Jeg har ikke meget kendskab, når det kommer til selve motorblokken (det indvendige) på en vw. Jeg er ved at skille motoren ad, som er den originale 34 hk til mit 63-er projekt og som kun har rullet 109.000k m. Har fået fortalt, at den skal have ny knastaksel, for at kunne stille ventiler korrekt. Har en nos knastaksel, som det er mit håb, at jeg kan skifte.
Nu er det første gang jeg sådan for alvor skal ind og rode med de vitale dele...men har virkelig lysten til det.
Jeg har div. vw motor-litteratur at forholde mig til, men er der noget specielt, jeg skal være opmærksom på?
Skifter man altid stødstangsrørerne, når de har været afmonteret? (har nye originale pakninger)
Selv motorblokken; bruger man pakning eller andet mellem de to halvdele?
jeg har taget nogle billeder af stemplerne, da jeg synes de ikke ser specielt fine ud (men det er måske normalt?) Trænger de til nye stempelringe elelr er det en selvfølge, at man skifter dem ved samme lejlighed?
Hvad mener jer sagkyndige ud fra billederne?
Er der andet man bør skifte, nu da man har den adskilt?
Håber I gider komme med input.
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback