noget nyt på de gamle rør? Hydroløftere tror jeg er en smagsag. Hydroløftere er mere vedligeholdsfri end "faste" som skal stilles.

Hilsen Peter

PS: Du byder kunne hente de 100 hk eller der omkring på en 2,0.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) B_feldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak for svar Peter '

Mine funderinger går på hvor langt det originale indsprøjtning system følger med?

Om det kan følge med ved lidt mere kubik og knast?

Som sagt, jeg vil ikke have en racer maskine denne gang. Bare masser af træk!

C

-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com
(permalink) Boxer Service Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det org indsprøjtning fra 79 er et bedste af de to systemer
som blev brugt af VW i 70'erne og fungere ok på en std motor.
Det kan bruges på en motor med lidt mere hk/kubik, men ikke
uden justeringer/modifikationer. Det kan ikke bare programmeres
om, men man skal lege lidt med blandingsforholdet, benzintryk og
vakuum signal. Det tager tid!!! Hvorfor ikke bygge/købe Megasquirt
og så bruge dyser, indsugningsrør, pume mm??? Så kan du jo få
tændingen med:o)

Hvis du vil have seriøs meget mere bundtræk, skal du have mere slaglængde.

/Rolf

(permalink) B_feldt Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er jo det der er sagen, jeg synes sgu det kører og går lækkert det her sprøjt!!

Mine tanker er / var 94 x 78 dvs 2176cc Men det er som jeg kan forstå no go på STD sprøjt!
Knasten og løftere er sikkert også slidte, så kunne man vel ved samme lejlighed ligge en "træk" knast i ?

Jeg får/har desværre ikke tid til at rode med sprøjt i øjeblikket. Mine tanker var at det skulle simpelt

-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com

Reply

You must log in to post.