Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  forskel på dækstørelse

Tags:
No tags yet.

(permalink) jesperjepsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hej hvorfor er der så mange som kører med noget højere dæk profil bagpå end foraN
mvh jesper

(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Fordi det ser godt ud med større bagdæk. Og hvis du sænker snuden kan du også komme længere ned, hvis du har mindre fordæk på. Jeg kører feks med 195-65 bagpå og 135 foran...

FWM

-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) jesperjepsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ok smag er forskelig :-) men rart lige at vide hvorfopr man gør det :-)

(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jep :-)
Jeg synes det ser bedst ud med noget gummi på bagdækkene. Ikke noget med lavprofil der.

-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg gør det for at få en længere, "højere", udveksling. Så man kører færre omdr.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) unik buggy Member
Skrev for 12 years siden | | | |

165/50-15 foran og 295/50-15 bagpå :)

-------------------------------------------
Henrik / 40274601
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

man gør det fordi man skal ha plads til at sænke karossen optimalt ned over hjulene - luft skal være i dækkene - ikke i hjulkasserne.

og der er plads til meget mere dæk bagpå end foran - det har intet med smag at gøre, var bilen ikke sænket er 4 ens dæk da optimalt - ligesom på en moderne bil.

der er dog en smagsrelateret ting i det - en sænket bil på høje dæk, ser helt tosset ud, og kan iøvrigt heller ikke sænkes ret meget.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) jesperjepsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ok tak for svarene -:) tror jeg vil sænkre meget lidt og bibeholde standard dæk :-)

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

sænker man den 6 cm eller mindre kan man vel lige så godt la være - det er jo ikke helt de samme propotioner som med moderne biler..
man ender midt i et lidt ligegyldigt ingenmandsland, uden sænkning kan mand da i det mindste være lidt stolt over man har en orginal højde bil, men ja korrekt også dette, er smag og behag og man bør respekterer det individuelle ønske - og det gør vi så.......

en lille ill - der lidt grodt viser forskellen

lowill.jpg

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) jesperjepsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

synes det ser dumt ud at forende er højere end bagende orginalt så mener at hvis man sænker den måske 6 foran og 4 bagi så synes jeg personligt at det er pænest :-)men som sagt smag er forskeligt og skal respektere alle deres egene meninger :-)

(permalink) Firkel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu skriver du ikke hvordan bobbel du har? Er det med mcpherson forbro eller torsionforbro.
Med gammel forbro, så senker du omkring 2.5".
Jeg kørte en -67 1500 med dropspindler og std. højd bag. Dæk var 155/80-15 og 195/65-15
Det så godt og kørte fint, men somme tider tog dæk i hjulbue for, men ikke værre enn at jeg kørte med de 5år jeg havde bilen :)
Har du nyere forbro, kan du få senkefjedre, du kan justere.
Har du en 1303 syntes jeg det ser best ud med ens dæk for og bag, mens en eldre bil, vil se bedre ud med forskellig dæk.
Må sees i sammenheng med sænkning og generell stil på bilen.

PS! Overstående indlæg erskrevet med egne meninger, og er basert på forfatterens kærlighed til Cal-look og (tildels GL)


Reply

You must log in to post.