VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
at få den godkendt er vidst ikke muligt længere.. har jeg ladet mig høre:)
mon ikke der er nogen i østjylland der kender en flink synsmand?
Leif, for F....!!
Du er en gammel stodder ligesom mange af os andre - så du er da ikke i tvivl for alvor..!!
Bekend nu kulør, og betal den skide afgift ( ca. 3.500,-) og kør så ud og nyd din buggy uden at hænge i bakspejlet efter lovens lejesvende - eller være bange for at komme i en færdselsulykke..!
At bruge en synsmotor er ligesom at deltage i Lotto - du kan håbe på ikke at blive opdaget, hvis du bli´r indblandet i en ulykke. Ellers koster det KASSEN..!!
At de "unge mænd" ikke opdager noget ved syn, er ikke det samme som frikendelse senere hen, hvis ulykken er ude..!!
Det er de samme "unge mænd", der bestiger villige unge piger - men alligevel kommer til at hænge på børnebidrag, hvis ulykken er ude...!
Så det er nok ikke lige dem - eller overoptimistiske unge mænd på dette forum - vi skal lægge vores fremtid i hænderne på..
Ja - du kan komme langt ved at holde kæft og lade tilfældighederne råde. Eller være direkte uærlig overfor myndighederne..
Går det galt, ved du også præcis hvem, du kan takke for det..
Bare min kommentar - men jeg er også et gammelt fjols, der ikke gider mavesår og indre panik for noget, der ikke koster alverden at undgå... :-)
Læs og lær...
Her er eksperticen, så vi bøjer os i støvet...!
Tak Frank...
What Frank said. Det er blevet noget rigtigt lort.
Og Spybuggy, se at få den udstødning pillet af. Det er da det værste skrammel !!! Har du tjekket temperaturen på dine topstykker siden du fik den på? Så ved du hvad jeg taler om.
T
Slettet !
Hej Leif..
Tjo - vi er nogle gamle dinosauerer.. :-)
Ja - jeg har betalt afgift af min type4 motor - og fået den både synet og godkendt, men de ligger så også et par år tilbage..
Siden er der sket rigtig meget som måske har gjort tingene langt vanskeligere - desværre..
Modtrykket/rørdimensionerne er helt gal i den udstødning. Sålænge man bare "tøffer" lidt rundt sker der ikke så meget. Men det øjeblik man åbner for køleskabet stiger top temperaturen HELT VILDT og helt vildt hurtigt. Det er den slags der splitter topstykker ad.
- Det er bla. sådan noget man opdager når man har kørt så meget med VW på rullefelt som jeg har. Det er desværre - stadig - ikke alt der skinner der er guld.
T
PS.
Du bør osse få en ca. 60 mm tragt/forlænger lavet til at sætte oven på karburatoren. Du må gerne trække filteret op til 40% af filterets højde ned over tragten. Så blander karburatoren væsentlig bedre, især oppe i omdr. og motoren trækker mere moment. Det er lidt svært at vurdere, men du har relativt høje manifolde på. Prøv at se om du kan ramme 14" fra ventil til tragt top. Det vil være godt på sådan een.
Hvis du vil prøve at jagte brændstof økonomi har jeg flere tricks, af egen avl samt nogen fra Hr. Dalsgård.
T
Slettet !
Manifoldene er ikke et problem. det er fint nok at de har lidt højde. Det er over karburatoren du har behov for mere. Men hvis ikke der er plads i karossen hjælper det jo ikke så meget.
T
Man har jo altid skulle dokumentere at bilen er egnet til forøgelsen over 20%, så det er der ikke noget nyt i.
Jeg synes at det mest problematiske i diskussionen, er at mange stadig ikke kender forskellen på syn og afgift.
Man kan betale alle penge i verden- bilen bliver stadig ikke lovlig, eller synet af den grund.
Dog har de fleste forstået at bare fordi en bil er synet, MED konstruktive ændringer og godkendelse, er den heller ikke lovlig at køre i før SKAT har beregnet og opkrævet afgift.
Så jeg er enig med Frank. Ti stille og lad som ingenting.
Heldigvis, kan man sige, er det nemt for os med gamle biler, fordi synsfolkene ikke kender dem godt nok længere.
Det er straks værre for dem der tuner nye biler. Det hører jeg dagligt om i mit arbejde med Subaru.
Måske er det mig, der misforstår tingene - men som jeg ser det, er det eneste, der er lovligt hvad der står på reg. attesten..
Så er det op i høet med SKAT, afgifter, forsikring, lovens lejesvende osv. osv. - det er reg. attesten, der bestemmer lovligheden af køretøjet..
At SKAT har som kernekompetance at flå de sidste hårdtbeskattede slanter op af vores lommer - og forsikringen leder efter alle mulige krumspring for ikke at betale, ændrer ikke ved den ting...
Det er ikke særlig svært at hold sin kæft, eller betale til SKAT - kunststykket består i at få tingene skrevet ind på reg. attesten..
Først derefter er alting legalt - uanset hvordan man får kringlet tingene...
Jo, men der to aspekter i det.
Indtil bilen er godkendt med de konstruktive ændringer, overtræder man lovgivningen om regler for køretøjer.
Indtil man har svaret afgift af ombygningen, overtræder man skattelovgivningen.
Og begge dele skal være i orden for man kan sige at bilen er lovlig.
Det der forvirrer, er vel at de to instanser ikke refererer til hinanden. Altså man kan overholde den ene del, og tro at alt er i den skønneste orden.
Men som sagt før - spillet er tabt på forhånd. Reglerne vil aldrig blive lempet, det vil aldrig blive nemmere at se igennem.
Vi skulle aldrig have stoppet bilproduktionen her i landet- så ville alt være fryd og gammen, ligesom i vores nabolande.
Slettet !