Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  spørsmål type 4 71mm slag

Tags:
No tags yet.

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hvis jeg skifter krumtap fra 66mm til 71mm og korte plejstænger i min 1,8s hva gir det af kubik .der må værer nogle der har prøvet det.kan ikke lige finde noget om det når jeg søger.og hva ploblemer .mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er cyl i 94 mm i boring, så er det 1971 ccm.

Men husk at du ikke kan tage plejstænger fra kort slag og bruge på 71 mm, der er forskel på lejesøler på krumtappen

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hej. cylinderne er 93mm og stemplerne er med en forhøjning på .mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det passer jo ikke sammen. Krydspindshøjden passer ikke, men ellers er det jo bare frem med lommeregneren - det bliver 1928cc.
Du skal købe et sæt Kieth Black, jeg ved ikke om det er stavet rigtigt, -stempler på 96mm til 71mm. slag. Så får du 2054cc.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ibdanmark Member
Skrev for 11 years siden | | | |

og 2054 er vejen frem

-------------------------------------------
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det er et godt alternativ til de noget dyre 914 sæt, hvis de kan findes mere.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ibdanmark Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jeg er fuldt ud tilfreds med min,den sender buggyen rimeligt hurtigt afsted

-------------------------------------------
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Personligt synes jeg jo at livet begynder ved 103 mm og op, men sådan er vi forskellige..

(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja, og hvis det var mig så fik dem bestemt noget mere slaglængde :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

2054 er en rigtig god str. til alt andet end en bay bus. - Sådan cirka. Og prisen på cylindersættene er absolut rimelige, både med Keith Black og især med de nu efterhånden ret fine AA stempler. (Har dem vist iøvrigt på lager)

Det andet med at bruge S stempler kan man godt, - sammen med 2,0 type 4 plejlstænger. Men det kræver ca. 5 mm underlæg af cylindere, og nye stødstænger, samt tilpasning af diverse dele. Den løsning er efter min mening ikke værd at anvende set i forhold til andre løsninger, som feks 96 x 66 mm (1910 cc.) Der "passer alt" sammen. Sådan et sæt har jeg osse på lager. 1910eren er en gennemprøvet størrelse, og kan fungere rigtig godt i den rigtige kombination.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

tak for svar

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk

Reply

You must log in to post.