hej hvorfor er der så mange som kører med noget højere dæk profil bagpå end foraN
mvh jesper
hej hvorfor er der så mange som kører med noget højere dæk profil bagpå end foraN
mvh jesper
Fordi det ser godt ud med større bagdæk. Og hvis du sænker snuden kan du også komme længere ned, hvis du har mindre fordæk på. Jeg kører feks med 195-65 bagpå og 135 foran...
FWM
ok smag er forskelig :-) men rart lige at vide hvorfopr man gør det :-)
Jep :-)
Jeg synes det ser bedst ud med noget gummi på bagdækkene. Ikke noget med lavprofil der.
Jeg gør det for at få en længere, "højere", udveksling. Så man kører færre omdr.
165/50-15 foran og 295/50-15 bagpå :)
man gør det fordi man skal ha plads til at sænke karossen optimalt ned over hjulene - luft skal være i dækkene - ikke i hjulkasserne.
og der er plads til meget mere dæk bagpå end foran - det har intet med smag at gøre, var bilen ikke sænket er 4 ens dæk da optimalt - ligesom på en moderne bil.
der er dog en smagsrelateret ting i det - en sænket bil på høje dæk, ser helt tosset ud, og kan iøvrigt heller ikke sænkes ret meget.
ok tak for svarene -:) tror jeg vil sænkre meget lidt og bibeholde standard dæk :-)
sænker man den 6 cm eller mindre kan man vel lige så godt la være - det er jo ikke helt de samme propotioner som med moderne biler..
man ender midt i et lidt ligegyldigt ingenmandsland, uden sænkning kan mand da i det mindste være lidt stolt over man har en orginal højde bil, men ja korrekt også dette, er smag og behag og man bør respekterer det individuelle ønske - og det gør vi så.......
en lille ill - der lidt grodt viser forskellen
synes det ser dumt ud at forende er højere end bagende orginalt så mener at hvis man sænker den måske 6 foran og 4 bagi så synes jeg personligt at det er pænest :-)men som sagt smag er forskeligt og skal respektere alle deres egene meninger :-)
Nu skriver du ikke hvordan bobbel du har? Er det med mcpherson forbro eller torsionforbro.
Med gammel forbro, så senker du omkring 2.5".
Jeg kørte en -67 1500 med dropspindler og std. højd bag. Dæk var 155/80-15 og 195/65-15
Det så godt og kørte fint, men somme tider tog dæk i hjulbue for, men ikke værre enn at jeg kørte med de 5år jeg havde bilen :)
Har du nyere forbro, kan du få senkefjedre, du kan justere.
Har du en 1303 syntes jeg det ser best ud med ens dæk for og bag, mens en eldre bil, vil se bedre ud med forskellig dæk.
Må sees i sammenheng med sænkning og generell stil på bilen.
PS! Overstående indlæg erskrevet med egne meninger, og er basert på forfatterens kærlighed til Cal-look og (tildels GL)
You must log in to post.