Min type 1 1600 drypper kraftigt fra det ene ventildæksel og jeg har besluttet jeg vil montere et sæt bolt on i stedet for standard med bøjlen.
Hvilket sæt er det bedste, hvad vil I anbefale???
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301
Min type 1 1600 drypper kraftigt fra det ene ventildæksel og jeg har besluttet jeg vil montere et sæt bolt on i stedet for standard med bøjlen.
Hvilket sæt er det bedste, hvad vil I anbefale???
Det bedste er et org. med org. bøjle - ved godt det ikke var det du ville høre :-), men det virker bare!
hmmm, men det er jo netop det der er utæt :-)
Enig med Rasser. Kunne heller ikke får mine bolt on tætte og gik tilbage til org med bøjler. Smid nye pakninger i og det spiller.
super. Det er jo også billigste løsning :-)
Det var da skønt for en enkelt gangs skyld.....
http://www.bugservice.dk/epoint/webshop/index.php
er det den der passer på en 1600 type 1??? Synes ikke det fremgår af info....
Bare sørg for at både dæksel og bøjler ikke er bukket eller bøjet, og så ellers i med en ny pakning som der skrives.
Tør fladere helt rene, fugt pakningerne med lidt olie inden montering og evt tag bøjlerne af og giv dem et lille vrid så de spænder hårdere på dækslet.... Holder for evigt
Enig med i at de originale holder fint, men de kan være gennemtærede. De kan jo være ret gamle
Jeg vil ikke råde til at man bøjer bøjlerne lidt, det er meget svært at få lavet nøjagtig ens spænding på begge sider af bøjlen.
Bare på med et sæt helt uspolerede bøjler. Det holder alt rigeligt.
Hey.
Jeg har også døjet mega meget med at få ventildækslerne tætte. Jeg har prøvet at købe originale mexico dæksler, men det var også utæt.
Nu har jeg købt almindelige dæksler, bøjler og siliconepakninger hos csp. Der er ikke kommet en dråbe fra dækslerne siden. (jeg kunne også mærke at bøjlen gik betydeligt strammere på end på de mexicodæksler jeg købte).
Mine Repro org. ventildæksler, er ihvertfald også så utætte, så den smider en kæmpe pøl, bare montoren bliver startet... Der er simpelthen bare noget der er for billigt...
Min erfaring siger mig også at man skal være lidt kritisk med valg af sine ventildækselpakninger. Check inden montage at de rent faktisk ligger korrekt inde i ventildækslet.
Jeg har et sæt ret gode ventildæksler og bøjler. Så prøver at købe et sæt pakninger og se om det fikser problemet, men tusind tak for jeres input. :-)
Bugservice Dennis gav mig et super tip for nogle år siden: slip anlægsfladen på ventildækslerne let med noget sandpapir, smør lidt flydende pakning på og sæt korkpakningen på. Den anden side af korkpakningen skal have lidt motorolie smurt på med fingeren, og dækslerne sættes på. Da jeg fulgte dette råd, var de 100% tætte.
Jeg bruger nu ikke sandpapir, men derimod Dirko pakning. Virker ganske fint. - hvis dækslerne gerne skal være lir, er Scat 5 tab rustfri den eneste løsning jeg kender til, som faktisk dur. Og de koster kun kr. 315,- (Og er lagervare) Originale VW dæksler koster 248.- m pakninger og bøjler.
- ja, og selvfølgelig CSP bolt on. Men det er jo osse en noget anderledes pris.
T
Da jeg var i lære hos VW vaskede vi dækslerne i motorrens, sammen med luftfilteret, osv.
Tørrede dem med en klud. Så efter om der var rusthuller i dem. Hvis der var så skiftede vi dækslerne. Lagde en ny pakning i, uden lim eller andet, og satte dem på motoren. Keine hexerei. Hvad er problemet ?
Sætter I dem skævt på, bruger vold, eller skubber pakningen af under monteringen, eller hvad ?
Måske utætheden slet ikke stammer fra ventildæksler/pakninger - men stødstangsrør?
Kan godt være svært at lure...
Jeg har også brugt CSP´s bolt on dæksler uden problemer. Men man skal bruge en original korkpakning til dem. Ikke den gummiring der følger med.
You must log in to post.