Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Findes en 6v selvbærende starter.... eller er der andre løsninger på problemet?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg skal bruge 6v startkrans til mit nye motorprojekt, men er lidt i tvivl om hvad starter løsning jeg skal vælge.
Svinghjulet er 109tands, og det ændrer jeg ikke ved!
Gearkassen er en ca. 70´er IRS type1, og den er pt. med 12v starterbøsning.

Kan jeg montere en 6v starterbøsning i denne gearkasse? Jeg mener umiddelbart at den udv. diameter er større på de gamle 6v bøsninger...?

Eller skal jeg få fat på en 6v starter og så få drejet udgangsakslen ned til 12v diameter (hvis der er forskel)?
Eller findes der en selvbærende 6v starter.

Hvis der er en der har en ny eller renoveret 6v starter, så er jeg evt. interesseret i at købe.

På forhånd tak
Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kan evt lave en special bøsning til dig, bare giv mig nogle mål,
kan også dreje akslen af for dig hvis du hellere vil det..

René

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja det kunne godt være en løsning at dreje akslen ned. Jeg mener også man kan købe en bøsning. Selv om der ikke er meget gods.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg men at have købt en af Arne, som var til 109 tands men i 12 volt. Fra en type 3, så hvit jeg husker.
Hilsen Per

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu er jeg faktisk kommet i tanke om endnu en mulig løsning.... Det skulle være muligt at presse en ny startkrans på svinghjulet, så jeg er lige ved at undersøge hvor jeg evt kan få fingrene i en 12v startkrans.
Det er klart den bedste løsning. Så slipper jeg for at stå nede i sydfrankrig med en speciel lavet defekt starter. En alm. 12v starter kan man nok altid finde :-)

Det drejer sig om et 6v 180mm nyt Porsche 356 svinghjul. Selve svinghjulet skal alligevel drejes op til 200mm VW kobling, så hvis jeg finder sådan en løs startkrans, så må det være løsningen.
Men hvor finder jeg det???

Og tak for tilbud om hjælp René, jeg vender tilbage hvis det bliver aktuelt.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

rolf pressede en ny krans på mit svinghjul - kan man ikke dreje kransen af et andet svinghjul ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jo det kan man godt. Dt kan også være at det bliver løsningen. Nu går jeg lige i tænkeboks :-)

Alternativt kan man også købe et spritnyt 12v 200mm svinghjul til porsche, men jeg er mere tryg ved at bruge noget der rent faktisk kom ud af fabrikken i Tyskland, end noget en eller andet kineser har smedet sammen.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det tror jeg du kan købe hos Byrsted VW-Teknik.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hej.jeg har tidligere skifted startkrans på svinghjul.så de må findes løst til andre svinghjul end vores.det foregik sådan her .en stor varmebrænder lige på ude ved tænderne man varmer kun ca 3cm i breden.så falder startkransen af.når svinghjulet er kølet af lægger man den løse startkrans på en varmeplade og sætter den på.mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nogle der har en 6v starter ved hånden, som gider måle dia. på den udgående aksel?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) multen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

De to jeg har tilsalg, en 6V og en 12V er begge ca 11mm.

Kig selv, jeg har ikke forstand på, hvad der passer sammen:-)

Her er numrene på dem som hjælp:
vw 311 911 023 D (12V)
vw 111 911 021 E (6V)

Mvh Michael

-------------------------------------------
multen@pc.dk SALG: http://vwnettet.dk/topic/198382 KØBES: http://vwnettet.dk/topic/186969
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Fra 68 er både 6 og 12 volts 11mm. Og 130 tands startkrans. Det er sådan to du har.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg beklager, jeg har ikke skrevet det præcist nok. Det er 109 tands svinghjul jeg har. Jeg havde ikke lige tænkt over at de gik over til 130 tands på de nyere 6v modeller!

Det bedste jeg kan gøre er nok egentlig at få drejet svinghjulet ned, og så presse en ny 130tands startkrans på. Så kan jeg fortsætte med at bruge min gamle 12v starter, og slipper for at skal ha lavet en specialbøsning til gearkassen, eller få drejet starterakslen ned.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Lange Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvad løsning endte du med Rasser?

Kører selv 12 volt på en 6 volt starter som kører lige lovligt stærkt i min 356.

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Til bussen købte jeg en speciel starter. 12v starter, men med 6v gear og aksel. Den kom fra en industrimotor. Der sidder 6v starter på min ovaler, det har fungeret med 12v i over 10år nu.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

http://dev2sea-ltdcouk.x-shops.com/Porsche-7633094AXGAC.html

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Du skal dreje din 6v starteraksel ned så den passer til bøsningen.Husk der
skal være matriale tilbage til låseringen.
Hvis du bore ud i kobl.huset til 6v bøsning bliver der ikke nok materiale tilbage
i huset.
Bore op til 200mm kobl i svinghjulet?? kan ikke lige huske men er der ikke noget med
den neddrejning i yderkanten ved 180mm navet?? så skal der vist drejes meget dybt i svinghjulet og anlægsflade til trykfod med deraf div problemer.Tror det er nemmere med et Super90 svinghjul.


Reply

You must log in to post.