Tja overskriften siger det meste.
Nogen som har noget til at ligge? Udstødningen skal sidde højt da bussen er lav
Tlf 2012 6392
/søren
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
Tja overskriften siger det meste.
Nogen som har noget til at ligge? Udstødningen skal sidde højt da bussen er lav
Tlf 2012 6392
/søren
Jeg har lige købt en vintagespeed udstødning.
Den kan anbefales. Du kan sågar få dem hvor afgangsrøret er gemt oppe i kofangeren.
Jeg gav 3800 dkk med fragt fra England.
G.
Tak gustav - en side jeg ikke kendte :-)
Sådan en her må da passe perfekt ikke..? Jeg skal nemlig beholde varmen i bussen....
Hvordan sidder den - er tilpasninger, svejsninger osv ok? Kan se flanger mv er lidt fleksible så den burde kunne monteres uden problemer...
Sidst men ikke mindst - hvordan er lyden?
Mjaahh, den er saaa*** en hård konkurrent til min/TT´s, bla på prisen.
De hhv 125 og 150 hk potentiale på de to potter er opreklamerede tal. - Det kan gøres, men er ikke godt. Det er mere virkelighedstro at sige 95-100 hk og 125-130 hk max.
Der er nogle punkter hvor "vi" stadig er bedre:
1. Vores er stadig DEN ENESTE sports potte på markedet, hvor manifold forvarmningen fungerer 100% som i en original VW eller Leistritz potte. (Hvis man ønsker den model)
2. Vores giver et lidt bedre momentpotentiale fordi vi har semi afstemt primærrørene. "Bagsiden" af medaljen er så, at lige nøjagtig det gør, at vores kan være en kende mere problematisk at montere, idet russtfri jo gir sig en del under svejsning.
3. Vores er "packed" med isoleringsmateriale i yderdiameteren, hvilket gør, at potten ikke bliver helt så varm som normalt. En stor fordel på især splitbusser.
Lydniveauet på vores og VS er tæt på at være det samme. Det gør så samtidig at vores er omkr. 1500 gram tungere.
Vi har valgt at dele det op således:
1 3/8" - std op til 85 max 90 hk.
1½" - 80 - 110 hk.
1½" sport (mere lyd pga mindre dæmpning) 85 - 125 hk.
Buspotterne har lidt højere DB end type 1 versionen. Men lyden er generelt dyb og behagelig.
Vi bygger dem på bestilling for det meste, så kunden får det der passer ham/hende. Der er normalt ca. 4 ugers lev tid.
T
Hej torben
Hvad koster din og hvordan ser den ud?
Og for en newbie som mig - varme kan tilsluttes?
/søren
Varme kan tilsluttes både på min og VS.
Min koster kr. 4600.-
http://www.turbothomas.com/files/images/stockstylebug.jpg
http://www.turbothomas.com/files/images/stockstylesplitbus.jpg
Hvis du vil se med fingrene, kommer der en sending hjem om 4-7 dage. Så er du velkommen til at kigge forbi.
T
Virker forvarmningen ikke på VS?
Jeg har ellers netop købt den med forvarmning pga. vores enkeltkarb. "forskning".
G.
Larmer ikke..
meget nem at montere...
Utrolig fint svejset i forhold til min lidt ældre turbo Thomas på t34 - som jeg nu er ret glad for.
mht. hestekræfter osv. ved jeg intet endnu for Farmer og jeg skal have en "date" på rullefelt snart
Nej Gustav. Dvs. det virker, lidt. Men ikke i nær det omfang en original potte gør.
Problemet er, at mange af de sportspotter vi køber, er udviklet i områder, hvor temperaturen er væsentlig højere end her. Derfor lægger de ikke noget særligt i at forvarmningen måske kun er 30% af hvad den burde være. Selv bogen "How to Hotrod VW engines" - fra en Californisk forfatter, fra først i 70érne foreskriver at blokere dem og derved vinde ca. 2 hk. Han glemte lige at fortælle, at hvis man kører i koldere klimaer, er det alene årsag til en del "tøven" ved gasgivning og dårlig brændstoføkonomi, fordi brændstoffet kondenserer, - fordi mixet er for koldt.
På en motor som din er problemet så knapt så iøjnefaldende, fordi du har lidt flere kubik at suge med. Derfor "overrider" lufthastighed til dels problemet.
Men Gustav har ret. VSérne er rigtig fint svejset. Jeg tror faktisk de er maskinsvejst.
Gustav. Jeg tror det skal være i næste uge, hvis vi kan finde en dag, hvor vejret arter sig og der er plads på rullen.
T
Det ser ellers ud som om de har tænkt over det.
Har indtryk af at England er deres primære marked.
Og der var om muligt endnu mere depressionsfremmende vejr end i DK.
G.
You must log in to post.