Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ujævn motorgang ved kørsel med mellemvarm motor.

Tags:
No tags yet.

(permalink) bobbelmedklud Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej alle og godt nytår.

Selv om vinteren er over os, har jeg efter at jeg har haft karb. adskildt, renset og mongeret nye pakninger, været ude at køre en tur i min baby. (tørre veje og lidt sol). Når jeg kører med lidt gas, sætter den ud i opvarmningsfasen. Det starter og går perfekt i tomgang (kold og varm). Når motoren er godt varm er problemet væk. Jeg ved den trænger til just. af ventiler, måske det er det?. Jeg har just choker på den i dag, og det er blevet mindre. Jeg kører selvfølgelig med karburatorsprit, og har prøvet mig frem til at flatspot er mindst ved tænding 10° BTDC.
Det kan selvfølgelig være at temperatur omkring 0° og høj luftfugtighed jo er den værest coctail at byde en bobbel. Forvarmerør bliver varme, og der ser ikke ud til at være kondens på rør under karb.
nogen ide'er?, ellers går vi jo bare at venter på sol og sommer så vi kan komme ud og få vind i håret.(det er forresten noget vrøvl at folk siger der ingen varme er i en VW.. det virker da fint)

-------------------------------------------
vejr uden nedbør er VW-vejr
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvilken motor ?
Man skal ikke indstille chokeren på en VW. Den har et mærke den skal stå ud for.
Virker funktionen med at den åbner chokerspjældet når man giver gas ?
Har du kontrolleret kam-vinkel ?
Virker tændingsavanceringen, som den skal ?
Er det den rigtige karburator til strømfordeleren ?
Har du forvarmeslangen på ?
Find selv på flere spørgsmål når du har justeret ventiler, taget en kompressionsprøve og målt modstanden i tændkablerne/hætterne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bobbelmedklud Member
Skrev for 11 years siden | | | |

det er en 1600, med en 34pict-3 karb. helt standard. Jeg kan ikke finde på flere spørgsmål, da alt tænding er skiftet til org. bosch, chocker åbner ved gas. Jeg har dog ikke en kamvinkelmåler endnu, (er bestilt), så der er indtillet med søgerblad. Hvad kan de bedst lide i kamvinkel?. Forvarmeslange er på og der er sat en møtrik på vægten for at give mere varm luft. Tændings advancering kontrolleret og i orden. Jeg ved godt man som sådan ikke kan indstille choker, men den var ved at drukne, så jeg har løsnet den lidt (der er 3 mrk. på chokerhuset), og det hjalp når den gik i tomgang med kold motor. Hvor meget sprit bør man brug når man kører på denne årstid. Den kører fint når den bliver rigtig varm.

-------------------------------------------
vejr uden nedbør er VW-vejr
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har du prøvet at mixe med karburatorsprit i benzinen?

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Kamvinkel 48 grader.
Hvis du tager strømmen fra tændingen (så motoren ikke kan starte) på kold motor, tager luftfilteret af og aktiverer chokeren (ved at give fuld gas én gang) Så får du en hjælper til at dreje med starteren. Så skal du kunne se at karburatoren åbner chokerspjældet i takt med motorens omdr.
Hvis ellers alt er i orden skal du blot have sprit. En liter til 20L benzin, men det står på dunken.
Hvis motoren er fra en type2 fra noget nyere, 75 og frem, ville jeg finde en strømfordeler fra en personvogn også fra en 1300, 1302 eller 1303 71 og frem. Og rense, smøre og kontrollere den og køre med den. Den er lidt mere livlig i avanceringen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bobbelmedklud Member
Skrev for 11 years siden | | | |

tak for svar, er de følsomme for kamvinkel? Motoren er med motornummer AS. Jeg har kontrolleret at vaccumstyring af chokerspjæld virker, den vipper ved start, og når motor er i gang åbener den ca. 5mm ved helt kold. Jeg bruger ca. ½ liter sprit pr. tank, det er nok for lidt, måske jeg skal prøve at øge mængden, for det er som sagt mest et problem når motoren er mellemvarm. Jeg kan sagtens leve med at den har et lille flat-spot, bare motoren går godt og jævnt.
det er en 1302 fra 1971.

-------------------------------------------
vejr uden nedbør er VW-vejr
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja de er følsomme for kamvinkel. 48-49 grader. Fabrikken siger 47-53. Har den to tomgangsdyser, nej kun en ikke ?
Ved du hvor stor hoveddysen er ?
Motorer med dobbeltportede topstykker er følsomme for alt muligt :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fejlmuligheder:
Forvarmerør er stoppet,
Udstødning "dur ikke" - Har ikke den rigtige ekstraktor effekt fordi den ikke er rigtig indvendig. (Især galt på Jopex og Walker potter)
Tændspole er ved at være træt. (Eller du har monteret en ny "Blå Bosch" til 199.- De dur heller ikke. (Forudsat at platiner og kondensator er i topform.)
Mellem acc. dysen er irret til eller delvist stoppet. Det hjælper tit at gå et nr op.
1302eren er osse følsom overfor "korrekt" mængde forvarmet luft til luftfilteret. det hjælper som regel ret godt at svejse en 8 mm bolt og en møtrik på vippearmen, som bestemmer spjældets åbningspunkt.

Ja, 1302 motoren især er noget følsom. Den skal ha´noget mere kompression, en god udstødning og et dueligt tændingssystem. Så kører den rigtig godt.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) bobbelmedklud Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Farmer
Jeg har skiftet at tænding, og det er en sort bosch tændspole. Platiner, Tændkabler, tændrør og condensator er ligeledes skiftet til orig. bosch. Mellemaccelerationsdysen er jeg ikke sikker på hvor sidder, men jeg har lige haft det hele adskildt og renset, nye pakninger, og det kører også ret godt, blot problem indtil bilen er godt gennemvarm. Forvarmerør bliver varmt, og der er ikke kondens på rør under karb. Jeg ved ikke om udstødning er orig. men når den er blevet varm kører den rigtig godt. Jeg har sat en møtrik på spjældet for at øge mængen af varm luft.
Måske skal vi bare vente på at det bliver forår.. :-). Jeg tror måske at der er for lidt karburatorsprit på, jeg har kørt med en ½ liter på en tank, men jeg kan se at der står 1liter på 30l. på dunken. Hvad med de 5% etanol som er i benzinen, skal man regne det med, for det gør jo ikke det samme som karburatorsprit som jo er isopropanol.? Jeg har bestil en kamvinkelmåler så jeg kan få den indstilling lige i skabet.

-------------------------------------------
vejr uden nedbør er VW-vejr

Reply

You must log in to post.