hvis jeg skifter krumtap fra 66mm til 71mm og korte plejstænger i min 1,8s hva gir det af kubik .der må værer nogle der har prøvet det.kan ikke lige finde noget om det når jeg søger.og hva ploblemer .mvh poul
hvis jeg skifter krumtap fra 66mm til 71mm og korte plejstænger i min 1,8s hva gir det af kubik .der må værer nogle der har prøvet det.kan ikke lige finde noget om det når jeg søger.og hva ploblemer .mvh poul
Er cyl i 94 mm i boring, så er det 1971 ccm.
Men husk at du ikke kan tage plejstænger fra kort slag og bruge på 71 mm, der er forskel på lejesøler på krumtappen
hej. cylinderne er 93mm og stemplerne er med en forhøjning på .mvh poul
Det passer jo ikke sammen. Krydspindshøjden passer ikke, men ellers er det jo bare frem med lommeregneren - det bliver 1928cc.
Du skal købe et sæt Kieth Black, jeg ved ikke om det er stavet rigtigt, -stempler på 96mm til 71mm. slag. Så får du 2054cc.
og 2054 er vejen frem
Ja det er et godt alternativ til de noget dyre 914 sæt, hvis de kan findes mere.
jeg er fuldt ud tilfreds med min,den sender buggyen rimeligt hurtigt afsted
Personligt synes jeg jo at livet begynder ved 103 mm og op, men sådan er vi forskellige..
Ja, og hvis det var mig så fik dem bestemt noget mere slaglængde :-)
2054 er en rigtig god str. til alt andet end en bay bus. - Sådan cirka. Og prisen på cylindersættene er absolut rimelige, både med Keith Black og især med de nu efterhånden ret fine AA stempler. (Har dem vist iøvrigt på lager)
Det andet med at bruge S stempler kan man godt, - sammen med 2,0 type 4 plejlstænger. Men det kræver ca. 5 mm underlæg af cylindere, og nye stødstænger, samt tilpasning af diverse dele. Den løsning er efter min mening ikke værd at anvende set i forhold til andre løsninger, som feks 96 x 66 mm (1910 cc.) Der "passer alt" sammen. Sådan et sæt har jeg osse på lager. 1910eren er en gennemprøvet størrelse, og kan fungere rigtig godt i den rigtige kombination.
T
tak for svar
You must log in to post.