Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  spørgsmål ang motor og gearkasse.

Tags:
No tags yet.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hejsa jeg har lige 2 spørgsmål:

efter en køretur på en 10km står der røg op bagfra på min bobbel. Er det meget normalt at den luftkølede motor bliver meget varm? Indsugningsmanifolerne bliver så varme at man slet ikke kan røre ved dem. (det er en 1300 AB motor)

når jeg køre i bilen og skal ned i andet gear er det utroligt svært og komme i, tit rammer jeg bakgearet. Når jeg skal starte kørslen kan det også være svært og komme i første gear. Kan dette justeres ind?

(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej det er ikke normalt at den bliver for varm, og slet ikke med de udendørstemperaturer vi har for tiden.

Ja du kan justere gearskiftet, men når den går direkte i bakgearet, så er det nok mere end bare en justering der skal til. Måske pladen under gearstangen vender forkert, eller på anden måde er defekt eller fejlmonteret. Det er nok den plade du skal koncentrere dig om at kigge på. Skru gearstangen af, og du ser hvilken plade jeg mener.

Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.