Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  gearkasse reperation

Tags:
No tags yet.

(permalink) schultze Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Sagen er den, at jeg længe har gået med tanken om at prøve at lave/reparere en vw gearkasse. Det har i imidlertid ikke været muligt at finde en 1500 gearkasse til formålet da det var denne type jeg manglede. Så nu har jeg i stedet købt et 3.88 krone og spidshjul så jeg kan ombygge en 1200 gearkasse til det der vil svare til en AO gearkasse. Men er der nogen herinde der har erfaring med dette?

Er der nogen herinde der kender til indlæg omkring gearkasse reperation? Jeg har prøvet at søge, men søgefunktionen er så elendig at jeg har opgivet!

-------------------------------------------
vw type årg 62 og 70, vw typ 3 notchback årg 63, vw t1 tanzania bus årg 62
Tlf. 28937238
(permalink) SJN Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Denne her måske ???

http://www.ckoon.org/vw/tranny/cover.html

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) schultze Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Takker søren:-)

-------------------------------------------
vw type årg 62 og 70, vw typ 3 notchback årg 63, vw t1 tanzania bus årg 62
Tlf. 28937238
(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Schultze.
Det lyder spændende. Ender gearkassen så med at have et generelt højere gearingsniveau når det "kun" er kron-spidshjul du ændrer.
Jeg er spændt på at følge din tråd.
:>) Leif

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu har jeg ikke læst hele teksten i den lange tråd der henvises til. Men rep. af gearkasse ender da ud i at du skal have lidt specialværktøj.
Ja man vil få en gennemgående ændring af gearingsniveau med en ændring af kron/spidshjul.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej.
Nu har jeg i mit efterhånden lange liv med biler kun repareret én gearkasse til en Morris 1000. Den havde smadret 1. og bakgearet.
Det jeg gerne ville have gjort ved min egen 1200 gearkasse på vores buggy var, og såfremt man overhovedet kunne gøre det - det var:
At ændre gearingen kun i 4. gearet til en højere gearing. Og kun i 4. gearet :>)
Dermed kunne man bevare det vidunderlige optræk der er med en type 4 motor (85 hk til 600 kg) i en buggy, samtidig med at den også kunne spadsere noget hurtigere på toppen.
OBS: Selvom det egentlig ikke er specielt "rart" at køre meget mere end 140 km/t i en buggy.
:>) Leif

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så må du jo sætte et 0.82 4. gear i.
Meen en buggy med type4 motor kan nu nok sagtens have gavn af en 1500 gearing. Du skal også passe på med det lange 4. gear. Man løber ind i luftmodstanden og så kan bilen hurtigt blive træls at køre i.
En 1303S er 3.88 i bagtøjet og så gearet "ned" i 4. med 0.93 4.gear.
En Jeans kører også 0.93 i 4. Det kører bedre på motorvejen med en 1200 motor. Fabrikken vidste godt hvad man gjorde.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Frank.
Det må blive et vinterprojekt til en gang . . JA Who know ?
LEIF

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej igen.
Bortset fra at det nok også alt andet lige vil være bedst, at få buggyen synet og godkendt med en Type 4 motor.
Leif

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com

Reply

You must log in to post.