Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Karman Ghia T14 . Kofangere

(permalink) vvsmanden Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hey all.

Jeg er ny på dette site og håber i bærer over med mig hvis spørgsmålet her ER stillet !.

Jeg påtænker at købe mig en Karmann Ghia. Hvis valget bliver en tidlig T14 så er chancen for at få en med us-kofangere ikke SÅ stor.

Passer de us-kofangere på uden problemer fra ALLE T14. Eller skal jeg stadig holde mig inden for de respektive årgange ??.

Og er de overhovedet til at skaffe ! ? .

-------------------------------------------
Totalt newbie der forsøger at blive klogere .
Fang mig på 40 96 34 59
(permalink) Cruus Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Køb en med de kofangere du vil have :-) , de kan fåes repro i rustfri stål, men er dyre, mener det var ca 15.000,- DKR...US kofangere har bare en overrider på det har Euro kofangeren ikke, de skulle passe på alle Type 14, dog ikke fra 1969 og frem der har de "kasse" Kofangere...

Ellers prøv at spørge her: http://www.karmannghia.dk/

VH Michael

-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 11 years siden | | | |

det vist først i 1972 der kommer "kassekofanger"

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Cruus Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nå ja, det er sgu rigtigt Thomas,, my bad :-) tænkte vidst på det grimme kunsttræ på instrumentbordet ..

-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) vvsmanden Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg takker for jeres indspark :-).

Dog er jeg pænt tæt på at være faldet for en virkelig flot T14 uden us kofangere.
Så tæt på at jeg nok bliver nødt til at købe.
Og derfor ville det være rart om man kunne sætte den sidste prik over ièt :-).

-------------------------------------------
Totalt newbie der forsøger at blive klogere .
Fang mig på 40 96 34 59
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Us kofanger kan købes i rustfri til Ca 95oo kr leveret i dk der er for og bag samlet.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

detaljeringen af de rustfri kofangerer er dog noget mere kantet og har ikke så bløde linier som de orginal - ka man leve med det er de vel ok vil jeg tro.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Dillen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der er forskel på de klassiske kofangere afhængig af årgangen.
Det er primært det forreste monterings-hul på de bageste hjørnestykker
og tilsvarende gevind, der flytter frem og tilbage. Der er såvidt jeg husker
også forskel på længden af det fremadgående stykke af hjørnet (og dette uafhængigt
af placeringen af hullet osv.).

Der er også forskel på de bageste US-bøjler, som ikke går om hjørnet på 1970/71 modellerne.

Efter hvad jeg har hørt fra flere, som har købt dem, passer de rustfri
kofangere, man kan købe i Asien vist lige dårligt på alle årgange.
Regn i hvert tilfælde med timevis af tilpasning, hulflytning osv.

Martin

(permalink) vvsmanden Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Timevis af tilpasning til et ikke synderligt lækkert resultat. Hmm så kan man nok finde på andet at brænde 10klik af på :-).

-------------------------------------------
Totalt newbie der forsøger at blive klogere .
Fang mig på 40 96 34 59
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

mener også de tidlige ghia'er ældre end 59 har noget væsentlige forskelle på deres kofangerer - husker dog ikke lige hva den er.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg købte et sæt rustfri i Tyskland for Ca 1 år siden.. De er RET flot lavet, finish osv.. Men de er en bitch at få til at passe perfekt.. Regn med 4 timer pr kofanger, hvis det skal være perfekt, det er svært, men de kan komme til at sætte super flot.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Sean Crap Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Uanset om du vælger den ene eller den anden løsning, er det også lige værd at tjekke,
om beslagene, som kofangerne skrues i, er der.

(permalink) vvsmanden Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så det er possible altså .

Jeg må vist bare se tiden an. Nu skal den jo først lige i hus før jeg styler :-).

Man ihvertfald tak for jeres indspark.

Når man er gelt grøn inden for det her så er det altså en STOR ting at falde over jeres side her. Skønt !!!.

-------------------------------------------
Totalt newbie der forsøger at blive klogere .
Fang mig på 40 96 34 59
(permalink) Ghia-Henrik Sorø Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Køber du en model med Euro-kofangere kan du også eftermontere US-bøjlerne hvis du har mod på at bore bolthuller i de eksisterende kofangere.
Du skal bruge bøjler, horn, stivere samt afdækningsblik foran.

Køber du komplet US kofanger skal du være opmærksom på at t.o.m. årgang 66 har længere kofangerhjørner bagerst, men boltplacering er den samme.
Rent fysisk kan de sidde på alle modeller fra 1955-1971
Årgang 1969 - 1971 har korte bøjler på den bagerste kofanger, de går kun ud til baglygten, ikke rundt om hjørnet.

På billedet her er det -66 øverst, hvor der er plads til 2 fingre foran skruebeslaget, så ved du hvad du skal se efter.

Mvh Henrik

66_67.jpg

-------------------------------------------
Karmann Ghia Cabriolet 1960, VW T2 Westfalia 1970, 1982 Pickup
(permalink) vvsmanden Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Super !. Tak for afbilledet info.

-------------------------------------------
Totalt newbie der forsøger at blive klogere .
Fang mig på 40 96 34 59
(permalink) Dillen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Meget tidlige kofangerhorn er støbte, de senere er pressede.
De allertidligste horn (kun ganske få) er faktisk endda lukkede på bagsiderne.

Martin

(permalink) vw-lammert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nogle der ved hvor man kan købe kasse kofanger til en Ghia fra 72 ?

(permalink) Ghia-Henrik Sorø Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Prøv at spørge hos Neuffer eller eller Rüdiger Huber.
De har måske noget brugt liggende, alternativt en repro i rustfri.
Huber har repro til EUR 548,- pr stk.

Neuffer: http://www.ghia-connection.de/
Huber: http://www.vintagecarparts.de/

-------------------------------------------
Karmann Ghia Cabriolet 1960, VW T2 Westfalia 1970, 1982 Pickup
(permalink) vw-lammert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for det de er sku svære at finde

(permalink) Sean Crap Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis du ender med at blive Ghia-ejer (gør det!), er denne side også meget hyggelig:
http://www.karmann-ghia-archiv.de/

Søren


Reply

You must log in to post.